fredag, august 06, 2010

Glamorøs fredag

God morgen, kjære lesere!

Dagen er ennå ung, og jeg har vært ute på en rask spasertur i det som viste seg å ikke være min, men min manns regnjakke (jeg burde tatt hintet da jeg oppdaget at ermene var femten cm for lange og fikk meg til å se ut som en Muppet Show-hund).

Her er det husarbeid som står på planen etterhvert, når frokosten er fordøyd og avisa lest (veldig hyggelig omtale av denne bloggen i Aftenposten i dag, forøvrig!). Soundtracket blir vinylplater - jeg skal stupe inn i LP-samlingen om et øyeblikk. Glamoureffektene består av L'Artisans Méchant Loup, mellomrøde lepper, samt en middagsinvitasjon hos ei venninne i ettermiddag. Og en liten bukett av erteblomster, georginer og kornblomster som er plukket inn fra hagen.

Men aller først - og det kommer vel ikke som noen overraskelse - en kopp te. I en av disse.

Ha en riktig fin dag, alle sammen! Og velkommen med deres fredagsrapporter - dette gjelder som vanlig spesielt dere som aldri har rapportert før!

mvh
eders Glamourbibliotekar

hh sa...

Gratulerer med flott omtale i Aftenposten! Min glamourøse plan for fredagen er å få småjentene hjem etter én ukes mormorferie. Det blir bra! Ha en fin helg!

Sjokoladepiken sa...

Her kommer min aller første fredagsrapport (det var på tide...): Ikke så mye som foreløpig vekker godfølelsen denne morgenen, men det skal nok ta seg opp etterhvert. Først skal jeg drikke en kopp av teen jeg kjøpte i en vakker liten tebutikk i Gøteborg for noen dager siden, mens jeg hører på Kari Slåttsveen på Reiseradioen. Så skal jeg nok sette opp håret i spenner og ta på noen fine øredobber. Så skal jeg og datteren min kle oss i regntøy og ta en liten tur ned til byen for å finne en bursdagsgave til en god venninne som kommer fra England i dag. Det blir en fin fredag!

glamouringeniøren sa...

God glamorøs fredag!

Her henger tåka tykt nedover fjellene. Nyter synet av den fra kjøkkenbordet, inntulla i det svære ullpleddet og drikker god kaffe etter frokost.

Venter på at tåka skal lette litt, planen i dag er en fjelltur med en vennine. Mulig det blir fjæratusling, tiden vil vise :)

Men det skal bli en fin måte å tilbringe siste ferie-glamorøse fredagen. Kanskje jeg skal finne en kiosk og kjøpe Aftenposten også :)

God helg alle sammen!

Johanne sa...

Slutter meg til Aftenpostenomtalegratulasjonen!

Ute er det grått og regntungt. Inne er det luksus med hjemmekontor på formiddagen. Min ett år gamle datter leker i en haug med bøker, mens jeg vekselvis leker, skriver webnyheter og koser meg med kaffe. Ytre glamour ivaretas av supermyk kasjmirjakke i petroleumsblått.

Helgen byr på grillfest i hagen med voksne og barn i morgen (hvis regnet gir seg). Har også et lite håp om å lese ferdig Joan Didion's "De magiske tankers år".

God helg, alle sammen!

HildeSofie sa...

Riktig god glamorøs fredag morgen!

Siste feriefredag i dag, fire deilige uker har det vært, og nå kjenner jeg at det skal bli fint å komme tilbake på jobb. Det er en god følelse.

Dagens glamour består i å være hjemme på Sørlandet hos mine fine foreldre, hvor man kan gå i kjøkkenhagen og plukke salat, gulrøtter og reddiker, rusle barbeint i gresset og gå tur med en fin hund. Lykke!

Teen er i koppen, og snart er det tid for litt frokost, må bare våkne litt mer først. Litt grått er det ute, men hva gjør vel det når man har ferie?

Og ja: jeg har brukt gavekortet i Bokbyen! To fine bøker ble det: bind 1 av "Kvinnens Verden", og en fantastisk liten håndbok fra 1910: "Veien til Skjønhed, Sundhed og et langt Liv". Det er en norsk oversettelse av det britiske 36.-opplaget, så det må åpenbart ha vært en populær bok, som gir råd om alt fra hvordan holde huden glødende til hvordan man bør tygge maten og sove godt om natta.

