fredag, september 03, 2010

Glamorøs fredag

God morgen!

Glamourbibliotekaren dufter av Arpège og har en plan om å være supereffektiv i dag. En siste innsats før helgestemningen senker seg og tankene begynner å fly. Best å sette i gang med det samme.

Håper alle har en fin fredagsmorgen! Og jeg håper dere vil rapportere, spesielt dere som ikke har gjort det før! Jeg har regnet ut at det stort sett er 2% av det totale antall unike lesere pr dag som avlegger rapport på fredager, og nå synes jeg vi kan øke prosentandelen. Skriv ned hva som gjør dere glade akkurat i dag!


Til slutt en liten melodi fra Toto. Da jeg kjøpte denne plata som 14-åring i 1989, var det 11 år siden den ble utgitt. Nå er det 32. oioioi.




Adios!

54 kommentarer:

Kaisa sa...

God glamorøs fredag! I dag er jeg litt tidligere på jobb slik at jeg kan gå hjem tidligere også. :)
Dagens glamorøse effekt er en liten dæsj Chanel no 5 bak ørene + litt ordentlig øyesminke + leppestift. Antrekket er en sennepsgul golfjakke over strikkevest + grå bukser og topp.
Helgens suverent glamorøseste bit blir morgendagens kostymefest: Overklasse i England 1942. Lang kjole og lange hansker er stikkord!

Gullpels sa...

God glamourfredag!

Gullpels stiller i dag i nye Acne-boots, grå trang kjole med plass til gravidmage, sorte tights, pudderrosa skjerf og Acqua di Parma Mandorlo di Sicilia bak øret.

Helgen skal tilbringes på hytta med utflukt til fiskevann og blåbærtur (er det for sent for blåbær, tro?)

God helg!

Hilsen Gullpels

Frk. Frydefull sa...

Etterlengtet fredag! Starter med stor glamourfølelse; både jeg selv og Mannen kan sove litt lenger og starte dagen i eget tempo. Herlig! Skal en tur innom jobb ellers vil helgen brukes på landsmøte i bransjeforening som i år er i vår by. Når det er ferdig skal vi feire at Mannen har blitt et år eldre. Dessuten er det september, sol, frisk luft og min kjære gravidkvalme er endelig i ferd med å lette og jeg kjenner på energien igjen! Det er virkelig glamour. God helg til alle og Glamourbibliotekaren spesielt.

barnebibliotekaren sa...

God morgen alle!
Siden dagen ennå er ung, er antrekket forholdsvis casual, men når fredagens huslige plikter er unnagjort er planen å iføre seg noe mer passende og tusle på jobb. Jeg har en nyinnkjøpt linbukse som roper på meg i skapet, og som passer perfekt med en av sommerens favorittbluser i himmelblått. Dagens duft blir sannsynligvis Chloe, forøvrig er min favorittglamoureffekt denne uken min nye Sexy Motherpucker lipgloss fra Boots :-)
Helgen ellers vil bestå av litt jobb, og kanskje en liten runde i lørdagens Tom Waits løp her i byen.
God glamorøs fredag til alle!

Line sa...

God glamourfredag

her er dagens antrekk dongeriskjørt, høyhælte svarte sko og pudderfiolett jakke over sort topp. dagen blir kanskje mer glamoros etter arbeidstid da jeg henter mine nye briller som absolutt er noen hakk opp i stil for min del. Nå er det på tide å fortsette å rydde på bibliotekkontoret mitt, Alle elevene har nok time nå, for det er stille hos meg.
I ettermiddag må jeg nok begrense meg til glamorøse tanker for planen er å hjelpe far min i vedskogen. Men jeg liker å være ute så jeg er i alle fall glad:-)

Elisabeth sa...

Det som gjør meg glad er for eksempel en glamorøs høstmorgen i Salten i dag! Sol fra skyfri himmel inviterer til utendørs aktiviteter ved anledning, og morgenturen med den lille firbeinte var bare forsmaken i så måte for mitt vedkommende.

Etter en lang dusj – glamorøst, det også!- har jeg iført meg bl.a. leppestiften ThinkTan fra MAC, en dæsj Notorious fra Ralph Lauren på halsen og Max Factor på vippene. Dessuten har jeg funnet frem min kjære vinterjakke som lever på lånt tid; den ble kjøpt i Helsinki i september 2007 og jeg klarer enda ikke skille meg av med den... At den fortsatt 'lever' er definitivt en kilde til glede!

