søndag, august 05, 2012

Juliet, naked / Nick Hornby. - London : Penguin, 2009. - 248 p.


Jeg liker Nick Hornby aller best når han skriver om musikk. Jeg husker ennå hvordan jeg slukte "High fidelity" for femten år siden. Jeg har lyst til å lese den igjen snart, men jeg tror jammen jeg har lånt den bort og ikke fått den tilbake. "Juliet, naked" handler også om musikk, bl.a. om hardcore fans av en myteomspunnet rockemusiker som ikke har vist seg på tjue år, om bootlegs, om demoplater og om en mann som har fått fem barn med fire kvinner og som har svarte hull i hukommelsen. Herlig lesning. Jeg har flere av han i bokhylla som jeg ikke har lest ennå; må gjøre noe med det utover høsten tenker jeg. 


2 kommentarer:

Jacta est alia sa...

Juliet, naked er kjempefin! Leste den for et par år siden og elsket den.

Sukk, nå fikk jeg lyst til å lese den på nytt. Ha en fin søndagskveld videre

Hermia sa...

Tack för tips! Passar perfekt som läsning efter semestern! Jag blev avskräckt efter att ha läst How to be good när den kom, men när Hornby är bra så är han ju riktigt bra :)

Populære innlegg