Dagens plan er å treffe to gode venninner, og hilse på et helt splitter nytt lite menneske på sykehuset.

Aftenposten-tipset var slett ikke dumt, gratulerer med omtale!

Imorgen setter jeg meg på bussen østover, og resten av helgen tilbringes med min Kjære, som har jobbet en uke allerede.

En riktig god fredag og helg til alle!

slikejenter sa...

Endelig fredag! Min glamourfølelse i dag består i hovedsak av et ryddigere hjem. Man skal ikke undervurdere effekten av å fjerne rotet (det synlige i alle fall). Fantastisk. Og en dæsj Versace-parfyme fikk jeg også tid til før jeg løp hjemmefra i morges (må presisere at jeg ikke løp hele veien til jobb).
Det blir en svært sosial og morsom helg, med venner, fest, cafe-heng og slikt. Og en god del beundring av nye skap. Herlich!
God helg alle! Og fin omtale av bloggforfatteren i Aftenposten, morsomt å lese 

Synnøve sa...

Gratulerer med omtale i Aftenposten! Vet du om den er tilgjengelig på nettet?

barnebibliotekaren sa...

God formiddag!
På en litt grå formiddag er det godt å ta livet med ro,- kaffe og aviser mens jeg venter på at den nyinnkjøpte tørketrommelen skal komme i hus. Det er nesten så man gleder seg til å komme i havn med klesvask :-)
Den ytre glamouren får vente til husarbeidet er unnagjort, men et par dråper Max Mara bak ørene gjør nytten foreløpig.
Helgen blir forhåpentligvis rolig og hyggelig, med god vin, god mat og gode samtaler med kjærste og venner.
Gratulerer med fin avisomtale! Vel fortjent til en av mine favorittblogger!
En fin augusthelg til alle!

S sa...

Min glamourfølelse består i ha gjennomført den første (og harde) arbeidsuka etter ferien. Rakk ikke så mye ytre glamour, men CK One dufter sommerfriskt. Og jammen kom ikke sola og sendte vekk tåka som sperret for utsikten. I morgen skal vi feire bursdag i huset, og jeg har en stor grad av kontroll. Men aller mest glamorøst for meg er nok tanken på at jeg på mandag skal ta fri fra jobb og bare gjøre hyggelige ting helt for meg selv! Det er ikke hverdagskost for meg, og jeg gleder meg. :-)

Kristine sa...

Gratulerer med omtale i Aftenposten!

Dagens glamour er et 50-tallsstilskjørt fra Zaras "pre-fall" collection og høyhælte oxfords. Det blir bursdagsfeiring av onkel i ettermiddag/kveld, og i morgen er det bryllup i Bartebyen.

føzzi sa...

god fredag alle saman :) Eg nyt no dei siste dagane av ferien. Ser igrunnen fram til å få den gode fredagskjensla no når eg tek til att i jobb.
I dag består glamouren av frisk luft som følge av eit heftig regnskyll om morgonen, husvask og snart ein god kopp med jordbær-te. Davidoff Cool Water er og komen på, så då tenkjer eg at det held. Må nok grafse litt i hagen og, skal den bli flott til neste år.

Akeleiedamen sa...

regnet strømmer vilt og uhemmet ned i Bergen og jeg skal sitte inne og lese "Vi, de druknede" av Carsten Jensen. Og sette på en gryte som skal ha laaaang koketid som jeg kan gå og røre litt rundt i nå og da... OG kaste et blikk ut i hagen og se hvor godt rosebusken klarer seg siden jeg bandt den opp.

Elisabeth sa...

Dagens glamour var å komme seg opp tidlig og gå tur med hunden, for så å se at skodda som seg innover i går snek seg UT fjorden i dag, og etterlot seg sol og blå himmel!

En appelsin-jordbær-mango-banan-smoothie til frokost-aperitif ble fulgt av ordentlig frokost med foccacia fra i går kveld og en kopp te (Baked Apple, fra Smak og behag, gave fra god venninne!). Nå har feriegjestene våkna og planene for formiddagen er lagt. Etter å ha lest bloggen her må jeg dessuten kjøpe dagens Aftenposten, ser jeg...

Helga byr ellers på en blanding av jobb og fritid. God helg, alle sammen :-D

Glad sa...

Så er jeg her, - takket være Aftenposten. Planen var å gjøre husarbeid og deretter litt skolearbeid før jeg skal på fest i kveld. Nå blir det visst heller litt glamfaktor, - også takket være Aftenposten.

