fredag, mai 04, 2012

Glamorøs fredag


God morgen!
Her i Oslo regner det i dag, men det er uten tvil vår - og da er det bare fint med litt regn slik at det blir enda grønnere! På vei til jobb vandret jeg under rosa blomstrende kirsebærtrær med Blossom Dearie på øret; en utmerket start på dagen. Nå er det Chopin som gjelder, hvilket passer bra til regnværet (det vi har snakket om mange ganger før). Dagens duft er fine Pivoine, og i ørene dingler New York-innkjøpte blå steiner signert Givenchy.

Hagehelg denne uka også - siden sist har vi gjort mye, og det går virkelig framover! Alt jeg har sådd, spirer og gror på kjøkkenbenken. Det skal bli fint med helg etter travle dager på jobb, hvor jeg er i gang med et prosjekt som krever både dyp konsentrasjon og effektivitet. Ikke alltid det enkleste! Da er det fint å sette seg under morelltreet (jfr bildet fra i går kveld) og se på humlene som brummer rundt der oppe.

Ha en fin dag alle sammen, og velkommen med fredagsrapportene deres!

Og her er Chopins nocturne nr. 1 i b-moll, op. , spilt av Maria Joao Pires:

28 kommentarer:

glamouringeniøren sa...

God glamorøs fredag!

Allerede godt i gang på jobb. Latter og god stemning i gangene, til tross for at noe vi har jobbet for i snart 2 år i prosjektet, skal skje denne helga. Det er spennende!

Det er glamour å våkne tidlig og være våken. Å spise god frokost, lese aviser og være tidlig på jobb. Drikke kaffe og hamre i vei på tastaturet, med fine røde Essie Lolipop negler. Inspirert av en fin dame på t-banen i går, har jeg også bred og markert eyeliner i dag.

I kveld kommer mamma på besøk. Synd med dårlig vær, men vi skal nok få en fin helg allikevel. Jeg tror hun er mest spent på å treffe kjæresten :)

God helg alle sammen!

Silje sa...

Her har det vært en tidlig start på dagen. Rakk faktisk både meditasjon/bønn og ansiktsmaske! Antrekk og ytre glamour er ikke på plass enda, men det kommer... Kanskje det ikke sorterer under glamour, men jeg har en deilig følelse av ro og husbonden starter i ny jobb i dag. Ja takk til ro og endringer, side om side! Ønsker alle en hjertelig fredag!

Frøken Desibel sa...

God morgen!

Startet fredagen som jeg ofte gjør med en styrkeøkt. Har fått noe som minner om bronkitt, så det er lett trening som gjelder.

Dro innom Kaffebrenneriet på vei til jobb for litt påfyll til heimen samt en kopp på veien. Tok deretter trikken langs Drammenveien, det er jo en endeløs parade av kirsebærtrær og magnoliatrær i blomstring:-D Fin start på dagen.

Dette er en helg i dugnadens tegn, både lørdag og søndag. Skal også i middagsselskap a la Matador. Tror det blir e fin helg:-)

En dæsj med Daisy og kjole utgjør dagens fysiske glamorøse innslag.

Håper alle får en fantastisk helg:-D

Siri sa...

God morgen! Tidlig oppe her også, arbeider hjemmefra og har fått meg en god økt allerede. Nå skal jeg spise en god frokost, og så er det bare å brette opp ermene. Skal bake til konfirmasjon i helgen, min "svigerbrors". Har blitt ganske kjent med familien hans, men skal møte en del slektninger for første gang i helga, og er spent..

Ingerid sa...

Her er det vannkopper for barna og hjemmejobbing på skift for de voksne. Ikke den mest glamorøse settingen, akkurat, spesielt ikke når man forsøker å få ferdig et kapittel til avhandlingen... Men pelargoniaene skal flytte ut på balkongen idag, og morgenespressoen ble inntatt sammen med mannen, noe som ikke skjer til daglig. I nye Pantone-kopper som mannen kjøpte i Trondheim. Det er virkelig glamorøst. Snart kommer parfymen på, jeg kjenner på meg at det blir noe vårlig og friskt, men klarer ikke helt bestemme meg. Får tenke litt til. Antrekket er avslappet - jeg vil spesielt fremheve blå hettegenser i slitt, myk puse-jersey (?) fra 1998, en evig favoritt. God helg til alle!

S sa...