God helg til alle sammen, spesielt til Glamourbibliotekaren

Elisabeth sa...

Toto gjør meg glad!!

Og sol i Bergen.
Og at jeg før klokken 9 har fått unna to av oppgavene som har blitt utsatt til i dag, bare en igjen...
Og at loppemarkedsesongen begynner igjen i kveld!

Ine sa...

Så langt i dag består glamouren av å våkne i nyvaska sengetøy - en av de beste små gledene jeg har! Nå skal vi snart spise frokost (må bare sende min bedre halvdel ut for å kjøpe rundstykker først), så skal jeg pakke til fjelltur. Skal til Finse med tre andre jenter! Det blir nok fint! God fredag, og god helg! :)

anne sa...

I dag sto jeg opp tidlig og har vært på trening før jobb. Ekstra roser i kinnene og følelsen av å ha vært superflink er glamour i massevis. I kveld skal jeg på teater med en god venninne og skal unne meg et glass rødvin i pausen. Resten av helga er uten vidløftige planer, men har en ny jazzplate som skal spilles og sommerklær som skal pakkes vekk. Høsten er herlig!

Glamourfilologen sa...

Ha en fin fredag med glamour! For mitt vedkommende består den i ny perleørepynt, sort dressbukse, hvit blondebluse og pudderrosa cardigan - samt en dasj av Givenchys Eaudemoiselle.

Fint bilde av stilikon Audrey i tøff kåpe!

glamouringeniøren sa...

God glamorøs fredag!

I dag føler jeg meg fin og det gjør meg glad :)

Orker ikke å tenke på at jeg har vært sengeliggende i 2 dager med migrene, som fortsatt henger igjen. Det går nok over snart og da er det helg!

En annen utrolig glamorøs sak er at den lokale kaffebaren endelig har soyamelk, hurra hurra hurra! Melkeallergikere jubler! Så det skal jeg feire med å gå ut og kjøpe en soya-latte nå.

God helg alle sammen!

Jenny B sa...

Precis när jag gick ut genom ytterdörren kom jag ihåg att jag glömt ta på smycken. Jag vände om och satte i gröna stenar i örsnibbarna, som passar bra till den gröna tröjan jag har idag. På sista tiden har jag blivit bättre på att komma ihåg att använda smycken. Det känns bra att göra sig litet finare!

Ikväll skall jag träna och sedan gå på teater, en intressant premiär på Stockholms Stadsteater! Imorgon måste jag försöka få håret klippt. Då kommer jag att känna mig snyggare!

Trevlig helg!

AK sa...

Har lest denne bloggen lenge, men har aldri kommentert før. En gang må være den første for alt og hva er vel da bedre enn å avlegge en fredagsrapport?
Kan ikke akkurat si at jeg er spesielt glamorøs idag. Antrekket er svart joggebukse og hvit genser, håret er i hestehale og jeg har ikke tatt på linsene enda så da bruker jeg briller. Grunnen til dette særdeles lite glamorøse antrekket er at jeg har fri idag, og at samboeren min og jeg kjøpte hus forrige torsdag så derfor har jeg begynt å pakke ned alt vi ikke bruker så ofte (noe som er en skremmende stor mengde....). Ønsker alle en flott helg :)

Unknown sa...

Skal på BOSU, dvs trening. Håper på mye fet 80 tallsmusikk!

Hanne

S sa...

Ah, glamorøs fredag igjen. Her er det sol i dag, men høsten er definitivt her. Koselig det også.

Har lagt litt ekstra flid i antrekket i dag i anledning fredagen, men merker at jeg burde unnet meg et skjerf i halsen. Duften er Magnifique fra Lancome, håret i stram hestehale.

En del arbeidsoppgaver og møter venter, men tror det skal gå fint. Deretter blir det koselig familiemiddag for hele familien. Hyggelig tradisjon vi har laget oss. Ellers venter en del gjøremål i løpet av helga både inne og ute - en del rydding og klargjøring for vinter. Kanskje blir det også tid til en tur i fjellet for å snuse på den friske høstluften?

