søndag, juni 19, 2011

Clarence



Til minne om Clarence Clemons, saksofonisten med den helt særegne (og ikke nødvendigvis vakre) tonen, som i sin tid inspirerte en liten glamourgemal til å begynne å spille. Nå har heldigvis idolene endret seg etter den tid, så det er ganske mye penere saksofonlyd som kan høres her i huset. Men Clarence' sound er så spesiell og karakteristisk at han kommer garantert til å bli savnet som Bruce Springsteens makker i The E Street Band, hvor jeg alltid har tenkt at den hvesende klangen hans på mange måter gjenspeilet Bruce sin raspete stemme. Han var en stor del av dette lydbildet.

Her, fra Born In The U.S.A-albumet som jeg spilte ihjel da jeg var ti - Bobby Jean.



Se så søt han er når han danser på 01'24"... og til slutt kommer saksofonen inn, som alle venter på.

Og i går døde han altså. Clarence, you're a friend of mine.


3 kommentarer:

Miss Golightly sa...

Takk for fin hyllest! Hilsen stor fan E Street Band.

Glamoursjefen sa...

Fin hyllest, kjære Glamourbibliotekar! Kjente at jeg ble litt trist da jeg leste denne nyheten i en nettavis tidligere i dag. Jeg fikk oppleve ham sammen med Bruce og resten av E street Band da de var i Norge for to år siden. Helt herlig!

Glamourbibliotekaren sa...

Miss Golightly: Værsågod!

Glamoursjefen: Ja, det er litt sørgelig. Jeg hørte han med bandet for to år siden og i 1999, jeg er veldig glad for det.

Populære innlegg