fredag, februar 18, 2011

Glamorøs fredag

God morgen! Nå er det jammen helg igjen, deilig!

Rosa negler, matchende leppestift og min elskede Coco Chanel er dagens glamoureffekter, samt en hel del musikk som jeg skal sette sammen i løpet av dagen. Og apropos musikk: I morgen sendes historiens siste Englefjes, kl. 14.03, så gå ikke glipp av det! Englefjes har vært ett av mine yndlingsprogrammer gjennom mange år, med håndplukket fin musikk langt unna formaterte spillelister. En trøst er det jo at man kan høre tidligere sendinger hver tirsdag på NRK Gull.

Det er slett ikke for sent å melde seg i "Hvem er dere"-posten min! Veldig hyggelig om enda flere av dere vil gi seg til kjenne!

Ha en fin dag alle sammen!


26 kommentarer:

Alt godt sa...

God morgon! Eg er litt sliten i dag, for den glamorøse delen av veka byrja i går kveld, med byLarmkonsert som varte til ganske seint. Jenny Wahl og Agnes Obel var blant høgdepunkta på ein ganske lågmæle konsertkveld.

Glamouren i dag består av Narciso Rodriguez EdT bak øyrene, raud tunika og beige jeans. I kveld er jobben å fullføre ei fireetasjers bryllupskake til eit par som skal gifte seg i morgon. Hurra! Det blir spennande, både bryllupet og kaka.

Eg ynskjer alle, og bibliotekaren især, ei fin helg!

Fagbibliotekaren sa...

God morgen! Listen over ting som måtte gjøres denne arbeidsuka er snart i mål, heldigvis for det. Neste ukes liste er nok meget lenger, men den titter vi ikke på før mandag...
I kveld skal jeg lage en god gammeldags hjemmelaget pizza slik mamma lagde når vi var små. Det er lenge siden noe slikt har stått på bordet. Ellers byr helgen på koselig besøk og avslapping. Leiligheten ble shinet i går, og forrige helgs tulipaner holder seg fortsatt fine.
Lykke til med kakebakingen, Alt godt. Jeg håper du legger ut bilder av verket på bloggen din. En riktig god helg til dere alle.

glamouringeniøren sa...

God glamorøs fredag!
Full snøstorm på vei til jobb i dag, så antrekket ble valgt ut deretter. Store-parkasen og store sko, inni der fantes jeg med jeans og en stor deilig ulljakke som går til midt på låra. Duften er Estee Lauder Bronze Goddess, later som om det er sommer :)

Føler jeg starta helga allerede i går kveld, da jeg spontant ble liggende i sofaen og se 3-4 episoder av en favoritt tv-serie. Godt plantet under pleddet med en ny Kusmi te i koppen. Tror resten av helga skal gå i ca samme tema, ispedd en og annen skitur.

Ha en god helg alle sammen!

Flagre sa...

Dagens glamoureffekt: coco mademosell og trang genser for første gang på lenge. Nå er jeg halvveis i graviditeten, så det er ikke noe poeng å skjule at det strutter. Jobbehelg blir det i snøkaos. Har en rekke spennende arrangementer som går av stabelen denne helgen og er spent på hvor mye publikum som dukker opp! Ellers skal her drikkes urtete og slanges på sofaen. God helg!

Epicureatricen sa...

Dette har vært en glamorøs uke - jeg har nemlig vært ute og spise både mandag og onsdag takket være det gode tilbudet fra Copenhagen Dining Week (http://epicureatricen.blogspot.com/2011/02/copenhagen-dining-week.html). Og så har jeg trent tre ganger og det gir litt ekstra god samvittighet. Glamorøs fredag blir markert med Helena Rubenstein lebestift i Dare to Bare, Aqua di Gioia og lang, varm cardigan. Nå skal jeg jobbe litt og så ha en deilig, avslappende fredagskveld med min kjære. Og i morgen skal jeg på spa-opphold med en venninde. Hurra!

