fredag, oktober 12, 2012

Glamorøs fredag

God morgen!
Fredag igjen, hurra! En liten utflukt er planlagt, værmeldingen er fin og jeg har tenkt å ta igjen litt søvn. Men først: Jobbe.

Coco er dagens duft, og perler i ørene og mørkerød neglelakk fra Chanel høyner glamourfaktoren ytterligere. En kopp kruttsterk te får meg forhåpentligvis til å våkne litt mer. Jeg får bare la være å operate heavy machinery den første timen.



Og akkurat nå kom en venninne og banket på og ga meg en fredagspresang - hun må være tankeleser; det var jo akkurat denne jeg planla å kjøpe! Prince Vladimir!

Det var så hyggelig at så mange rapporterte forrige fredag! Håper dere vil fortsette med det, kjære lesere.
Ha en fin dag alle sammen!

mvh eders Glamourbibliotekar.

33 kommentarer:

Emma sa...

Langhelg startet i dag, pledd, fyr i peisen, kaffe, stearinlys...To-do-lista er lang men den skal få være i fred en liten stund til:)

Karina sa...

God morgen!
Lite glamour i denne fredagen også for min del. Den varer liksom ikke så lenge i barnehage hverdagen uansett.. ;)
Men tar det igjen i morgen, da jeg skal feire min kjære lillesøster som ble 30 år i går. Hurra!!

God helg! :)

Maje sa...

Dagens parfyme er Marc Jacobs` "Daisy". Ellers har komfort seiret over glamour i dag: myk tunika med liten cardigan over.

I morgen blir det derimot skikkelig glam, for da skal vi ha årets høstmiddag for venner. Lammesteken skal i ovnen, finduken på spisebordet og frem med finserviset og blåklokke-glassene.

God helg!

Lovise sa...

Med to sjuke gutter under dyna er dagens glamourøse start begrensa til en kopp deilig kruttsterk kaffe. Nydelig! God helg.

Eldbjørg sa...

Morn! Artig å titte innom ditt glamorøse bibliotekarliv:-) Jeg har ryddet meg fri fra bibliotek og alt annet innearbeid på denne glamorøse dagen. Sitter i ullongs og ditto trøyer før jeg skal ikle meg flere lag beregnet på en frisk dag i fjellet. Været er fantastisk (glamorøst) med klar himmel like før sola titter over furutrærne. Snøfjellene i vest glitrer allerede rosa i sollyset.

Anonym sa...

Gå til jobb i den friske høstlufta var en deilig start på dagen! Med skjørt, neglelakk og lipgloss er dagen forholdsvis glamorøs også! I helga skal det ordnes i heimen; endelig skal bøkene få en bedre hverdag i nye hyller!
God helg til dere alle!

salome sa...

I dag er det vanilje body lotion. I helga er det årets første vinterbad i havet!
God helg!

Alt godt sa...

God morgon! Eg er på veg ut døra, men måtte innom her først for å seie hei og helse til kjende. Det mest glamorøse i dag, bortsett frå Kenzo Once Upon A Time bak øyrene, er at eg får stikke på pilates-time midt i arbeidstidai dag. Det blir fint!

Bortsett frå det: Raud tunika, favoritthaustsko som akkurat har fått kome opp frå kjellaren og heile familien i godt humør på veg ut døra. Fredagen blir roleg, for ein sjeldan gongs skuld skal eg vere heime åleine, utan quiz, mann og barn. Det gler eg meg faktisk til, sjølv om eg elskar dei veldig høgt. Når ein ikkje har "A room of one's own" må ein skape det i tid. Laurdag kjem naboane frå andre sida av plenen på besøk, det gler eg meg til.

Eg ynskjer alle, inkludert vertinna, sjølvsagt, ei fredeleg helg, og sender ein varm klem til Elisabeth i nord. God helg!

Anonym sa...

Nye svarte flate gode sko fra Bianco innkjøpt i går. Deilig fuskepels. Stella Mccartney parfyme. Og Fantasy dvd som venter hjemme.

Christine sa...