God fredag!
Her titter solen frem, men klarvær gjør også at det var nokså kjølig på morgenen i dag. Uansett deilig med sol og en følelse av vår her nord.

Glamorøs følelse i kroppen; jeg er ennå litt støl etter treninga i forgårs. Og ikledd skjørt føler jeg meg fin og fjong. Har en del arbeidsoppgaver foran meg, men tror det skal bli overkommerlig. Deretter hjem for å ha noen rolige timer sammen med familien, det har blitt få rolige fellesmiddager siste uke grunnet ulike aktiviteter.

Ellers er helgas planer nokså klare; bytur med eldste i morgen og jobb/trening på meg på søndag. Dersom været holder og snøen smelter blir det kanskje noen timer i hagen i tillegg. Jeg gleder meg til å komme i gang med sommerens prosjekter.

Ha ei trivelig mai-helg, alle!

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra et Bodø som bader i sol, til ei forandring fra de siste kalde dagene :) Morgentur med to firbeinte i dag - jeg er hundebarnevakt i helga, og deretter god frokost i strålende humør!

Glamouren består i følelsen av helg (!) selv om det er mye som skal gjøres, nylakkerte lilla negler, India Hicks Island Living fra C&E på halsen og småsko! Hurra hurra!

I helga skal det jobbes litt, leses litt og ikke minst: Jeg skal være masse ute på streif i marka med de to firbeinte bestevennene. Stor klem til Alt Godt, og fine helgehilsener til vertinna og godtfolket her inne :)

Synne sa...

Denne dagen føles som en onsdag, men så er det fredag! For en bonus!
Jeg har skjørt og lilla strømper på, og i ørene sitter små Mikke-formede krystaller kjøpt i Disney World. Sånt gjør meg så glad!
Jeg glemte den nye teen min hjemme, men har heldigvis et arsenal her på jobb.
Forresten så har jeg ny telefon - min første smarttelefon - så litt av kvelden er viet til å bli bedre kjent med den. Gleder meg til alt er overført og installert!
I morgen skal jeg gå med post, og ettersom Gislefoss mener det blir kaldt og vått, blir det nok innekos i aften.
God helg til alle!

Mariaflyflyfly sa...

God morgen!
Her har jeg tent tre hvite kubbelys og drikker grønn mint-te til arbeidsoppgaver på hjemmekontoret.
Har lekt en halv time med de tre valpene som fortsatt bor her (to flytter ila mai), og nå ligger de fornøyde å slumrer (? nytt ord?) i den myke hundesenga si.
Dagens plan utover hjemmekontoret er å kjøpe penskjorte og bukse til min sønn (fetters konf søndag) og kanskje møte potensielle valpekjøpere på en liten tusletur i ettermiddag. Morgendagen blir brukt på fotballcup med sønnen - som er skikkelig stas! :) Moro å se gutta spille og har det bra. Dessuten er det svært så sosialt på sidelinja. På kvelden i morgen blir det koselig valpekjøperbesøk av Tromsøværingkjøperne. Søndag konfirmasjon og valpekosing.
Der har`u mitt liv for tida!
Har forresten solgt huset (dagen etter visning) og skal tilbake til nettverket vi flyttet fra i fjor. Tilbake til Lambertseter, liv og røre.
God helg!

koristen sa...

Uglamorøst vær i Oslo og kontorstolen har gått i stykker, men det er mai uansett, og det er deilig! Antrekket er casual, men neglene er fint Essie-rødrosa. Nå skal her jobbes, og så besøke mor i helgen. Forhåpentligvis blir det vær til litt terrasseliv. God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre glamorøsøe :-)

Alt godt sa...

God føremiddag!

Her er vaskedama allereie i gang, vi har leita fram reint sengetøy og rydda, så i ettermiddag blir den viktigaste glamouren å kome heim til reint hus. Men det blir berre for å snu i døra, vi skal rett vidare til styremiddag på Oslo spiseforretning, ei årleg glede å dele med ein fin gjeng.

I morgon skal vi på spelkveld med nokre vennar, rykta fortel at vi skal på bingo på Sagene først. That's a first, det blir spennande.

På det personlege nivået består glamouren av Sublime balkiss på nakken, ein lett make-up og denimtunika over korte beige jeans. Eg sender ein klem til Elisabeth og dei flotte hundane, og ynskjer vertinna og alle andre som er innom ei fin helg full av vennskap og glede. God helg!

Kristine sa...

