fredag, oktober 19, 2012

Glamorøs fredag

God morgen!
Tidlig morgen på jobb betyr at jeg kan gå hjem tidligere! Hvilket passer meg bra, for det er jobbehelg og da må man i allefall nyte fredagen så lenge som mulig.

Glamoureffekter er perleøredobber samt Missoni-silkeskjerfet jeg kjøpte på Capri for noen år siden. Ellers meget casual! Parfymen er den svært, svært nostalgiske Woody Sandalwood fra Body Shop som jeg kjøpte i høstferien for tjue år siden... Den har vært med meg hver høst siden, og minner om alle Oslo-turene og konsertene på Rockefeller jeg var på i gymnasårene. (Det er en olje, og da holder duften åpenbart mye lenger)

Tips: Husk å ta ut penger så dere er klare når bøssebærerne kommer på søndag! Enda bedre; still som bøssebærer! Jeg har vært Amnestymedlem så lenge jeg kan huske, og oppfordrer alle andre til å melde seg inn også.

Ha en fin fredag alle sammen, og alle rapporter er hjertelig velkomne!

Her er en låt for dagen - fra en plate jeg kjøpte da jeg var 13 og ukelønntariffen akkurat holdt til en NicePrice-LP hos den lokale platebutikken.




32 kommentarer:

Arkivaren sa...

God morgen og god fredag!

Høres ganske så fint ut å være tidlig ute på jobb, i tillegg til at man kan gå tidlig er det så stille og rolig og man får gjort unna så mye - sånn er det ihvertfall der jeg jobber.

Jeg er fremdeles hjemme men skal spasere glamorøst bort til bussen om et par minutter, med Chanel-parfyme, knallrødt skjerf, og en kaffe i hånda. Gleder meg til å komme på jobb og starte med dagens oppgaver, og gleder meg til helg.

Ha en riktig fin fredag, alle!

M.E. and Me sa...

God morgen! Jeg lurer litt på om jeg skal slå til med grå og hvit ullkofte på kontoret idag, men tviler på om det er glamorøst nok på vårt engelske kontor.

Denne uken har jeg fundert på om jeg skal kjøpe meg Tom Ford's Santal Blush og/eller Balenciaga's Florabotanica som en parfymegave til min egen fødselsdag. FB er enklere å bruke, men SB er full av besnærende sandalwood. Har du prøvd dem?

God helg :)

Ina sa...

God morgen! Her er det te i koppen og komfortabel glamour med rutete skjortekjole og tykke strømpebukser.

Mannen er utenlands, men i morgen får jeg kollegaer på besøk. Suppe og eplemuffins, det blir lavterskel og fint!

Gleder meg til å hakke og vispe og pynte og pusle - med radioen ved min side. Verden på lørdag og Ukeslutt må jeg få med meg, men så kopler jeg inn platespilleren etter det.

I anledning nye (litt fryktinngytende) arbeidsoppgaver bevilget jeg meg selv å sette sammen en fjong bukett gladioler, liljer og pyntekål.

Dagens duft er Pour un Homme de Caron, rundet av med litt Casmir fra Chopard, som så å si er en ren vaniljeduft.

God helg!



Kjersti sa...

Å lese om fredagsglamouren er blitt en god vane! :)
Som vanlig er det foreløpig svært lite glamorøst her hos meg. Det betyr joggebukse og ditto på overkroppen. Etterpå skal jeg ha en behandling på sykehuset som fordrer bekvem, praktisk påkledning framfor glamour - men jeg tenker jeg sniker inn noen dråper SJP-parfyme og smykker som høyner det hele.
God fredag! :)

Anonym sa...

God morgen! Uniformen på plass - så eneste "glamoureffekt" er hvite private joggesko (hvis det er glamourøst), perler i ørene og perler rundt halsen.Fint armbånd i rosa som støtter brystkreftsaken (NoaNoa)og fredagssmil..mette

Anonym sa...

Her er det foreløpig ikke mye glamour å spore, men det skal nok ta seg opp utover dagen. Og i morgen topper det seg nok - da skal jeg gifte meg! Gleder meg så det kribler i hele kroppen. Satser på at hostinga gir seg og bihulebetennelsen roer seg til da. Det går sikkert fint..

HildeSofie sa...

Endelig fredag! Ute er det for en gangs skyld blå himmel og sol på vei opp, og jeg feirer med å lufte dyner.
På kjøkkenet koker tevannet, og ved siden av meg har jeg en proppfull gjøreliste - forrige ukes fredsprisutdeling gav ikke akkurat mindre å gjøre på jobb, haha! :)

Ikveld blir det ost og vin, og imorgen er det tidlig opp for oss begge - han skal bort på møte og jeg skal lese pensum, resten av helgen (men tror jeg skal finne tid til en rusletur for å se om svaneungene i tjernet begynner å bli flyklare, plukke noen epler til eplekake og se en episode Downton Abbey).