I dag må jeg nok jobbe litt ekstra for å finne på noe som kan gjøre dagen glamourøs er jeg redd. Har pådratt meg tannrotbetennelse, og det gjør vondt som inni helv...(unnskyld uttrykket!) og det tar litt tid åpenbart før antibiotikaen hjelper...
Men, jeg skal fikse neglene etterpå, legge på shellac, og det pleier å gjøre at jeg føler meg fin og fresh. Ellers skal jeg på yogakurs i helga og skal også forhåpentligvis få gjort litt hagerydding før vinteren kommer.
Dagens duft er Bas de soie - Serge Lutens.

Ingerid sa...

Glamouren begynte igår med ekstra bra yoga, kafebesøk med venninne og veldig artig filmkonsert i konserthuset - indisk stumfilm fra 1920-tallet med fullt orkester, komponist og solister - ikke småtterier. Den nye teaterkjolen i tynn, blå ull (russisk design og søm) kom på og besto prøven som Ekte, kortermet penkjole uten tull. Idag toner jeg det hele ned litt (hehe) med gamle høstfavoritter som L'Oreal Cristal Rose på leppene, Jasmine Pepper Gaiac Wood bak ørene, og en tro gammel grønn strikkegenser som er litt for stor, og pene jeans. Helgen tilbringes med barna og enkle høstaktiviteter som kakao. God helg til alle!

HildeSofie sa...

Riktig god morgen!
Ute er det noen få kuldegrader, og snart må jeg plukke inn eplene på treet som akkurat i tide fant ut at det skulle sette frukt (det produserte ingenting i fjor, så det stod i fare for å forsvinne).

Inne er det passe varmt og te i koppen. NRK på radioen, i påvente av annonseringen av fredsprisvinneren (like spennende hvert år hva Jagland har funnet på, haha!). En litt for stor mengde arbeidsoppgaver venter, herfra og ut november, men det skal nok gå greit (må bare avfeie ethvert forsøk fra kroppen på å bli syk).

Antrekket er foreløpig ikke stort å snakke om, siden jeg skal trene litt senere i dag, men deretter blir det en lang dusj, myk ull og en parfyme som minner om høst, tenker jeg! :)

Helgen skal brukes til lesing av pensum, og antakelig blir det en episode Downton Abbey for å koble av.

God helg til alle!

Line sa...

God formiddag. Påkledningen i dag er passe glamorøs med skjørt og ny varm strikket jakke i sort /grått/ røtt sjattert garn. Det er fint vær så jeg ser frem til å dra litt tidlig fra jobb for å utnytte været før det blir for mørkt. Det har ennå ikke vært skikkelig frost, og snøen har ikke kommet så så lenge jeg har mulighet skal jeg plukke tyttebær. Jeg koser meg oså med tanken på at jeg får morgendagen helt alene for meg selv.Foreløpig er det glamorøst nok bare å tenke på hvordan jeg skal bruke dagen. Det er ganske mye jeg har lyst til å gjøre, så da får jeg se hva det blir.

God helg til glamourbibliotekaren og alle andre som kikker innom siden

Kjersti sa...

Å, jeg blir inspirert av glamour-rapporteringen! Men selv er jeg lte glamorøs for tida, siden dagene preges av et hundeliv. En valp på snart 5 måneder, som hopper og herjer. Dermed blir klærne mer praktiske enn glamorøse. Dog - det finnes absolutt mye praktisk som også er fint, hvis man bare leter litt. God helg! :)

koristen sa...

God morgen! Deilig med fredag selv om jeg ikke har noen glamorøse planer! Antrekket er mer sporty enn glamorøst, men Philosykos bak ørene og en liten sølvengel rundt halsen hjelper. Dessuten en Rosa Sløyfe-pin på genseren - det er viktig glamour!

God helg til Glamourbibliotekaren og alle andre :-)

barnebibliotekaren sa...

Møte, bokfrokost, bokblogging, skranke,- det er fredagen min.
Med jobbelørdag og påfølgende teaterforestilling i biblioteket føles det litt overveldende akkurat nå. Men solen skinner, jeg er fri for forkjølelse, har kaffe i koppen og godt humør. Glamorøst nok :-)
Dagens duft er Idole fra Armani.

God helg til alle!

Cecilia sa...

God morgen! Det er digg å få kaffe på senga av stor og flink sønn! Siden har det blitt deilig og fin merinoullgenser, Touch of Pink bak ørene, og lepper med ganske ny Clarins Joli Rouge 727 Gold Plum, den lukter godt også :-)
I helgen er det på tide å skifte dekk, hogge ved og rydde inn hagemøblene. Flere bruksområder for den flinke gutten ... Søndag har jeg en liten extrajobb på cafe, det er alltid en fornøyelse.
God helg til alle !