Endelig fredag! Etter jobbing i går, er dagen i dag en studiedag. Regn i Oslo betyr praktisk påkledning, men det gjør ingenting. Diamanter i ørene og perler på håndleddene gir litt luksusfølelse i hverdagen!

Helgen kommer til å bestå av husarbeid, kino og konsert - det blir bra!

Anonym sa...

Jeans, sort bluse, perler i ørene og perler rundt halsen,snart klar for Losby Gods! .mette

Marianne sa...

Her telles det ned til helg med mørkelilla Essielakk (jeg skjønner at mange andre også har oppdaget merket!) og bling i ørene. Spontaninviterte venner på The Voice-aften i kveld, og gleder meg til kos, latter, ost og kjeks. God helg til alle!

Millacamilla sa...

God formiddag. Lite glamour å spore i antrekket her, bergans turbukse og slitt cardigan. Var det jeg greide å finne frem før poden skulle følges til barnehagen. Minstemor sover i vogna, jeg har drukket cafe latte og spist vanilje yoghurt med most ananas og melon, så ernæringen var kanskje litt mer glamorøst enn antrekket. Før helgen starter for alvor, skal årets første løpekarusell gjennomføres med langintervall. Grugleder meg.

God helg.

HildeSofie sa...

God fredag formiddag!
Jeg våknet til et tynt, hvitt dekke utenfor i dag morges. Mai på Toten er ustabilt... :)

Men det er i grunnen helt ok, for helgen skal tilbringes alene hjemme, med en eneste oppgave: hjemmeksamen! Det betyr mye klær, rolig musikk i bakgunnen og menger med te. Tror det skal bli fint, for til tross for oppgavens absurde innhold, så har jeg en lang disposisjon til besvarelse :)

Dagens glamour er nylakkerte negler (ikke Essie, hehe), nyryddet hus og to fine blomsterbuketter som vi fikk med oss etter innsatsen på en veldig flott 1. mai-feiring.

En riktig fin helg ønskes alle, enten den inneholder jobb, studier eller haging(heldiggrisene)!

HildeSofie sa...

Haha, det skulle stå "myke klær"!

:-D

Hermia Says sa...

God förmiddag glamoröser!
I natt drömde jag att snön kommit tillbaka och på morgonen snöade det på tulipaner och kaprifol..Så här var en stund vitt, precis som hos HildeSofie. Det blir en ledig innedag idag, men helgen tillbringas på jobbet. Fint det med. Dagens glamour är ett så småningom vårfint och välstädat hem.. och läsning ur en god bok (Liberty av Jacob Ejersbo).

Trevlig helg!

Line sa...

Endelig sol og blå himmel i Troms. Det er stille på biblioteket, siste innspurt på terminprøver for elevene. Jeg skrev ut vårens purringer i går ettermiddag og har brukt formiddagen til å sortere dem. Om enn oppdraget er noe kjedelig er antrekket mer fornøyelig. I dag er det lys gråmønstret kjole med sort jakke, (alt hjemmesydd av Mamma)og så har jeg mine sorte høyhælte lakksko til og føler meg ganske glamorøs enn så lenge. I ettermiddag starter jeg med rundvasking på Onkels campingplass. Det blir fint. jeg må bare sørge for å få med meg lydbøkene mine. I morgen blir det bytur til frisørtantes salong, og dessuten forhåpentligvis innkjøp av nytt kirsebærtre. Jeg hadde ett i mange år, så ett til. Så ble de spist ett av mus og ett av elg! Nytt forsøk i år.

Ha ei god helg Galmorbibliotekar og alle dere andre

Glamournerden sa...

God fredag formiddag, glamorøse venner her og der!

Hjemme i permisjon med lillegutt (4 uker i dag, Hurra!) fordrer en relativt uglamorøs dag hjemme; antrekk er av typen ammevennlige klær og drikke er ammete, så lillegutt skal få mindre vondt i magen, stakkars...
Men litt glamourøse innslag er det dog; her også er neglene lakket med Essie neglelakk i korall (første glamour-effekt i barseldagene ;-)) og perler i ørene :-)
Dagen tilbringes hjemme med husstell og babystell, en utflukt med lillegutt til butikken (tjoho!) og kveldinga foran tv'n med gubben...
...tenke seg til, dagene er ganske annerledes enn for skarve måneden siden i prosjektlederrollen i stort it-prosjekt....men nok å henge fingrene i her, det skal sies!

God fredag & God helg ønskes dere alle!

Ine sa...