Ha en flott helg alle sammen!

Mynte sa...

I dag er skjørt og støvletter på, samt perleøredobber og nyfønet hår med masse volum!
Jeg har allerede fått i meg to kaffekopper. I dag gleder jeg meg til å ha en rolig, kosete ettermiddag med barna. De skal få bade med masse skum, spise sjokolade og bli lest for. I helgen blir det uteaktiviteter, film og middag hos svigers. Det blir deilig med helg nå! Det trengs etter en uke med lite søvn!

Fuji sa...

For en småbarnsmor så er det ekstra glamorøst når barna sover så lenge at man får tid til å dusje og stelle seg FØR de våkner. I da kunne jeg vekke tre små troll med lip-gloss og parfyme ;-)

Hermia Says sa...

En skön promenad i solen till jobbet. Nu lite stressande arbete -en kollega och jag ska till en konferens och ska idag skicka in en presentation men vi har inga riktiga besked om vad vi egentligen ska presentera... Men imorgon blir det födelsedagskalas så det finns något att se fram emot!

Glamouren lite apelsindoftande body lotion fr Prada och en 15 år gammal klänning från H&M som fått komma fram ur garderoben.

Trevlig helg allesammans!

slikejenter sa...

Oi - skrudde akkurat på radioen bare for å høre band of horses LIVE fra p3sessions. Har ikke skilt meg helt fra p3 ennå, og godt er det! Jeg elsker BoH... :)

Har kaffe i koppen og plane rom en rolig dag på jobb, litt trening for å løse opp ekstremt såre muskler etter onsdagens hardtrening.

fint å tenke på at det er helg - som i sin helhet skal tilbringes med et utvalg fine folk. kanskje blir det alenetid i kveld, dog. vurderer også å bake takke-cookies til noen gode venner som har hjulpet meg mye med diverse greier i det siste.

ytre glamour: ny sminke fra tikei, patent-mary janes fra 60-tallet og en sky av cherry blossom something o other fra L'Occitane. Ha en strålende helg, godtfolk!

Cecilia sa...

O lykke, jeg fikk kaffe på senga av sønnen på 13! Energi for resten av dagen ...
Ellers er jeg lykkelig eier av saueskinnstrekk til sykkelsetet, anbefales herved til alle syklister. Tas med innendørs når sykkelen parkeres, slik at det alltid er varmt og tørt. Og så er det tid for å lufte fine skinnhansker, deilig strikkejakke fra Filippa K og ganske ny ørepynt med hjerter.
I kveld blir det først svømming med kollega, så litt rødvin, og i morgen bursdagsfesten til en god venn.
God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre :-)

Fruen sa...

Litt mer flid i sminken enn vanlig, støvletter og dongerikjole med god plass til småtrollene i magen.

Helgeplanene inkluderer innkjøp av Pukka-te i dag (mmmm), loppis i morra og A-ha - konsert på Lerkendal med påfølgende bytur i morra kveld. (Og antagelig bare sløving hjemme på søndag, kjenner jeg Min Gode Mann rett!)

God helg til alle, særlig AK som er så flink å pakke. Tips: Lag ei fretex-eske i samme slengen! :-)

karoline a sa...

wow. 2 % er jo faktisk mer enn det f.eks. voe og ida wulff får til vanlig. Det regnet jeg ut en gang til å være ca 1% og der er halvparten av kommentarene fullstendig meningsløse a la: "fint" og "så pen du er".

Men anyway. I dag har jeg kunnet sove lenge, og nå skal jeg straks spise croissants til frokost. Så bærer det ned på jobb for så å ta en overraskelses tur hjem til mamma som hadde bursdag på tirsdag. Har ikke væst hjemme siden begynnelsen av juni så det skal bli deilig. Glamour effektene er ny genser også skal jeggjøre noe gøy med håret. Også selvsagt godklemmen fra mamma i kveld da :)

Britt Åse sa...

God morgen! Jaja, formiddag kanskje.
Her er det tilløp til sol inn vinduet til mitt hjemmekontor, hvor jeg sitter iført "kosetøy" (og dessverre en rygg med muskler som har slått blåknute på seg, men -det går over, null sminke og null parfyme. Dagen er likevel ganske glamorøs, for straks kommer den nye vaskehjelpen, så nå skal renhold osv komme inn i anstendige former her i huset igjen. Hurra! Og så har jeg funnet Anne-Kath. Vestly på Spotify. Dobbelthurra!

