fredag, august 12, 2011

Glamorøs fredag




God morgen!

Jeg er fullstendig jetlagged etter en lang ferie, jammen er det vanskelig å snu døgnet igjen. Man får ta det gradvis - sove så lenge man kan, og heller spise frokost på vei til jobb.

Dagens duft er Terre d'Hermès, neglene er signalrøde og øynene går i kryss. Men straks er det helg! Og dagens arbeidsoppgaver er bare hyggelige og inneholder kun vakker musikk, så dette skal gå så fint så.

Dessuten var det hyggelig å se at bakeren på hjørnet har fått inn den franske økologiske limonaden jeg ble så glad i forrige gang i Paris.

Ha en fin dag alle sammen!




33 kommentarer:

emma sa...

Smilet jeg fikk om munnen da jeg kom inn på bloggen og så illustrasjonsbildet, får være min glamourfaktor foreløbig -det har selskap av poser under øynene og dagens allerede andre kopp kaffe, etter at jeg har tilbrakt litt for mye av natten med forberedelser til et stort arrangement i helgen. Forhåpentligvis blir det vellykket, og i såfall blir det en god helg!

Kristine sa...

Med festivalkule klær på jobb føler man seg litt malplassert - men det gjør ingenting, for glamfaktoren i dag er nettopp festival etter jobb. Lukter godt av Tom Fords Black Orchid og koser meg med bloggsurfing siste dag på sommerjobben. Kan man få en bedre fredag? Tror ikke det!

God, glamorøs helg!

Mammadamen sa...

Foreløpig kun pysjbukse og hvit singler, men snart dusj med lavendelsåpe ( min yndlingsduft) og sommerkjole. Været er herlig i dag, jo:-)

Mari sa...

God morgen! Jeg sjanset på rød/rosa-kombinasjon i dag, dryppet med Petite Cherie - glamorøst her innefra, og det får duge. Har åpnet biblioteket og skal nå fordype meg i kaffe og Endnote. En fin dag er det iallfall!

Britt Åse sa...

God morgen! Glamorøs sol over Sørlandet, og hjemmekontor med rapportskriving avslutter den "vanskelige" første uka etter fire uker sommerferie.
I helga skal vi se og høre Ane Dahl Torp lese Ibsens "Terje Vigen" på en holme i skjærgården her, og vi satser på at været blir topp!
Nå må jeg i gang. Ha en strålende helg, alle sammen :-)

Silje sa...

Trynet liksom litt inn i dagen i dag, men det er allerede glemt, for det er siste dag i denne jobben! Det føles glamorøst å avslutte noe og snart starte andre spennende prosjekter! Og så skinner sola! :)

Jenny B sa...

God morgon! Vi har blivit lovade sol och värme hela dagen, så jag har en knäkort vid kjol och pumps med mönster av stora rosor.

Det mest glamourösa hemma hos mig är att liljorna i en bukett jag fick i helgen har börjat slå ut. Deras doft blandar sig med rosorna i buketten, så varje gång jag kommer in i mitt kök ser jag den vackra buketten och känner den underbara doften!

Trevlig helg, allihopa!

S sa...

Dagen min har ikke vært særlig glamorøs hittil, med regn både utenfor kontorvinduet og inne i mitt hode. Selv om dette er min andre uke på jobb etter ferien, så sliter jeg fortsatt med å komme i gang. Og litt for mange prosjekter oppå en travel hverdag gjør vel sitt... Får bruke helga til å ferdigstille i alle fall ett prosjekt, og kanskje ta noen timer på sofaen?


Ønsker alle en fin-fin helg!

HildeSofie sa...

God morgen!
Det er rart så fort det plutselig kan skifte fra sommer til høst (med påfølgende forkjølelse) - og tilbake til sommer igjen! Sol over Innlandet i dag, jeg har nettopp hengt ut klær til tørk, og benket meg med dagens arbeidsoppgaver - en artikkel må bli ferdig i dag, og jeg mistenker litt kveldsjobbing for å få det til. Men så lenge man kan gjøre det fra et hyggelig hjemmekontor, så gjør det liksom ikke så mye.

Dagens glamoureffekter er to gule roser i en liten vase på bordet, og en litt større vase med en rosa rose og rosa margeritter.

