onsdag, oktober 06, 2010

Finn stilen: Oktober


I oktober kan vi jo la oss inspirere av stilen til en power-glamourbibliotekar fra 80-tallet. Et svart blyantskjørt i ull fra Moschino under en oversized og lett asymmetrisk cashmere-genser fra Jil Sander, og snøresko også fra Moschino, matches med en quirky veske fra Lulu Guiness, borderline tacky glam-øredobber som faktisk er vintage Chanel, briller som ligner mine egne, en bunke F.Scott Fitzgerald-bøker i pen innbindning, "Kiss the librarian"-krus, mørkerøde Chanel-lepper, klassisk klassisk duft av Chanel No.5, en luksuriøs platespiller i treverk, og en fin plate med Ella. Wow! Nesten som i en Roxy Music-video. Hvem våger å nærme seg den mystiske og utilnærmelige bibliotekaren, og hva slags liv lever hun egentlig når hun ikke er i biblioteket...? (Bare én måte å finne det ut på: Søk på bibliotekarutdanninga!)

8 kommentarer:

Glamourfilologen sa...

Kult! Ønsker meg skjørtet og toppen:-)

Petitchoux sa...

Ååååå som jeg har savna dine: finn stilen -innlegg. Du er en mester på å sette sammen klær og har inspirert meg mye. Tusen takk skal du ha for solskinnet på en regnfull dag:D

Glamourbibliotekaren sa...

Glamourfilologen: Det er bare å begynne å spare :D

Petit Choux: Takk for det! De har ikke forsvunnet, det kommer jo en hver måned! :)

Fra kontorfronten sa...

Spot on! Du har fanget vår favorittstil.

Sjokoladepiken sa...

Dette er stilen å utvikle seg mot når jeg en gang skal ut i arbeidslivet som bibliotekar! Takk for inspirasjon Ü PS. Har slike briller med rød innfatning, som jeg ikke tør å bruke for de er litt mye. Men som mystisk bibliotekar går det jo an!

Aud sa...

Herrrrlig! Vil ha skoene og skjørtet og vesken og koppen :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Fra kontorfronten: Cool!

Sjokoladepiken: En mystisk bibliotekar kan absolutt bruke røde briller!

Aud: Jeg også :)

Glamouroversetteren sa...

Midt i blinken for en glamouroversetter. Svarte blyantskjørt har vi masser av. Vi kan formerlig se oss lete etter de rette og treffende formuleringene med skarpt blikk og lett rynkede øyenbryn. Vi skal bare finne et annet krus.

Populære innlegg