tirsdag, mars 22, 2011

Central Park

En viktig ingrediens i det å reise, er å sitte på benker i parker og ta livet med ro. Gjerne i timer i strekk, når det er fint vær. Denne gangen var intet unntak, og Central Park var vi innom flere ganger.



Der var våren kommet! Å sitte på en benk i sola uten jakke, når man kommer fra minusgrader og sydpolmengder med snø i hagen hjemme i Norge... Intet mindre enn vidunderlig.




Bok i veska er et must.



Så kan man humre litt av hunder og hundeeiere som åpenbart bruker samme stylist.




Og bli varm i hjertet av slike plaketter på benkene, som vanligvis bærer navnet til rike mennesker som har donert dem. Men noen heller bruker anledningen til å fri til den de elsker.



Juleroser i mengder.



Og tøffe småjenter som danser på isen med mange tilskuere.


Fleet Week!

18 kommentarer:

Anaruh sa...

Åååå, jeg elsker blidene dine fra alle reisene dere er på! Keep 'em coming!

Hehe, og så tenker jeg på SATC når du skriver fleet week. Så den finnes altså?

koristen sa...

Å, så fine bilder! Jeg lengter...

Anonym sa...

så fint! Fikk du forresten sett Woody Allen i Oslo i går?

Glamourbibliotekaren sa...

Anaruh: Det kommer flere bilder! Fleet Week finnes, men det er nok litt senere på våren. Dette var sikkert bare noen marinegaster on leave.

Koristen: Jeg også... heldigvis er det fint vær her i dag!

Anonym: Takk! Nei, Woody som musiker har igrunnen aldri interessert meg så mye, så det er ikke noe jeg har råd til å prioritere akkurat nå.

Synne sa...

Fine bilder! Oppløftende med vår og kjærlighet og menn i matrosdress på en tirsdagsmorgen!

Glamourbibliotekaren sa...

Ja! Og nå er våren her også, endelig! Det var litt krevende å komme tilbake til minusgrader etter å ha sittet i sola i femten grader dagen før, men i dag bør vi i allefall løpe ut i nærmeste park så fort vi kan!

Marta sa...

Åh, så flotte bilete... Inspirerande og vakkert :)

Ine sa...

Fint å drømme seg bort med dette. Og vet du - min kjære og jeg har bestemt oss for å dra på det pensjonatferie i Sverige til sommeren - inspirert av ingen andre enn deg! :)

Mari sa...

Hvilken bok leser du på bildet? Den så så spennende ut...

Glamoursjefen sa...

Åh - lengter meg helt syk til New York når jeg ser sånne bilder, kjære Glamourbibliotekar! Takk for at du deler stemningen med oss også! :)

Selv elsker jeg Central Park i de fleste fasonger og det er viktig å sitte på benker og studere livet (og lese bok, selvsagt).

Heldigvis kan jeg nikose meg om dagen med å høre smeltedrypping fra taket. Trodde aldri denne hersens vinteren skulle gi slipp...

Glamourbibliotekaren sa...

Marta: Takk! Det gjør nesten vondt å se dem, jeg lengter sånn tilbake!

Hermia: Thank you!

Ine: Oi! Så morsomt! Til Mollösund eller? Kjør til Fiskebäckskil en dag også, der er det idyll! Og morsomme kabelferger på veien.

Mari: Paul Auster - The Red Notebook. Med bilde av Duke Ellington og band på omslaget!

Glamoursjefen: You and me both!

Ann-Kristin sa...

Åh, heldige du!! Eg elsker NY!! Heldigvis kan vi nesten vere der ved å sjå på bileter:)

Anonym sa...

Det var sannlege Samantha si stemme som ropa entusiastisk "Fleet week!!" når eg såg siste biletet her og. Hehehe!

Det ser ut til å ha vore eit kjempe kjekt opphald. Bok og parkbenk er ein nydeleg kombinasjon.

Ine sa...

Vi tenker oss til Mollösund, ja. Og kanskje kombinere det med et par netter i Göteborg. Håper bare jeg får låne pappas bil. Og hvis ikke håper jeg det går an å komme seg dit med tog eller buss. Fiskebäckskil skal legges på minnet!

Du, hvordan er det med å låne et bilde fra bloggen din? Med kreditering, så klart. Helt ok om du ikke synes det er greit, jeg ville bare forhøre meg. :)

Kristina sa...

Uæ, nå fikk jeg akutt New York-sjukå!

Vi var der i sommer (sein juni) og det var altfor varmt.. 30-35 grader. Ser for meg at det er perfekt om våren.

Glamourbibliotekaren sa...

Ann-Kristin: Ja, det er jo en fin ting med digitalkamera - man kan ta fem hundre bilder uten at det koster noe. Første gang jeg var der var vi hel-analoge, så jeg måtte være selektiv med hvilke motiver jeg valgte. Kjedelig!

Lektorspire: Bok og parkbenk er uslåelig!

Ine: Klart du kan låne bilde! Takk for at du spør først, det setter jeg pris på. Det er en fordel med bil tror jeg, kan hende går det buss dit men sikkert ikke mange ganger i døgnet.

Kristina: Ja, med den luftfuktigheten er det jo som ei badstue om sommeren. Og i september også faktisk - nesten like varmt som i juni!

Anonym sa...

ooh, fleet week! minner meg om den sex og singelliv-episoden..haha!

Elisabeth sa...

Nydelige bilder og fine stemingsbeskrivelser. Central Park er fin, og det er morsomt å se hvordan Manhattan opprinnelig så ut. Ikke flat som ei asfaltert pannekake med høye hus på, men med små klipper og bakker, slik det fremdeles er i parken.

♥ plaketten på benken. Slike finner du over hele byen i Edinburgh, og jeg gikk pg så på disse i timesvis. En nydelig skikk.

Populære innlegg