torsdag, februar 17, 2011

Radio Glamourbibliotekar vol. 9 - Vinter


Nå, dere. Nå er det på tide med en ny utgave av Radio Glamourbibliotekar. Jeg har altså ikke somlet meg til å registrere meg som Wimpbruker ennå, men den tid kommer garantert. Inntil videre er det Spotify som er plattformen her - men jeg sier som jeg alltid gjør når jeg nevner Spotify: IKKE SLUTT Å KJØPE PLATER!! Å ha sitt eget fysiske bibliotek med yndlingsplatene sine er noe helt annet enn å ha alt bare som filer. La barna deres oppleve gleden av å gå hjem fra platebutikken med en pose i hånda. Det er noe av det beste jeg visste da jeg var tenåring, og det er det fremdeles. Og enda en oppfordring: GÅ PÅ KONSERTER!!

Håper dere liker volum 9! Flere av låtene er garantert resirkulerte fra de andre utgavene av Radio Glamourbibliotekar, men det tåler dere vel! Mye nostalgi denne gangen.

Enjoy!

9 kommentarer:

koristen sa...

Her er mange perler ser jeg, og jeg får garantert noen fine aha-opplevelser i tillegg. Tusen takk!

Miss Golightly sa...

Ha ha ha. Jeg elsker din musikksmak, stor variasjon... Roger Whittaker, tenk noen andre på min alder synes det verdt å høre på. Selvom "Streets of London" er min favoritt:)

Ine sa...

Haha, jeg elsker caps lock-oppfordringene dine! Og jeg er helt enig.

Glamourbibliotekaren sa...

Koristen: Håper du vil like de!

Miss Golightly: Rogern er stor! Fast inventar i alle barndomshjem hos min generasjon.

Ine: Kan ikke sies for ofte! Caps Lock er kjekk å ha, haha.

Glamourbibliotekaren sa...

"Stjerneskudd" er altså fra den norske Grand Prix-finalen 1981, og den vant ikke. Noen som husker den? Jeg var fem og et halvt og elsket den.

Glamourlektoren sa...

Herlig - tusen takk! Og bilde fra min absolutte yndlingsscene i "Breakfast at Tiffany's" - klimpringen (ikke helt ekte, kanskje?) og "Moon River" - verdens deiligste sang! Åhh! Barna spiller eller synger den når de skal blidgjøre sin mor..! :)

Gå på konsert - ja! Det er vel ikke en uke, nesten, uten at jeg er på en eller annen konsert. På lørdag skal min yngste sønn saksofonisten og jeg høre Copenhagen Saxophone Quartet i Drammens teater. Blir fint!

trine sa...

Tusen takk! Et lite spørsmål til spillelistene dine: Er det tilfeldig rekkefølge eller har du planlagt rekkefølgen? Jeg har ofte på shuffle når jeg hører mikse-lister, men aldri når jeg hører bestemte album, så nysgjerrig på tanken bak!

tonje sa...

STOR stas med ny spilleliste, nå har jeg hatt julelista på øret nesten daglig i nærmere tre måneder. Jeg gleder meg til flere nye musikkopplevelser de nærmeste dagene!

berlinløvinnen sa...

Takk for ny liste, så flott!

Neida, vi slutter verken med å kjøpe eller spille gamle LP-er og gamle eller nye CD-er!
Vi har i mange år hatt et stereoanlegg med diverse høyttalere; forsterkere og CD-spiller, men fremdeles også vår kjære, gamle Kenwood platespiller. I en verden full av temmelig stort forbruk av Spotify og I-pod, kom eldstejunior i høst hjem fra Berlin med en sjeldnere LP av Pantera: "Har vi forresten platespiller"? Og fant det lykkelige svaret!

Populære innlegg