God helg til alle!

Glamoursangerinnen sa...

God morgen!
Da var det endelig fredag og vinterferiestart! Har akkurat sendt avgårde en liten katt til Steinerskolens karneval, så nå er det en bitteliten hvilestund med kaffe og denne supre bloggen før jeg suser av sted til treningssenteret iført splitter nytt treningstøy fra Nike og "diamanter" i ørene. (Parfymen får vente til etterpå.)
Etter det blir det en del litt kjedelig, men nødvendig, kontorarbeid. Så følger rydding av hus.

Denne helga skal bli rolig og fin, men vinterferien må nok brukes til litt jobbing innimellom skiturene.

Happy friday alle sammen!

Anonym sa...

At snøen laver stille ned fredag morgen er glamorøst for meg - det betyr fantastisk skiføre i helga. Dagens glamour er litt Magnolia Nobile bak øret, og Lotus-ring fra O.Lyngaard som jeg fikk av min kjære husbond til jul. Ha ei god helg i vinteridrettens tegn!

Tuva sa...

God glamorøs fredag!

Dagens glamoureffekter er en fin cardigan som jeg hadde glemt litt, Clinique Happy og ny lipgloss. I kveld kommer lillebror innom på middag, han er nyutnevnt militærpoliti på perm og stolt som en hane. Han skal få kjærestens utradisjonelle pasta carbonara og øl.

Resten av helgen satser jeg på sene morgener med aviser, litt trening, mye jobbing med portfolio (på tide å søke jobber...veldig skummelt) og hyggelige kvelder med venner.

God helg!

¤Kari¤ sa...

Dagens glamoureffekt må desidert være den nydelige lille hunden som ligger trofast ved min side idag. Er hundepasser idag og sammen skal vi gå igjennom handlingsplaner mot fattigdom.

Senere skal vi gå en lang tur i finværet før vi benker oss foran tven for å se tredje sesong av Mad men. Det blir stas.

Ikveld blir det nok noe godt å spise når min andre halvdel har kommet hjem fra jobb. Rolig kveld med andre ord. Men det skal nytes fullt ut. :o)

God helg!

trine sa...

En rolig start på dagen i dag, men nå er jeg nydusjet og klar for å møte dagen. Skal handle en bursdagsgave til en kjær venninne, vaske leiligheten med fine mannen og lage middag med rødvin til kvelds.
Jeg skal også legge på ny neglelakk i fargen Japanese Rose Garden fra OPI, den er vårlig og søt. Ellers er jeg litt lei snø og is, har nye fine støvletter som venter på bar asfalt!

God helg alle sammen.

Elisabeth sa...

God morgen fra Bodø og fjerde etasje! Omsider har den verste vinden gitt seg og jeg har ikke lenger frost i kroppen etter morgenturen med den firbeinte. Hurra. Dagen tilbringes på jobb, og foreløpig er glamouren begrensa til Notorious på halsen og diskret mascara.

Men jeg tyvstarta i går med å vaske hele huset grundig, så når jeg kommer hjem i ettermiddag har jeg skinnende rent hus som fortsatt dufter grønnsåpe. Jeg har fri absolutt hele helga og skal storkose meg både ute og inne. Jeg leser 'En forleggers bekjennelser' av Harald Grieg, har masse god te i skapet og en av kveldene skal jeg på kino med ei venninne og se The King's Speech.

Det ligger an til å bli ei kjempehelg, med andre ord. God helg alle sammen, land og strand rundt:)

barnebibliotekaren sa...