Morgendagen byr på en tur til Øya, og søndag er planen å få med meg minst en hage i "1000 Åpne hager". Sjekk ut nettsiden deres www.1000apnehager.no for å finne en hage nær deg! Jeg har tenkt å bruke vinteren på å planlegge neste års hagearbeid, og da er det fint med litt inspirasjon.

En riktig fin helg til alle!

Anaruh sa...

Haha, jeg hadde ikke algt merke til at du var tilbake på jobb en gang jeg :p

I dag er en fin fredag. vi sov lenge (til 6:30), jeg har kjole på, en kopp kaffe for å bøte på trøttheten (virker som om vi er mange trøtte her i dag), og helgen skal fylles med koselige utekativiteter, nå som værvarslet har tatt seg opp litt.

Ha en super helg alle sammen!

Løvemunn sa...

Ingenting er som Terre d´Hermès for å holde ryggen rett og arbeidsmoralen oppe hos meg. Høy hestehale, leppestift i Hollywood Red og frokost på kafé hjelper også for en småbarnsmor med underskudd på søvn. Elsker kjølige sensommermorgener med klar himmel og høy sol. Ha en fortreffelig dag alle sammen!

Fagbibliotekaren sa...

God fredag!

Jeg signerer jetlag-følelsen etter ferien. Det er fryktelig vanskelig å komme seg tidlig til sengs.
Hektiske dager på jobb med studiestart like rundt hjørnet.

Dagens glamour må være tanken på at det snart er helg. I kveld skal jeg ha en avslappende kveld sammen med kjæresten. Resten av helgen er viet bursdagsfeiringer. Gleder meg!

Nå er det bare å brette opp ermene, hente kaffe og starte arbeidet. Gleder meg til turen hjem med innkjøp av blomster og ikke minst, sjokolade. Det er jo helg.

Riktig god helg :)

¤Kari¤ sa...

Har brukt de siste ukene på å lese til eksamen i forsøk på å forbedre karakteren min, på mandag var eksamensdagen og jeg må si at magefølelsen er veldig god. Så har svevd litt på rosa skyer av ro,lettelse og gleden av å ha det overstått.

Idag våknet jeg tidlig og visste ikke riktig hva jeg skulle ta meg til. Dagene har jo gått til mye lesing. Så til nå har jeg laget min standard frokost - havregrøt, idag med jordbær. Bekledningen er fremdeles pysjamasbukse og singlet og jeg innser at jeg har en hel dag foran meg som er åpen og klar til å nytes. Været er upåklanderlig, og det vurderes en tur til Domkirkeodden - nydelig plass med sjel. Tror en bok, et pledd og kamera er passende tilbehør til denne turen.

Ellers rekker jeg tidsnok å freshe opp leiligheten ikveld, da min kjære mor kommer på besøk i morgen. :)

Anonym sa...

Syklet til jobben i deilig yr. Til morgenkaffen bød jeg på hjembakte blåbærmuffins, etter gårdagens blåbærtur. Nå avspaserer jeg noen glamorøse timer i frisørstolen. God fredag, fra Stine!

barnebibliotekaren sa...

God morgen! Siden dette er siste dagen min på denne vakre lille øya i havgapet sitter jeg bare i solveggen og nyter sol og vind og måkeskrik. Dagens antrekk er avslappet, men skal fiffes litt opp når min gamle mor kommer ut for å hilse på store og små og feire de tre bursdagene som kan markeres denne uken. Dagens duft er fortsatt øyas egen kaprifol som kryper overalt.
God glamorøs fredag til alle, især glamourbibliotekaren!

Kathrine sa...

Ferskt D2 på bussen til jobb, en helg med kaféfrokost, bokshopping, markatur og kino, rolig fredag på jobb og lette arbeidsoppgaver (med tid til litt blogglesing innimellom) - og i går hilste jeg på en katt i nabolaget som synes at det beste i livet er å bli klødd av meg. Hurra for fredag!

Sørlandspige sa...

Hurra, fredag! Da kan vi leke ferie igjen: Litt kjøligere, det skal innrømmes, men sola er der, gresset er grønt, georginene er fargesterke, milliarder av bjørkefrø er feid sammen og vi kan nyte hagen og småpusle litt rundt.

Glamorøse innslag: Østers (som mannen nettopp har dykket etter), musserende vin, rent, solduftende sengetøy og blide, gode sensommeransikter.

Ine sa...