I kveld planlegges strikke- og skravletreff med søster, og i morra skal min kjære og jeg dure inn til hovedstaden for å se på båt :-) På søndag har jeg håp om tur i skogen, med pulsklokke og svingende armer. Det er herlig!

Det er så nydelig å lese de av dere som planlegger glamorøse fredager for barna :-)

trine sa...

Rolig hjemmedag med masteroppgavearbeid. Leiligheten ble ryddet og vasket i går, så det er fint med hjemmekontor i dag. Solen skinner utenfor, og jeg skal snart ta en tur ut for å kjøpe kaffe. Luksus!

Helgen skal brukes til koselige ting som loppis og vin med gode venner.

God helg!

Alt godt sa...

God morgon! Til no i dag har eg og vore supereffektiv, så supereffektiv at eg har gløymt å stikke innom her og rapportere om dagens glamorøse faktum.

Dagens duft er Ondé Mystère frå Armani, ei gåve for eit foredrag eg holdt ein gong. Eg har på meg caprijeans og kvit, nystrøken linskjorte, takk til mor som har vore innom nokre dagar på veg til bursdagar og Nord-Norge.

Dagen i dag går med til meir jobbing, kakebaking og kjærestebesøk. Morgondagen blir hektisk, med oppstart ved at vi har marknad i gården vår der vi sel brukte ting og tang. Nytt av året er at ein stylist har flytta inn, og ho skal redusere lagerbeholdninga si. Så der blir nok ein del skattar til salgs. Inngang frå Fayes gate 10.

Etter marknaden skal eg i niesebursdag (note to self: huske gåve) før det blir gårdsfest med mat frå eit av Jan Vardøens etablissement. Deilig!

Søndagen vurderer eg å dra på skogsmarknad, viss ikkje blir det ein roleg dag. Ha ei fin helg, alle saman, og bibliotekaren især!

koristen sa...

Chanel No 5 bak øret og noen lilla effekter til jeans og svart tunika, deilig med fredag!

Det gjør meg glad å vite at jeg har en helg uten planer foran meg. Skogen roper, det er deilig å bo fem minutter fra Østmarka!

Jeg likte også kåpen til Audrey - og hunden ;-)

God helg til alle, glamourbibliotekaren især!

Glamourlegen sa...

God fredag!

Dagens antrekk er så langt bed hair og morgenkåpe arvet av lillesøster, deilig å sitte hjemme med sol strømmende inn gjennom vinduene og drikke kaffe. Bortsett fra en liten lur midt på lørdagen i morgen skal jeg være på jobb frem til søndag formiddag, så har litt jeg-er-ikke-så-glad-i-uendelige-nesten-døgnlange-nattevakter-sommerfugler i magen, men av erfaring letner humøret bare jeg kommer i gang. Like greit at Mannen i mitt liv er på langhelgsfisketur :)

Glamouren i dag er todelt:
-De blanke formiddagstimene (oj, forsvinnende få igjen!) skal brukes til egenpleie og liten tur ned i sentrum for å kanskje oppdatere garderoben litt, og
-Jeg har et prosjekt på gang, som består i at jeg øver meg på å være glad for alt som tross alt er bra og godt i livet mitt. Og det er ganske mye, hvis jeg bare tenker meg om!

Puh. Da er det bare å sette i gang! God helg, og god fredag!

Sjokoladepiken sa...

God formiddag!

Jeg er en av de som sjelden rapporterer, men fra nå av skal jeg ta meg sammen Ü

Dagen startet med en blid liten jente som gjerne ville samarbeide med sin mor om å ta på seg klær, spise frokost og dra til barnehagen. Det var en fin start på dagen!

De neste timene er jeg student, og så bærer det avgårde på kveldsjobbing. Så ikke så mye avslapning og kos, men jeg har energi og lyst så da gjør det ikke noe at livet er litt hektisk. Helgen blir mye mer avslappet for da skal lille jenta mi sove over hos onkel og tante, mens jeg skal lese heeele avisa og være kjæresten til mannen min.