God formiddag! I dag har jeg en usedvanlig god "endelig fredag"-følelse! Jobbantrekket er praktisk og varmt (det er litt trekkfullt på kontoret...) i bruntoner, sølvblomster i ørene. Dagens duft er Gucci Rush.
Etter jobb er hovedoppgaven å gi 15-åringen et solid spark bak,- velment sådan, siden hun skal i ilden med teatergruppen sin foran juryen i Den Unge Scenes regionsfinale. (Da ønsker man ikke lykke til,- man sparker bak :-))
Utover det skal kvelden og helgen tilbringes med kjæresten, god mat, god vin, avis- og boklesing og avslapning. Det blir så utrolig godt!!! Og føles utrolig glamorøst etter et par travle og slitsomme uker...
Riktig god helg til alle der ute!

Hermia Says sa...

Äntligen fredag!
Ser nog väldigt bibliotekarisk ut idag med grå byxor, svart tunika och grå sidensjal :) Ikväll blir det konsert på med min stads symfoniorkester, bl a Tjajkovskijs violinkonsert står på menyn. Mums!

Trevlig helg till er alla!

berlinløvinnen sa...

God formiddag! Gleden og glamouren i dag er å vente på et nytt kjøkken,- etter uker med et hjem i sagflis, lakk og maling og to katter som koser seg oppe i dette, er det lenge til en ny runde av dette kaliberet...

Glamouren er absolutt også vinterferieoppstart med Jeff Bridges, Matt Damon og Colin Firth. God kinohelg til alle!

Hotellgjesten sa...

I dag er ny PJ Harvey, eyeliner og Dzing! glamoreffektene for meg denne fredagen. Sola skinner, det er lønningsdag og jeg har fri i dag. Herlige fredag!

HildeSofie sa...

Riktig god fredag formiddag!
Sitter og ser ut på et uvisst antall småfugler i treet, men mange er de! Fint!
Har mint-te i koppen, og spiste en sen frokost i dag, jeg mistet det planlagte toget hjem i går, så det ble senere enn planlagt. Da er det fint å kunne strekke morgenen litt ekstra.

Antrekket er som vanlig sort og hjemmekontor-mykt, med grått- og sølvstripete skjerf rundt halsen og sølv i ørene. Chanels Lotus Rouge på leppene, og kanskje dukker den samme fargen opp på neglene også i løpet av dagen :)

Planer for helgen: installere oppvaskmaskin, bla i nyinnkjøpte bøker, lese aviser, lage pizza og jobbe (bittelitt).

Ønsker alle en fin og fredelig helg - og ja, jeg vil også se bryllupskake, Alt Godt!

Mariaflyflyfly sa...

God glæmfredag!
Startet denne vintermorgenen med ti minutters candle light breakfast med kjæresten. Hvem skulle tro at slik kort tid kan føre til så bra startpådagenstemning? :)
Kan trygt anbefales. Over flere lave sko.
Dagens lukt ble "Rain" fra Marc Jacobs, som jeg oppdaget hos min kjære venninne Lin. Den ER vår og lett og sommer og rent på én gang!
Ikke så glæmmi klær, men fornuftig ullskjørt med grå topp og grå suit jacket, samt ganske kule grå skoletter. OG, must not forget!, Essies neglelakk "Merino Cool! En rå farge som jeg tenker meg ut å finne leppestift til. Igjen takk til Lin. :)
Helga skal brukes til fine ting som kino med sønnen, vasking av klær (uvant å måtte planlegge vasking på spesifikke dager når man er vant til å ordne det i leiligheten any time), sikkert en hyggelig lørdagskveld med film og snadde og forhåpenlig skitur søndags. Skitur med gutta og bikkja. Så forresten Facebookfilmen i går, og likte den ganske så godt, for slik film å være. Kaffen på Enoteca Barolo i forkant var forresten god!
Så, da er det å avslutte arbeidsuka her på jobben før helga kan starte!
Have two blasts!
Marianne, Oslo

Anonym sa...

God fredag!

Eh - er det lov å spørre: jobber du for NRK Gull med å sette sammen musikk til programmene? Eller var bare aproposet ditt tatt sånn helt ut av ingenting?