Jeg har enda ikke vendt tilbake til hverdagen, men nå tror jeg det er på tide! Har lagt meg til sovevaner som innebærer at jeg ikke har spist frokost enda. Forøvrig er det sol på Hamar, katten kom akkurat inn døra, jeg har blomsterskjørt på og jeg tror det blir en veldig fin dag. God fredag, alle!

Mariaflyflyfly sa...

God formiddag alle glæmfrøkner!
Her i huset er det søvnissues på gang hver natt, så hjemmekontor er en meget velkommen løsning for meg i denne perioden. :)
Takk jobben!
Glæm i dag er egentlig hjemmekontormuligheten. Rett og slett.Sjølveste.
Utover det er utsikt til vår fine hage, vakre blomster, grønne plen og vår felles deilige sensommersol for glamour å anta. Naturglamour. Tror det nettopp ble et nytt ord i mitt reportoar. Naturglamour.
Ha en fin fredag og en god helg!

Kjersti sa...

Har blitt så godt vant til å sove lenge om morgenen nå, så det skal bli knallhardt å stå opp kl 06 fra neste uke..

Fredag er som regel hjemmekontordag, og det er ganske luksuriøst. Selv om arbeidsoppgavene er mange, kan jeg sove litt lenger, ta meg bedre tid på badet og selv bestemme hvor lang arbeidsdagen blir. Er man flink og effektiv rekker man en tur på kafè med ferske aviser før middag skal lages til store og små.

Har perler fra Shanghai i ørene, samt Beauty fra CK bak ørene i anledning fredagen. Nå skal jeg arbeide supertfort, sånn at kafèturen kan bli en realitet.

God helg alle!

Stine Arkeologine sa...

Sommerforkjølt og snufsete sitter glamourfølelsen litt langt inne i dag. Men det er fremdeles ferie, og det hjalp å få karret seg ut på terrassen for å varme seg på en kopp rykende varm kaffe og strålende sol. En uke igjen til jobb, og det rare er at midt i sommerkosen har den vanlige før-skolestart-kriblende følelsen av forventning til å begynne på jobb igjen kommet snikende. Ny årstid, nytt semester, nye utfordringer og annerledes gleder. Glamorøst. :-)

God helg til alle, og takk til Glamourbibliotekaren for all den fine sommerstemningen de siste ukene!

Lene sa...

Jeg signerer trøtthet, hjemmekontor og sol :) nye produkter fra korres i dusjen i dag tidlig gav en ny duft og ny følelse, herlig hverdagsglam, sammed med skjørt og brune legger :)

Synne sa...

Klassisk stillbilde!
Denne fredagen er min første glamorøse fredag i ny jobb, og det føles bra. Så langt har den vært preget av sol, sterk kaffe og gode kolleger. Jeg har skjørt og striper på meg i dag, og nå har håret mitt blitt langt nok til at jeg kan sette det opp, så jeg tuperte og trikset litt med det i morges. Nå er det snart tid for lunsj og en ny, grønn tekopp!
God helg!

Elisabeth sa...

Dagens glamoureffekter er mine fine røde pumps til jeans og singlet. Det høljeregner men jeg nekter å la det ødelegge den siste feriedagen min.

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag, godtfolk! I Salten er det stort sett grått og vått i dag, men siden store deler av dagen tilbringes innhomhus er det helt i orden for min del. Jeg benytter anledningen til hus- og klesvask, samt litt arbeid på laptop innomellom.

Glamouren startet tidlig med ferske bakevarer til frokost, siste Pondus og til sist en god kopp med te – grønn kirsebærte fra Stockholms Tehus.Glamouren er ivaretatt med mascara på vippene og min nye Chanel Rouge Allure-leppestift i fargen Intuitive passer leppene bra. Helga byr på mye jobbing og endel sommerfugler i magen – mandag flytter jeg nemlig inn i ny leilighet, og jeg gleder meg stort!

God helg, alle som en, spesielt til vertinna og Alt Godt!

M.E. and Me sa...

Blå og hvit breton topp, 1969 jeans fra GAP og behagelige snøresko fra ecco, l'Ombre dans l'Eau bak ørene pluss et strøk Dior Rouge Podium på leppene. Her er det helg allerede ;)

Fioljenta sa...