Dagens antrekk er et grønt yndlingsskjørt funnet på UFF, og en vakker liten nål som pryder en stripete genser. Og så måtte jeg inn i kottet og finne den fine strikkejakka som jeg har fått av svigermor. Det er jo kaldt! Hurra for høst Ü

sol sa...

Min fredags glede består i et uovertruffent vakkert og glassklart høstvær over "min" landsdel, at det er forelesningsfri, og at jeg er godt i gang med en oppgave ved eget skrivebord. PLUSS at jeg derfor ser for meg en utendørs ettermiddag medbragt kamera.
Glamoureffekter er rosemønstret kosebukse, renvasket ansikt og et snev Chanel Chance. Yndlingstekoppen er full av Yogi Classic med melk. Og selv om solen skinner inn hit; fem lys brenner i kandelaberen på skrivebordet. God fredag - og en strålende helg!

Glamourarabisten sa...

God glamorøs fredag! Midt i innspurten med masteroppgaven er det godt å ha litt annet å tenke på en politiske teorier, så dagens glamour er å bruke gullblomstøredobber og -halssmykke fra Dubai, høye hæler og silkesjerf. For ikke å snakke om å glede seg til helga som forhåpentligvis ikke bare er studier.

God helg!

Glamourarabisten

Synne sa...

Aaah, fredag! Jeg har polka-prikker på strømpene mine og mange fine planer for dagen. God helg til alle!

Anonym sa...

I dag sov jeg lenge før jeg gikk til den deilige frisørsalongen Balanzera på Grünerløkka for en klipp, kur og hodebunnsmassasje. Jeg fikk kur og hodebunnsmassasje i bursdagsgave av salongen siden jeg er fast kunde, er ikke det koselig? Nå går turen videre til Kolonihagen på Frogner for en deilig lunsj med veninne. I ettermiddag er det hyttetur med vennegjeng til Hankø, der skal vi fange krabber og spille tennis og krokett samt drikke masse god vin. En super avslutning på sommersesongen!

Kristine sa...

Endelig fredag! Etter en lang uke med meglere, takst og signering av diverse dokumenter til banker og meglerhus, er helgen her.

Er særdeles lite glamorøs i dag, unntaket er en heftig fredagsfølelse.

God helg!

Kammerpiken sa...

For en fantastisk fredag! Med høy, blå himmel og klar høstluft. I formiddag ble lunsjen utvidet med en halv time, og den ble benyttet til profesjonell napping av øyenbryn. Det er luksus! Og utrolig deilig! Nå skal jeg registrere gammel krigslitteratur før arbeidsdagen avsluttes. Helgen skal tilbringes med Kammerherren og bonusbarnet. Vi krysser fingrene for fortsatt nydelig høstvær.

Ønsker en riktig god helg til dere alle!

Quirky An sa...

God fredag!

Dagens glamour består av å bruke min nye reiseveske i skinn, kjøpt på ferie i spania i herreavdelingen i en liten sko- og vekseforretning, og dra med familien til sommerhuset på Frosta, spise god mat og drikke vin.

God helg :)

chica von borealis sa...

Fredagsglamouren inkluderer konserter med Thomas Dybdahl, a-ha og Dr. Alban. Pluss at jeg enda har litt klisj i håret etter at Ozzy sprutet på meg i går :)

fivreld sa...

Riktig god fredag, alle! Jeg er en av de som er litt sjenert og ikke har rapportert før, men bedre sent enn aldri:) I dag prøver jeg å løfte en dag tung av kjærlighetssorg med hjemmebakt knekkebrød og deilig engelsk Twinings (helt annerledes enn den man før i Norge!)til brunch, verdens mykeste kashmir-genser (det er visst høst)og en fin spilleliste på Spotify med masse ny musikk, som følge til arbeidsdagen. Som nevnt tidligere i tråden har også jeg fast vane med å skifte sengetøy på fredager, det anbefales veldig og gjør at glamourfølelsen er der når man legger seg også!

Anaruh sa...

Tin gsom gjør meg glad i dag: Nyvasket hus, omelett til lunsj, skjørt og så gleder jeg meg til å se film sammen med mannen min og en skål smågodt i kveld!

God helg!

Sarah H sa...

Fin fredag, med ting som gjør meg glad:
Jeans som sitter løsere enn forrige uke.
Jobben min.
iPhone på vei
Nesten helg.
Og å bli minnet på Arpège, en vidunderlig duft.