Glamourfilologen sa...

Gratulerer med fin omtale i Aftenposten i dag! Vel fortjent. Her er det hjemmekontordag og lite glamour foreløpig - får ta det igjen senere i dag. Glamouren begrenser seg til perler i ørene og Eaudemoiselle, en ny eau de toilette fra Givenchy, som dufter sommerlig og litt krydret.

Emma sa...

Min fredag består av rolig arbeidsdag og sannsynligvis mulighet for å gå en halvtime tidligere enn vanlig -da skal jeg surre litt rundt i byen, handle god middag i ro og mak og plukke blomster i en eller annen veigrøft. Kvelden og helgen er fulle av muligheter men ingen forpliktelser -perfekt!

Kristina sa...

Det här är första gången jag beskriver (och tänker igenom) min fredagsglamour som lyder: tog en tidig morgonpromenad och har på mig kjol och skjorta som jag känner mig helt rätt i.
Tack för fredagsglamourtanken. Mycket du skriver om är väldigt inspirerande för att göra livet bättre.

Grace sa...

God morgen!

Fredagsfølelsen min begynte allerede i går, snodig hvordan den kommer selv om jeg er i permisjon og alle dager er ganske like i grunn. Nuvel. En riktig glamorøs morgen for meg, mannen tok gullbolla og lot mor sove helt til kvart på ni. Deilig! Deretter spiste jeg frokost med datteren og utsikt over en stadig lysere hovedstad. Nå skal vi snart ut og treffe en venninne, og i ettermiddag skal der trenes, før vi muligens vender nesen ut av byen for et par dager. Søndag har vi allerede et års bryllupsdag, det er helt sykt hvor fort tiden går. Tegner med andre ord til å bli en riktig god helg!

Ønsker alle det samme - en riktig god helg :)

SINE sa...

Har nylig funnet bloggen din, og den ble straks en favoritt :)

Min fredag ser slik ut: lang frokost med avisa og en tekopp, trening og fullføre et lampeoppussingsprosjekt i heimen før kvelden byr på en lovende date ;)

God fredag!

fru winther sa...

Siste feriefredag, stripete genser er på, og blåbærtur til hytta (1 times biltur unna)står for døra. Her skal det hamstres til vinteren! Og det hele føles riktig så glamorøst og barndomsnostalgisk.Piknik-kurv, termos og full pakke. Forøvrig går helga med til litt småpusling i heimen, og forhåpentlig også å sitte litt i hagen og nyte sommersola. Dagens duft er "Paestum Rose" fra Au d'Italie, som jeg fant på salg i København. Salg på nisjeparfymer,det har jeg aldri opplevd før. "Geranium Bourbon" fra Miller Harris ble også med....

Glamourlektoren sa...

Frivillig grytidlig alenemorgen på Oslofjord-hytta ble tilbragt med tekrus og bok og utsikt til liten fiskebåt duppende i småbølgene. Kan ikke tenke meg en bedre start på dagen etter en svært sosial sommerferie! Hjemtur til Reiseradioen og nå straks klesvask og pakking til noen dager i fjellet. God helg, alle!

Mari sa...

Gleder meg til komme hjem til Aftenposten!

Må si at No7 Protect & Perfect Serum gir glamourfølelse hver morgen, selv når klokka ringer ugudelig tidlig!

Men i dag er det planlagt ettermiddagspause på jobb med italiensk is som virkelig gir godfølelsen.

AHK sa...

Har lest denne bloggen lenge, men dette blir første gang jeg rapporterer. Antrekket i dag er ikke spesielt glamorøst, jeg har nemlig må som skal ordnes og fikses for morgendagen blir adskillig mer glamorøs. Da skal jeg være forlover for bestevenninnen min. Vi har vært bestevenninner i 22 år (er 28) så jeg kommer nok til å bli ganske rørt. Antrekket er kjøpt inn spesielt for anledningen og er en nydelig kjole; Lang, marienblå og asymetrisk med en skulder. Gleder meg masse :)!

Siri sa...

Siste feriedag i dag, nesten fire uker fri har vært godt for kropp og sjel! God følelse i kroppen etter sesongens første pilatestime i går, glamouren består i sminke for første gang på fire uker og øredobber innkjøpt på drømmeferien i India.

Og gratulerer med flott omtale i Aftenposten i dag!

