lørdag, april 09, 2011

Lørdagslykke

7 kommentarer:

sol sa...

Ååååh - blåveis! Det er noe av det vakreste som spretter opp om våren! Finnes det bedre duft enn den man inhalerer fra en samling slike?! Her i midten av landet har hestehoven (leirkallen) akkurat kommet. Jeg fikk en liten bukett med gule bustehoder fra min manns "lubne barnehånd" i går (efter hans eget sigende:-)
Ønsker deg ei herlig frisk og fjong vårhelg!

Eli sa...

" Blåveisen blømer i gråbleke vårer", for å sitere Skjæraasen. Midt i alt det gråbleke dukker den opp,- på samme plass som så mange år før.

Dette synet gjør underverker til vintermette sjeler.

Synne sa...

Hurra! Jeg har også sett blomster i dag, for jeg har vært ute og levert lørdagsposten. Det vokser påskeliljer i Pilestredet Park! Fortsatt god helg!

Lise B sa...

Så kjekt, slike blåveiser liker vi!

HildeSofie sa...

Hurra!
Jeg så noen små blå tuer fra bussen tidligere i dag, så de har dukket opp her i innlandet også! Det er vår! :)

Anita sa...

Herlig!

Glamoursjefen sa...

Herlig! Ikke noe gjør meg mer mo i knærne på en vårmorgen en blåveis. Og jeg er så heldig at jeg har noen flotte eksemplarer av dem i blomsterbedet mitt her hjemme! De har stått i full blomst den siste uken...

(Huset er bygget på naturtomt og blåveisen er helt naturlig og ikke smuglet inn fra skogen altså.)

Populære innlegg