Frøkna sa...

Glamouren i dag er et kreativt og behagelig antrekk (hvit storskjorte, mørkeblå jeanstights, blått printsjal, mine favoritter - Celine Engelstad hengeøredobber, og kongeblå silkeballerinasko fra ferieinnkjøp). Og grønn øyenskygge- helt nytt for meg. Parfymen har jeg hatt over halve livet - min første faste parfyme som alltid må stå i skapet - Cool Water fra Davidoff. En forandring fra den dresskledde hverdagen :) Har sett frem til helg hele uken, og skal kose meg med vinkveld, hjemmelaget satayspyd, sensommerfest og ikke minst Frank Znort kvartett på Blå på søndagkvelden. Jeg tror dette blir en flott helg, iallefall om jeg får litt frisk luft innimellom.

Ha en flott helg!!!

Tuva sa...

God glamorøs fredag!

Dagens glamoureffekter er DNKY Pure, en litt støl kropp etter lang trening i går, sykkeltur i sola på lånt grønn kombisykkel, en litt kortere skoledag etter en intens uke, overnattingsbesøk av en god venninne, en flaske rosévin i kjøleskapet og kyllingfileter som ligger i marinade og gjør seg klare for en nydlig kveldsmiddag.

God helg!

Christine sa...

Besøk hos frisøren og innkjøp av en bunke med glossy magazines er formiddagens luksus. Nå skal jeg ut i hagen og plukke (les.drepe) iberiasnegler, deretter spise kyllingvinger med barna mine. Tror jeg skal åpne en god flaske italiensk rød også.
Kanskje omlakkere neglene i en helt ny neglelakk fra Chanel, no.509 i kveld? Eller strikke videre på et fargerikt lappepledd som jeg holder på med.
Uansett - det er en god og ganske så glamourøs fredag .-)

Vestlandslefsa sa...

Da er det helg etter en intensiv første uke i en ny jobb. Ser tilbake og tenker at jeg har gjort det bra. Helga hilser meg velkommen med solskinn og humørfylte folk som skal på festival. Jeg skal tilbringe kvelden godt plassert i sofakroken i pysjbukse, laptop på fanget og se en interessant dokumentar eller film. Fredagskvelden kan godt nytes på denne måten også. :o)

Glamourlektoren sa...

De ting som gjør meg glad i dag, er mange: At en lei forkjølelse er på retur. (Selv om nesa er rød og flasser.)At huset er rent og ryddig og at jeg har sovet godt i natt i rent sengetøy. At jeg nå kan alle navnene og fjesene i den nye 1.klassen min. At de er søte og gjør som jeg sier - bra :)At Bærum kunstforening har proffe, vennlige folk som tar imot en skoleklasse med 16-åringer på en måte som får dem til å bli nysgjerrige og følge godt med i omvisningen. At jeg hadde en morsom time i 2. klassen min der vi på høyt nivå snakket om utfordringer i det å oversette mellom engelsk og norsk. At vi skal ha besøk av noen som kommer langveisfra og som vi derfor ikke ser så ofte. At vi er bedt bort på middag hos gode venner på søndag. God helg, alle!

Hun med hatten sa...

Herlig Glamourfredag!

Dagens glamourhandling var å stå opp tidlig og vaske trappeoppgangen i bygården vår som har vært forsømt i evigheter. I tillegg til min egen etasje bestemte jeg meg for å være hyggelig å vaske hele trappen ned. Det viste seg å være det lureste jeg kunne ha gjort, for under en krukke noen etasjer under min fant jeg igjen min sårt savnede Dyrberg Kern ørering som jeg har saumfart nettet og alle forhandlere etter etter at den forsvant sporløst i september 2009. Jeg er så lykkelig over å endelig ha mine beste øredobber tilbake, og har sannelig fått en fornyet tro på karma. Gode gjerninger får bli helgens forgyllende glamour, sammen med perledobbene så klart!

Nora Alexa sa...

Glamourfredagen idag har blitt tilbringt to timer på skolen for så på laboratoriet på legekontoret for å ta blodprøver.
Glamoureffekter er Miss Dior Cherie L'Eau, lyseblå sløyfe i håret og første dag med langkåpe i år.
Ikveld blir det pizza og film med søster.

fru winther sa...