/ Elin

Emma sa...

Sola skinner inn gjennom kontorvinduet noe som er svært glamourøst etter mørketida. Dessverre er det 30 kuldegrader ute så det frister likevel lite å gå ut.
Helgen blir sterkt preget av innspurt på oppussingsfronten. Satser på at jeg også får lagt inn noen kveldstimer med bok og te, kanskje akkompagnert av radio glamourbibliotekar ettersom jeg omsider har skaffet meg spotify. (Men jeg fortsetter nok å kjøpe musikk også -et hjem uten cder eller plater er like sjelløst som et hjem uten bøker i min verden)

Juristen sa...

God formiddag!

Hektisk dag, og helgen er velkommen nå. Jeg tripper fra møte til møte iført en ny rosahvit kjole, som reflekterer vinterhimmelen utenfor. Jeg burde kjøpt aksjer i Chanel, siden jeg mer eller mindre sponser firmaet via kjolekjøp;) Baking av sockerkaka i ettermiddag, som skal nytes både før og etter skiturer i helga, med min parisiske favoritte og Schuberts Goethe-lieder. Uvisst av hvilken grunn bare må jeg lytte til Schubert etter lange skiturer!

Siden det dumpet frem et spørsmål til Glamourbib. her; har du like fin og koselig dialekt som søsteren din, eller har den forsvunnet etter år i Oslo?

God helg, alle sammen!

Anonym sa...

Glamorøs og eksotisk! Pakker kofferten og drar til Istanbul en uke. Der blir det tyrkisk bad, spennende tehus, moskéer, båttur i Bosporusstredet og vandring i basarene...
Hegepege

S sa...

Ikke hatt tid til glamour-oppdatering før nå! Travle tider. Har en god glamorøs fredags-følelse, og har rukket kaffe og kaker med gode kolleger i dag. Litt intens jobbing til nå, så kan jeg dra hjem med nokså god samvittighet. Foreløpig uvisst hva helga byr på, men håper på litt mildere vær så vi kan være litt ute i alle snøen.

Ha ei super helg!

Britt Åse sa...

Hjemmekontor - snart avviklet, deretter trening sammen med kjæresten og så blir det rolig hjemmehelg med litt gardinsying på ny symaskin og litt strikking og sånt.
Antrekket er svært hverdagslig, men jeg dufter deilig og dyrt av Vanille galante fra Hermes.
Huset er rent og ryddig, det er varme i ovnen og tulipaner i vasen, og livet er godt!
God helg, alle sammen, glambibl især :D

Glamourlektoren sa...

Avslutter nå en travel siste-dag før-vinterferien-arbeidsdag. Blusen er ikke fullt så nystrøket som i dag morges, men jeg er litt fredagsfin fremdeles, med antrekk i jeansblått, brunt og hvitt. Biotherm Aquasource Levres er redningen for sprukne forkjølelseslepper, og Cliniques Even Better dagkrem gir litt "teint". Det må til i februar! Nå gleder jeg meg til ektemannens vegetarpizza og en rolig fredagskveld. Har masse rettearbeid med hjem i vinterferien, men det er deilig å kanskje klare å komme litt a jour og å kunne få unna ting som har vært på vent. Gleder meg også til både konsert og teaterbesøk i uka som kommer. God helg til alle - spesielt til andre lektorer med masse arbeid i ferien og som må tåle alle misunnelige kommentarer fra folk som er "ordentlig" på jobb! En spesiell hilsen også til vertinnen for denne bloggen med råd om ikke å røpe for mye om seg selv. Det skal sveve noe mystisk over hvem Glamourbibliotekaren er! :)

Anonym sa...

Det mest glamorøse for meg er at jeg står på farten til å gå på kino! Du har jo varmt anbefalt" Kongens tale"med alle Oscarene, så nå tar jeg deg på ordet!
Hilsen trønder.

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle fredagsrapporter!

Populære innlegg