Epicureatricen sa...

Her starter det glamorøse allerede onsdag kveld hvor min kjære laget god middag til meg i anledning min 30-årsdag i går. Han dro nemlig på festival torsdag morgen, men hva gjør det når gode kollegaer sørget for fin fering på jobb. Middagsplanen i går kveld ble desverre avlyst, men i kveld blir det revansj.

Inn til det er dagens glamour-innslag er silketopp med paljetter og frisk sitrusduft fra Botherms deilige bodylotion Lait Corporel.

God helg til alle - og gratulerer med omtale i Aftenposten.

Tone Yvonne sa...

Gratulerer med den velfortjente og gode omtalen i Aftenposten!!

Ha en riktig god helg!

:O)

Mari sa...

I dag har jeg hatt en lang rolig morgenstund, før det ble en treningsøkt. Kommer til å savne rolige morgenen og formiddager når ferien nå straks er over.

Planen for resten av dage er lett helgevask av leilighet, så litt pynting av meg selv, og til slutt bruke god til på kjøkkenet for å lage god fredagsmiddag til kjæresten kommer hjem fra jobb.

Kaisa sa...

God fredag og gratulerer med fin omtale. :) (Sjekket om den lå på nett, men det gjør den ikke ennå. Kanskje den dukker opp etterhvert?)

Vi våknet til den særs uglamorøse lyden av asfalt som blir fjernet 4 meter fra soveromsvinduet. Men SNART er det jo åpning av den nye delen av Kunsthøgskolen i Oslo, og DA! Da blir det vel ikke bråk før nærmere 9, og kanskje til og med stille på lørdags- og søndagsmorgen... Det var dagens lille frust.

Glamouren i dag består av nye jeans jeg tilfeldigvis fant på salg i går (har lett etter OK jeans med høyt liv i 2 mnd), ny organisk fuktighetskrem og organisk parfyme. Parfymen slutter å lukte etter ca 3 timer, og det er jo helt perfekt for meg som blir lei av parfymelukt på meg selv i løpet av noen timer. ;)

Har ingen konkrete planer for helgen bortsett fra å sy ferdig et skjørt.

berlinløvinnen sa...

Glamouren er:
1.Kaffe og aviser på senga,-;Gratulerer med fin omtale,-du gleder mange med bloggen og får oss lesere til å glede hverandre med noen smådrypp også! Her er mest positive vibber!
2.Gode minner fra en årstid som snart har passert og som ga hyggelige møter med slekt og venner.
3.Tre av fire nære som har vært alvorlig syke, er friske igjen! Den fjerde er også mye bedre nå.
4.Nyter den siste feriedagen med de unge mennene i familien.
GOD HELG TIL ALLE!

Anaruh sa...

Huset er nyvasket, helgen ligger klar til å fylles med familiekos og jeg har akkurat hatt tidenes beste te-selskap: jeg og min 1 år gamle datter har kost oss med grønn te og 86% mørk sjokolade som "dessert" etter lunsjen! Hun var storfornøyd og ville ha mer, tenk at et så lite barn liker så bitre saker? Uansett, hun ser ut til å bil en super bestevenninne som jeg gleder meg til å tilbringe livet sammen med!

Nå skal vi traske en tur ut i regnet og kjøpe Aftenposten vi også. God helg til dere alle!

Lene sa...

gleder meg til å lese aftenposten! gratulerer :)

og idag skal jeg oppleve leonard cohen! det blir stort. pen i tøyet er jeg også, og jeg tok meg tid til å sminke meg litt etter å ha vært meget naturlig siden ferien. fredagsfølelsen er virkelig tilstede, det er herlig :)

og til Akeleiedamen: åh. fineste dagen!

Anonym sa...

Kjempebra med omtaler for BLOGGen din - den er fantastisk!

Sulvis sa...

Vel fortjent og fin omtale i Aftenposten; den ble lest (høyt) ved frokostbordet.

Dagens glamour her er en rolig dag i sommerlig kjole - og strømpebukser til ære for regnet som ikke vil gi seg. Senere skal det foretas dypdykk i garderobeskap for å rydde og sortere til flytting som er like om hjørnet.

Anette sa...

