tirsdag, juni 21, 2011

Midnight in Paris









Salvador Dali



Ernest Hemingway




Zelda Fitzgerald




I helga var det premiere på Woody Allens nyeste film. Vi så den på Gimle, hvor vi har sett så å si alle Allen-filmer siden "Deconstructing Harry" i 1997. Jeg føler meg priviligert som har en absolutt yndlingsregissør som lager nye filmer hvert år. Og denne føyer seg pent inn i rekken av Woody Allen-filmer som er verdt å se flere ganger, helt klart. NYDELIGE Paris-bilder. Owen Wilson kler rollen sin, Marion Cotillard likeså. Wilson er forfatter, innforlovet i en overklassefamilie hvis patriark er svært langt ute på den republikanske høyrefløy. Forloveden og hennes mor planlegger bryllup, og Wilson har flere ganger fått anfall av panikkangst etter at datoen ble satt. Ikke en ukjent setting i Allens filmer. Åh, som jeg elsker dem!!


Også er det Paris, da. Og ikke bare Paris i 2010 - det er Paris i 1920-årene og 1890-årene. Det er to år siden jeg var der sist, det er på tide å reise dit igjen. Må spare penger.





12 kommentarer:

Ine sa...

Skal definitivt få med meg kjæresten på Gimle å se den! Det er så fint på Gimle kino. Da jeg var helt ny i Oslo, syntes jeg det var så skummelt der. Vinbar på kino, liksom? Vi har itte slikt på Hamar. :)

Hermia Says sa...

Wow - Paris, Allen och 20-talet!!! Hoppas hoppas den kommer snart också till min stad!!

Hermia Says sa...

Hrm, svensk premiär 2 september :(

E.L.R.I sa...

Så den i går, så utrolig flott. Helt umiskjennelig Allensk, og så han har jo likevel det magiske skjorteermet sitt som gjør at alt virker friskt likevel, akkurat som en forelskelse eller et regnskyll i Paris.

Bitte sa...

De siste filmene til Woody er bare skikkelige konfekter av noen filmer!! Gleder meg vilt til å se den, som skal skje så snart barnevakt kan oppdrives!

hilde sa...

Ååååå - denne gleder jeg meg til å se! eneste Allen-filmen jeg har sett er Hannah and her sisters.. så jeg har en del to catch up.. :)
Takk for omtalen av filmen

Synne sa...

Den står på listen over sommerfilmer jeg skal få med meg! Gjerne på Gimle!

Glamouradvokaten sa...

Jeg så den søndag.
Deilig deilig film.
Vil til Paris jeg også.
Og hvis jeg fant et "hull" i tiden ville jeg tilbake til Chanels første storhetstid, før den 2. verdenskrig.

Silje sa...

Kjære glamourbibliotekar og glamorøse lesere,

jeg har kuttet ut diverse ting for å spare til en veske.

Men er Chanel 2.55 en dårlig idé?
Det er ikke akkurat min stil å bruke så mye på en veske. Men siden jeg aldri spiser ute, drikker, ikke har bil etc. sparer jeg jo en del... Dilemma for en normalt nøktern person :)

Vil gjerne høre hva dere tenker.

God sommer!

Anonym sa...

Hva er dine beste Paris-tips? Jeg skal dit om et par uker :-) Takk!!

Glamourlektoren sa...

Sjarmbombe av en film, og enig med deg - Gimle kler denne filmen (og alle Allens filmer) fantastisk godt! Når jeg i tillegg hadde følge med mine unge voksne sønner på 19 og 23 som var entusiastiske både over filmen og kinoen (der de aldri hadde vært før) - var lykken komplett!

Anonym sa...

Gleder meg!

Populære innlegg