En riktig fin helg til alle!

S sa...

God fredag!

Sitter på jobb med kaffen og planlegger dagens oppgaver. Ikke så mye ytre glamour i dag, men har parfymen på og fredagsfølelsen inne. Har planlagt dagen bedre enn forrige fredag, så tror jeg får med meg fredagskaffen på jobb i dag. I tillegg har det falt et tynt lag med snø i natt, og iallefall barna var svært lykkelige over det.

Har flere lystbetonte planer for helga; i kveld god mat med familien. I morgen skal jeg på et etterlengtet frisørbesøk da det har gått alt for lang tid siden sist. Og kanskje blir det en liten shoppingrunde på meg før jeg drar hjem. Deretter blir det kanskje en skogstur med bål og pølsegrilling med barna og en (eller flere?) vennefamilier. Søndag skal en venninne og jeg ta med småjentene våre på kino og se Tingeling. Tror dette kan bli en helg som gir påfyll, og det trenger jeg.

Men nå tilbake til oppgavene!

Ha en fin fredag!

Siri sa...

Eva Dahlgren spiller på Sentrum scene i kveld, og vi er en gjeng som skal dit og mimre om 1990-tallet. Stas!
Ellers startet dagen med en spinningøkt og påfølgende ulvehunger, så jeg sitter på jobb og funderer på om jeg skal løpe ut og slå til på Kaffebrenneriets tilbud på klimuffins (den er faktisk god!) og kaffe. Det er tross alt fredag. Nye snøresko fra Vagabond og en eller annen Dior-parfyme jeg ikke husker navnet på, sørger for et snev av glamour.
I går kveld var jeg i Operaen og så Nacho Duato-forestillingen og slutter meg til Glamourbibliotekarens sterke anbefaling av den for noen uker siden. Virkelig fin!
Håper på skikkelig styggevær i helgen, for jeg har Get-boksen full av opptak jeg gjerne skulle fått sett. Det er et slit å holde tritt med alle de gode seriene som går for tiden!

Karine sa...

Her hos meg er det for øyeblikket svært lite glamour å spore. Pysjen er fremdeles på og håret er uvasket (enn så lenge), men jeg har fri fra både jobb og studier i dag, og det er jo egentlig ganske glamorøst i seg selv!

For øyeblikket vurderer jeg å sette på ovnen for å varme rundstykker til frokost. Luksusfrokost er sjelden kost her, så det kan jo være en del av fredagsglamouren denne gangen, det også.

Dagens påkledning er fremdeles ubestemt, men jeg har et nytt skjørt jeg ikke har brukt, og et smykkeskrin som er fullt av fine ting, så det skal nok bli en råd med ytre glamour også etter hvert.
Dagens duft...hmm, blir muligens Dirty fra LUSH eller Tonic fra Firebird Bath & Body.

God Fredag til alle!

Jacta est alia sa...

God glamorøs fredag godt folk!

Mine store luksusopplevelser er at jeg får lønn i dag! Er blitt invitert ut på middag av en venninne og i morgen skal jeg være publikummer på Stjernekamp.
Det er så hyggelig å lese de andre glamour opplevelsene til folkene her.

Livet leker, god helg, folkens!

Frøken Desibel sa...

God morgen!

Startet dagen med spinning her også:-) Har tatt på skjørt og ulljakke fra American Apparel og en liten sprut Infusion d'Iris. Den lukter så høst! Og har ekstra godfølelse ettersom ukas stressprosjekt er levert.

Planer for helgen må muligens endres litt grunnet en skulder med nerver i klem. Men det betyr bare mer tid til å puste:-D Og planlegge. Nå kommer det noen hektiske uker som må planlegges godt om jeg skal ha rent undertøy og spise ordentlig.

Håper alle får en fin helg:-D

Elisabeth sa...

God morgen!

Her har vi meldt oss, eller samboeren har meldt seg, så da rusler vi begge to.
Dagens glamour består av kaffe i en av de fine gamle koppene min, med slitt gullkant og rosemønster. En dråpe dior addicted bak øret og ganske straks en tur til gullsmeden for å hente noe gult og rundt og fint og evig. (*lykkelig*)

barnebibliotekaren sa...

God formiddag!

Stille dag på jobb, siden halvparten av kollegene er på kurs. Vi andre holder "sjappa" igang, og regner med at det kommer mange innom for å fylle opp med bøker til helgen!