Frøkna er tilbake i Oslo igjen, og bare det i seg selv er jo glamorøst nok. Litt trøtt i trynet, men det kan kureres med en stor kaffekopp som inntas på nærmeste kafè. Jeg har ikledd meg kjole og yndlingsparfymen, og leppene er malt i en sommerlig bringebærfarge.
Ekstra glamorøst er det at jeg på mandag begynner min første dag på lektorprogrammet ved universitetet - jeg både gleder og gruer meg!
God helg, godtfolk!

glamouringeniøren sa...

God glamorøs fredag!
Meget travel dag på jobb har ikke tillatt tidligere rapport, men heldigvis avsluttet jeg dagen kl 14, dro rett hjem og tok med meg hunden ut på tur i det fine været.

Nå er jeg hjemme igjen og her tenker jeg at jeg blir. Hardt å være tilbake i jobb etter ferien ja.

Ytre glamoureffekter i dag har vært svarte skinnballerinas, beige chinos, hvit genser og en grå ulljakke for å dempe for høsttemperaturen tidligere i dag. Nå er det shorts som gjelder!

Planen for helga er lik null og det liker jeg. Sitter og lager en handleliste da kjøleskapet er noe tomt, lønn har jeg også fått så mulig det blir handlet inn noen godsaker :)

Ha en flott helg alle sammen!

Tuva sa...

Andre uken i ny jobb overstått. Og den har flydd forbi! Hektisk og gøy! Og masse fine kollegaer! Antrekket er sort bukse, hvit t-skjorte, brune skinnpumps og blazer i en nyanse jeg vil kalle kamel-rosa.

Nå sitter jeg og venter på nytt kjøleskap, og hvis det kommer før 6 blir det en tur på Litteraturhuset for å høre på Jared Diamond. I morgen blir det Bondens Marked i Birkelunden, sopptur i skogen og så en middag med gode venner og ingredienser fra markedet og skogsturen. Fint!

God helg!

fru winther sa...

Nettop hjemkommet fra ferietur som inkluderte kvalitetstid med tantebarn, bryllup, pensjonatferie på svenske vestkysten og etpar dagers stopover i Stockholm. Har badet, vært på oppdagelsesferd, spist verdens beste rekesmørbrød, trippet i gamle brosteinsgater og fått litt storbyfølelse. Herlig! Dagens glamorøse innslag er definitivt "Carnal Flower" fra Frederic Malle, som ble med hjem fra Stockholm. Det samme ble "Un Fleur de Cassie", som mannen kjøpte til meg- snakk om lykke! Har også funnet ut at mine dager som"shopper" er over. Jeg gidder ikke pile rundt i butikker, små utekafeer med kjæresten er myyye bedre,og myyye mer minneverdig.Og Stockholmerne er gode på kafèer ;). Nå føler jeg meg klar til å ta tak i en spennende sensommer og høst; Bring it on!
Riktig deilig helg ønskes alle.

Tina80 sa...

Sjelden jeg rapporterer på glamorøs fredag, men dette har vært en flott dag. Etter en uke med magekatarr, var det glamour nok å føle seg i bedre form. Og kunne ha shoppingdag med mamma i nabobyen. Med strålende sol, ble det en flott dag. Høydepunktet var å få kjøpt penkjole til bryllup og dåp.

Og imorgen venter forsinket bursdagskakespising på kafe med gode venninner, etter ukens første trening=)

Riktig god helg alle og enhver!

Alt godt sa...

Alt godt sjekkar inn seint, eg har (som forrige fredag) tilbrakt dagen i London. Men denne gongen var det lite shopping, det einaste eg kom heim med var eit glas italiensk kastanjehonning frå Italia, kjøpt på Whole Foods Market.

Forøvrig har glamouren bestått av svart kjole med svart blondestrikka cardigan over, og fornuftige sko. Ein tur innom Cambridge Theatre for å sjå Chicago var også ganske glamorøst.

No sit familien i sofaene hos vår Oxford-familie, og et ostekake og potetgull. Mmmm! Med kvar vår laptop held vi kontakta med omverda.

Å ja, ein glamorøs ting til: Eg fekk telefon frå Samlaget i går; kokeboka som eg skal gi ut har komt frå trykkeriet! Det betyr at den er i rute til lanseringsfesten på onsdag. Juhu!

Eg ynskjer alle, og bibliotekaren og Elisabeth frå Salten især, ei strålande fin helg.

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle rapporter! Riktig god helg til dere alle sammen!

Populære innlegg