Min fredag er blitt enda mere spesiell etter at jeg oppdaget at den faktisk også er glamorøs. I dag skinner solen og hele familien er i ferd med å pakke kofferter til glamorøs ferietur på mandag. Godt med god tid til pakking, ikke sant!? Senere blir det en bedre middag hos svigermor og svigerfar i form av grillede skiver og nykuttet frisk salat. Aftenposten skal selvfølgelig kjøpes, og gratulasjon overbringes. Så moro!! Og forresten; velkommen i klubben (jeg har hatt en reportasje om bloggen min i lokalavisen, Brønnøysunds avis og er kjempestolt ;)
Ønsker deg en herlig fredag og en strålende helg! Hilsen Anette :)

Ine sa...

God glamorøs fredag fra Reykjavik! Her består glamoren foreløpig av å ikke ha stått opp enda (men klokka ligger to timer bak klokka i Norge, så det er ikke helt skandale), men det må være greit når man er på ferie. I dag skal min kjærestes amma (bestemor) feires med bløtkake, sjokoladekake, presanger og kaffe. Det blir fint! Og en god anledning til å ha fin kjole og prikkete strømpebukser på. Men først: Kaffe!

Frøkna sa...

Gratulerer med omtale i Aftenposten!

Her har dagen vært preget av vaskemaskintrøbbel, feil vær, leilighet som trenger vask osv, så min luksus i dag blir å ta lunsjpausen på Sats (nyte at det er lite folk der for en gangs skyld - august/september-rushet er slitsomt) før en weekendtur med venninner til en nordisk hovedstad. Det blir vel hverdagsglamour på alle kanter resten av helgen, ser jeg for meg :)

Trude Julie sa...

ParentesFantomet føler seg særdeles glamorøs i dag siden hun:
1. Feirer nok et år (29 for 7nde gang...)
2. Har sminket seg i morges og tatt på deilig DKNY Pure parfyme
3. Tok med sjokoladekake på jobb til herlige kollegaer
4. Har vært på koselig bursdagslunch med gode venninner hun ikke ser så ofte
5. Skal forberede cocktailparty i morgen!

Hurra for høy glamourfaktor! Skål

Alt godt sa...

God kveld! Vi er i Paris, glamouradvokaten, fjortenåringen og eg. I dag har vi gjort Rue Faubourg St. Honoré, og vore innom Annick Goutal, Serge Lutens, Rosine, Jar og til slutt eit lett måltid på Hotell Costes. Glamour!

Vi sykla oss gjennom Paris på våre Velib-ar, og lot som ingenting når vi vart tuta på av hissige franske bilistar. No er vi sveitte og fine tilbake i 20. arrondissement, der vi residerer i eit fredeleg nabolag, Torshovliknande, seier advokaten.

I morgon skal vi gjere St. Germain, og søndag kjem elleveåringen frå Oslo åleine på fly. Då vert han møtt av mor på Charles de Gaulle, medan advokaten og fjortenåringen skal sjekke ut byen på eiga hand.

No skal vi ha ein fredeleg kveld, det står ei flaske vin her, som vi sikkert skal opne. Fjortenåringen får velge film. Ha ei god helg, alle saman, og bibliotekaren især!

Anonym sa...

Takk til Aftenposten:-)
Jeg skal heretter sørge for glamour og nostalgi hver dag! Min fredagstopp var besøk hos tante på 95 år som satt og så reprise av Ungkaren på TV. Jeg måtte sitte stille som en mus og se de siste 20 minuttene sammen med henne. Herlig!
Vi avtalte shopping neste onsdag!!

Håper jeg blir som henne.
God helg til alle glamorøse.

k sa...

Glamourøs fredag av mange grunner her; frisørbesøk, duftene ville kaprifoler og bringebær på veien til butikken, sliten i bena etter en utfordrende tur med en kjekk mann som fører til rosa sommerfugler, pakker til en utenbystur med gode venner mens jeg hører på fin-fin musikk. Livet!
Flott omtale i Aftenposten, gratulerer med den! og god helg til alle som forgyller dagen sin i ekte glamourbibliotekarstil.

Ova sa...

Gratulerer med flott omtale!
Etter en sen hjemkomst fra en ukes ferie i Mosjøen er dagen i dag ganske avslappende uten særlig mye glamor.
Sov til Bonanza begynte på tv2 kl 10.00,(sårt etterlengtet i ferien) På med gode og ledige klær og en liten dusj med min sommerparfyme Biotherm vitaminee.
Ha en riktig fin helg!:)

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle rapporter, og spesielt takk og velkommen til alle nye lesere! :) Ha en god helg videre!