Jeg har ullsokker og kasjmirskjerf, det er glamourfølelse å være gjennomvarm ... Discokuler i ørene og en liten sprut India Hicks Island Living.

Helgen skal tilbringes med kjæreste og unger, med lite på programmet. En film eller to kanskje. Bokbunken min er anselig, så jeg kommer nok til å konsentrere meg litt om å pløye meg gjennom noen av høstens nye barne- og ungdomsbøker.

Apropos TV-aksjon: 9-åringens skole hadde åpen kveld her om dagen, med innsamling til Amnesty. Alle klassene hadde ordnet aktiviteter,- kafe, konsert, rebusløyper, leker, lodd. Veldig moro,- og de fikk inn masse penger. Flinke unger!

God glamorøs fredag og helg til vertinnen og alle andre der ute!

koristen sa...

Deilige fredag! Den ytre glamouren består av ny, svart kjole, fine støvletter, et stort og morsomt uglesmykke og knall lilla negler. Duften er Chanel No 5 Sensual Elixir.

Helgen er utrolig nok planløs, men jeg er midt i et ominnredningsprosjekt, så det er nok å gjøre. Målet for helgen er å komme over det stadiet hvor det føles som om halvparten av alt jeg eier ligger skjult under den andre halvparten :-D

Også har jeg noen sider igjen av "The House of Silk", Sherlock Holmes-romanen til Anthony Horowitz. Spennende og ganske elegant. Ut i skogen vil jeg også, hvis det blir vær.

God helg til alle, gratulerer til den anonyme bruden!

Hermia Says sa...

God förmiddag! Här har hösttröttheten slagit till vilket betyder sen start på jobbet (och kanske tidigt slut..). I helgen väntar läsluksus i form av en arrangerad läshelg på ett spa i vackra Hälsingland. Jag tar med Knausgårds 5:e del..

Trevlig helg!

Anonym sa...

Hei!
Jeg var også tidlig på lesesalen - deilig å føle seg litt produktiv før lunsj! Ellers har jeg både cecilie melli-øredobber på, bluse og Vera Wang-parfyme, så det er ikke så verst. Glamourfølelsen toppes med kinobesøk klokken 13, helt alene, for å se en film på filmfestival. Helgen går med litt noe oppussing, men også middag- og spillekveld hos min bror, og kanskje gudstjeneste og tur ut i marken med venner på søndag.
God helg alle!

Kristine sa...

GOd fredag!

Dagen står i "gjemmekontor" (eller hjemmekontor som andre kanskje ville ha kalt det) med joggebukse og hettegenser. I ettermiddag og kveld blir det superglamorøst, derimot, med bryllupsfeiring med lang kjole og oppsatt hår. Alt er planlagt ned til minste detalj, så dette blir supert!

God helg!

Stine Arkeologine sa...

Her var det også tidlig morgen i dag, siden jeg stupte i seng klokka 20:30 i går og sov helt rundt! Våknet klokka seks, sto opp, laget meg en kopp te og krøp tilbake under dyna igjen med noen fagartikler som like godt kunne leses der som på kontoret. Kanskje ikke riktig like glamorøst som en lesehelg på SPA, men ikke langt unna! Nå er jeg der jeg skal være, ved skrivebordet med en stor kaffekopp og masse tekst som skal skrives. Har yndlingsparfymen ("Jaïpur") og fin, kremfarget bluse på, og gleder meg til en så rolig helg som mulig. Jeg må også jobbe i morgen. Men ellers har jeg ingen planer, bortsett fra at jeg fant åtte fine LP-plater med klassisk musikk på Fretex i går som venter på å bli spilt!

Til lykke og lykke til på bryllupsdagen i morgen, anonym! God helg alle sammen. :-)

Alice sa...

I dag er det kveldsvakt som betyr rolig morgen, lang frokost. nå er hele avisen lest og jeg sitter her og moter meg opp til en joggetur. Jeg må tenke at det blir så deilig etterpå. God helg til alle :)

Elisabeth sa...

God glamorøs formiddag, godtfolk! Her i Bodø er det strålende vær og på grensen til minusgrader - det er veldig fint når man går morgentur med hunden, rent bortsett fra at det blir glatt for joggeskoene... Men jeg overlevde!

Dagens glamourfølelse kom allerede til frokost, da spiste jeg nemlig focaccia'en jeg laget på impuls sent i går kveld. Den ytre glamouren er fraværende frem til jeg får tatt husvasken ganske snart, men etter det skal jeg først en tur ut i turklær, deretter blir det kjole resten av dagen. Rød kjole. Glad Elisabeth. Jeg har nylakkerte negler fra Essie, leppestift (til kjolen, senere) fra Mac og mascara fra Max Factor. Parfymen tror jeg blir sedvanlige India Hicks Island Living.