Riktig god glamorøs fredag, alle sammen! I dag, på en ganske rar, litt sur og regnete, litt solfull trondheimsdag ble det knallrøde strømpebukser på meg, samt en trikotkjole i fint mønster fra Orla Kiely.Dagens duft er "Geranium Bourbon" fra Miller Harris. Følte meg fin, og gjorde meg glad! Denne helga er det jobbehelg, med mann som skal lage "overraskelsesmiddag" i morgen, og ellers muligens litt ripsgelekoking. Og litt hvetebakst. Kom fram, indre husmor! Ellers er oppskriften mye te og mye telys og tøfler på beina, tenker jeg. God helg alle, og særlig glamourbibliotekaren!

Anonym sa...

Jeg har hatt arbeidsuke mandag-fredag denne uken, noe som er ganske uvanlig for meg. Kjenner derfor på ekte helgefølelse nå og det er deilig! :) Gangsperre etter tur over Vidden i går etter jobb, litt solbrent, har nytt skjørt og chanel chance eau fraiche på og hvitvin i glasset, snart klar for konsert med Oddjob på Verftet. God helg! :)

Hufsa sa...

For en nydelig glamorøs fredag! Solen skinner i Bergen og jeg og lilleHufsa skal på koselig lunsjbesøk til oldemoren. Dagens glamoureffekten er på småen idag, mammasydd forklekjole laget av 30 år gammelt stoff. I helgen skal jeg feire 30 års dagen min, bare 8 mnd forsinket, med gode venninner og deilig mat og vin. Skal grave frem et flott antrekk som ikke har vært i nærheten av babyer og gulp, og pynte meg årntli! :-)

Anonym sa...

... etter noen oppfordringer fra fru Glamourbibliotekar, min favorittbloggerske, kaster jeg meg ut i det, og deler min fredagsglamour med dere for første gang-

Krisp høstluft fikk meg til å ta frem lave støvletter og svart trenchcoat over trange jeans, og toppe det med mitt lette ullsjal i duse blå- rød og gråtoner.
Chanels nylegendariske no 505 på neglene, Cliniques Happy bak øret for å matche humøret, Chanel no 19 Coco (er det det den heter, eller var det Gabrielle?) på leppene.

Frokost på vei til jobb - god kaffe og croissant kjøpt hos en hyggelig baker.

Ettermiddagsglamour: SPA på badet med to små døtre; de fikk vaske håret i luksussjampo, føne håret og til slutt få negllakk på fingre og tær.
Helgen tilbringes forhåpentligvis i hagen.

Fagbibliotekaren sa...

Etter en uke med mye jobbing, sosialisering og trening sa det bang stopp. Høstens første (og forhåpentligvis siste) kraftige forkjølelse kom over natten, så dagen er tilbrakt i senga. Mye soving, flere kopper te og Knausgård har vært dagens underholdning. Etter en liten lur på 4 timer, er jeg nå nydusjet i pysj, fått servert hjemmelaget linsesuppe med mye chili, hvitløk og ingefær og føler meg hakket bedre. Håper formen er bra i morgen, jeg vil så gjerne på loppis og cafe med fine venniner i morgen. Jeg satser på rødvin og sjokolade som medisin. Riktig god helg, pass dere for den kalde høstvinden.

Anonym sa...

Glamorøs fredag i en students hverdag er ikke noe å skryte av. Sliter med å skrive ferdig oppgave med frist mandag, men med fullstappet program i helgen har jeg sett fristen til i kveld. Prøver tross for det med litt glamor med Channel leppestift og Lancome øyeskygge. Antrekket falt på skinnjakke med grå jeans og svarte høye heler.
Har du noen tips til en stresset og forvirret student som merker at motivasjonen ebber ut? Tenker forresten på bibleotekar siden min store kjærlighet er bøker =)

Glamourbibliotekaren sa...

Hey! Takk for alle rapporter - prosentandelen steg litt! :) Og hjertelig velkommen til dere nye, fortsett å melde inn deres fredager utover høsten også!

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Ja, bli bibliotekar! :) Masse utfordringer, man kan jobbe med mye forskjellig og det er et kjempeviktig yrke.

Populære innlegg