Jeg startet dagen tidlig med en forelesning på universitetet. Et par kopper god kaffe gjorde susen for morgenglamouren. Ellers har jeg vært innom Filippa K i sentrum og funnet et par jeans jeg skal unne meg når mai-lønna kommer. Nå står Gilmore girls-lunsj og skolearbeid på plakaten, før det blir pizza og konsert i kveld. God helg alle sammen!

Mari sa...

Fredagen ble plutselig litt mere glamorøs da det dukket opp en pakke med mineralsminke fra Idun minerals (som jeg ble hektet på da jeg bodde i Gøteborg) på døra. En kopp anis-te fra søstrene grene og litt kontorarbeid med P2 på radioen hører også med. Senere skal jeg ut på øverommet og forberede meg til helgens konfirmasjonsspillinger.

Britt Åse sa...

Nydelig vårvær i sør, og utsikt til ellevill primula- og juleroseblomstring (samt svibler og pinseliljer) i bedet utenfor kjøkken-/hjemmekontorvinduet. Jeg skriver og skriver og er ganske matt i hodet, men er kjempefornøyd med dagens sminke (noen dager bare klaffer det) og duft. Sistnevnte er Black oud fra Montale, et "mykt monster" med mye rose og rikelig med medisinske noter i.
God helg til alle! Jeg skal jobbe i hagen :)))

Annette sa...

God ettermiddag!
Dresset opp med dressjakke over blomstrete topp, og jeg føler meg fjong. Fortsatt en stund igjen av arbeidsdagen, men her på ingeniørkontoret er det spennende oppgaver og hyggelige kolleger heldigvis.

I helga skal jeg som frøken Desibel i fint middagsselskap a la Matador, og jeg funderer fortsatt på hvilken finkjole jeg skal velge. Kanskje jeg skal innom Frøken Dianas salonger, Uff eller Fretex for å finne noe fint?

Ellers består planene i treningsturer på sykkelen, fjellturplanlegging med venninne og konsert med Hot club de Norvége i kveld. Og selvfølgelig koselig samvær med verdens beste kjæreste!

Ha ei flott helg, alle sammen!

Glamourlektoren sa...

Hyggelig å ta seg tid til en pust i bakken med lakris fra kontorskuffen og dagens glamorøs fredag-rapporter! Har gått i ett siden jeg stod opp kl 6 - avsluttet dagens undervisning med allsang med opplagte russ (faktisk - kanskje har tre års formaninger fra meg sunket inn..?)Dagens glamour er nyvasket hår og rikelig med te, samt den nevnte lakrisen.. I helgen skal vi i konfirmasjon og også på en innvielsesfest, ikke på, men bak slottet (those lucky bastards..). Håper også at været tillater noen timers hagearbeid på søndag - bedene er fulle av rusk og rask fra i fjor høst i uskjønn forening med årets livskraftige skudd av løytnantshjerte og peoner.. God helg til Glamourbibliotekaren og hennes hengivne lesere!

fru winther sa...

Som relativt nybakt valpemamma er det ihvertfall ikke mye glamour i klesveien...heller bukser som takler skarpe valpetenner...men det er ganske glamorøst når han trykker seg inntil meg og bare vil ligge på fanget og koooooose. Og så har han så mye komisk fore, som å fotfølge små insekter. Dagens bittelille glamorøse er en dæsj "Un Bois Vanille" fra Serge Lutens, den er kasjmirgenseraktig, varm og comfy. Man SKULLE jo egentlig brukt vårdufter nå, men med tre grader og sludd frister ikke det. I helga skal jeg ut 150 ganger og oppfordre til tissing, jeg skal herje litt innendørs og jeg skal drikke noen gode kopper te innimellom all oppdragelsen;) God helg alle!

sol sa...

Glamourøs fredag er snart over, men den har vært så lat, så inderlig lat... - det er glamourøst så det duger! Aktivitetene har på denne fridag bestått i å trene, etterfulgt av et langt skumbad, før boklesing og en skvett vin, litt matlaging innimellom. Føler meg som en katt i vårsol, til tross for at denne er temmelig fraværende. Får nyte helgens enorme fullmåne istedet, om skyene vil. Gleder meg til i morgen; da skal jeg på besøk i komponistens stue. Lenge siden sist. Stemningen i "tørkhuset" er helt spesiell. Der blir man ydmyk. Ønsker deg ei vakker helg!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle rapporter!

Populære innlegg