Helga blir ganske kulturell denne gangen - i kveld skal jeg på Karpe Diem, i morgen på Kråkesølv. I tillegg skal det jobbes litt. og så har jeg kjøpt meg fem nye bøker fra en bokhandel og et antikvariat denne uka, så jeg mangler ikke fritidssysler!

Stor klem til AltGodt og glade fredagshilsener til vertinna og resten av gjestene!

Anonym sa...

Tidlig på'n kan være bra det! :)

Her har det vært mye jobb i det siste, og det burde egentlig helga også inneholdt. Men dagens glamour er at det bare er en time igjen av jobbdagen før jeg løsriver meg og tar en tur til fjells med kjæresten.

Antrekk er praktisk (klar for fjelltur): jeans med ny lang bluse i turkis, lånt smykke av søster og cardigan. Glemte parfyme i morges, men det ble desto mer sminke...

Ha en god helg dere, vær god mot deg selv og de rundt deg! :-)

Skolebibiblioteket sa...

Det er et par timer igjen av arbeidsdagen. Ettermiddagen og kvelden gårmed til å fortsette på håndarbeidene og lydbøkene mine. I morgen blir det bytur med hårklipp( panneluggen ser ut som den tilhører skotsk høylandsfe!)Helga avrundes med bøssebæring

Til lykke med bryllupet, anonym.
God helg til alle

Mari sa...

Jeg studerer hjemme i dag, og tilbringer fredagen i silkepysj og tøfler. Kanskje ikke mitt mest glamorøse antrekk, men for en luksus i oktoberkulda!

Ønsker alle en riktig god helg, og den anonyme bruden lykke til!

Glamourlektoren sa...

Ah, glamour, ja.. Ble glemt i farten i morges - forsov meg, drømmen jeg var langt nede i og inne i, henger fremdeles fast som et surrealistisk bakteppe til en dag med hodepine og baller som ramler ned i ett kjør.. Ja, ja. Deilig med et avbrekk innom her, i hvert fall! Og skal nok hente meg inn igjen i løpet av helga. Rydde litt i byggekaoset og kjøpe blomster og glede meg til nytt bad og ny tapet på soverommet som skal erstatte fiskebenstapetet fra tidlig 90-tall.. Bare vent - glamorøst blir det, um inkje så brått.. Ellers blir det kammerkonsert der minsten deltar, familiebursdag på plastede gulver.. Blir nok fint, det hele :)God helg!

Unknown sa...

God morgen!
Morgen-spinn på treningen, ny kjole og oppsatt hår på jobb. Blir sikkelig inspirert av glamorøs-fredags-trenden din ;-)

Indianna sa...

I dag er det chanel på halsen og D.Lippmanns gullakk på neglene. Ellers er det kaldt i åpent kontorlandskap og ull er påkrevd. Men ull kan være riktig så fint. Ellers har det vært mye knising og litt tid brukt i massasjestolen. Godt for verkende skuldre. Snart er det helg, fri og senkede skuldre. Jeg skal bl.a ligge på sofaen lørdagsmorgen og få med meg gamle episoder av Brothers og Sisters. God helg til alle.

Anonym sa...

Hva var forresten lommepengetariffen da - og hva bør den være i dag? Hvilken enhet skal man bruke i dag, hva tilsvarer en nice price plate?

Karina sa...

God ettermiddag!
Ny ullkjole og gamle h&m øredobber med bittesmå stjerner står for glamouren i dag.

Synne sa...

God kveld! På bordet står en bukett blomster som jeg ikke vet navnet på (hverken på norsk eller fransk, så jeg bare pekte da jeg kjøpte dem), og i ørene henger dramatiske lavasteiner, og jeg har nettopp kommet hjem fra vaskeriet med en favn nytromlet, varmt og velduftende sengetøy. Herlig! I morgen kommer kjæresten min på besøk hit til Paris, og jeg gleder meg så mye til å se ham at jeg nesten knekker på midten. De neste fire dagene blir fine, det er det ingen tvil om. God helg til alle!

Bliss sa...

God fredag (kveld) alle sammen!
Litt stress om morgenen, men kom meg fint på jobb med nyflettet hår og roser i kinnene. Masse møter på jobb, men er gøy å lære så mye nytt. Har absolutt ingen planer i helga og det er såå deilig!
God helg :)

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle rapporter! :)

Anonym: Aner ikke noe om ukelønn nå til dags. Den gang fikk jeg femti kroner, holdt akkurat til en NicePrice. Hva man skal måle det i kommer an på barnets interesser :)

Populære innlegg