Sørlandspige sa...

Fire friske grader ute, sengetøyet i maskinen og dynene til lufting i vinduskarmen! Mannen skal på jakt, og jeg er alene hjemme og forbereder venninnebesøk i kveld. Planen er et høstpyntet bord med fine rødgule lønneblad, kastanjer og telys i trengsel - og så deilig mat med den gode samtalen dertil.

Hmmm, rene husmorhilsenen i dag, ser jeg - jaja ;)

Frøken Desibel sa...

God formiddag!

Startet dagen med spinning og styrke. Er nå kledd i fin kjole, har røde negler, Daisy, finfint skjerf og fine sko fra Berlin. Er også iskald som jeg vanligvis blir etter morgentrening. Litt kjedelig i grunn.

Skal på jobbfest i kveld, før jeg tar helg. Satser på litt styrejobbing og trening i morgen, og Kon-Tikisøndag med museumsbesøk først og filmen på kino etterpå:-)

Ha en fantastisk fin helg alle sammen:-D

Stine Arkeologine sa...

Jeg og minstemann er alene hjemme noen dager, og vi har utvidet helga med både glamorøs torsdag og glamorøs fredag denne uka: lange frokoster, korte arbeidsdager og mye tid sammen. I helga skal vi kose oss ute på tur og i hagen. Og når han sovner klokka åtte, har jeg ennå masse tid igjen til å lese og slappe av - en sjelden luksus som jeg gleder meg til!

Skjørt, bluse, blank neglelakk og parfymen "Roma" gjør dagen ekstra glamorøs.

Ønsker dere alle ei riktig god helg! :-)

Anonym sa...

God morgen! Helg - med fredag som desidert beste dag! Er ikke mye glamour med uniform, men proseccoen er på kjøla, sushi er bestilt......må bare bli bra! .mette

Elisabeth sa...

Fredagen er så uglamorøs som den kan få blitt, med luehår og storskjorte i flanell. Men det kan man jo gjøre noe med når man først kommer på det?
Litt vakker musikk og en dråpe parfyme endrer hele saken.

Ha en riktig fin fredag alle sammen!

Glamourlektoren sa...

Dagens glamoureffekter er begrensede grunnet travel og grytidlig avgang - burde ha stått opp før.. Men rakk kyss på kinnet til både ektemann og sønn, i hvert fall! De så begge litt overrasket ut - tror jeg skal begynne å kysse mer :) I morgen kveld blir det et lite lørdagsselskap med gamle venner og nyere bekjentskaper, søndag blir det først tur i oktoberlandskapet der vi bor, og retting av stiler om kvelden. Med levende lys og en god kopp te kan det faktisk være en ganske hyggelig kveldssyssel. Når man har valgt å undervise den oppvoksende slekt i norsk språk og litteratur, får man forsøke å forsone seg med alt hjemmearbeidet som følger med! Ønsker alle en god høsthelg!

Britt Åse sa...

Etterlengtet fagmøte m/ny kunnskap i dag. Strålende! Jeg dufter av L'Artisans nye duft (og sommerens og høstens parfymesnakkis) Seville a l'Aube, og ser fram til å avslutte arbeidsuken med noen lengder i bassenget samt morgendagens hummer-og-champagne-aften med bestevennene!
God helg!

Mariaflyflyfly sa...


At denne uka nærmer seg slutten er en blessing!
På vei ned fra Hemsedal søndag, paya bilen grunnet defekte radiatorvifter. Bilen ble igjen på Flå, og ble etterhvert fraktet til Nesbyen av Viking.
Mandag dukket det opp et kinkig og betydelig pengeproblem av den langsiktige sorten. Onsdag var jeg på Ullevål for biopsi (livmoren) og på kvelden låste baderomsdøra seg fra innsiden, når ingen var der! I går kveld fikk valpen min i seg noe parafin på kveldsturen, så natta ble tilbrakt med valpeoppkast, oppringinger til Giftmiddelsentralen og våketid. Og jeg som trengte å være uthvilt til å hente bilen på verksted i dag. Togbilletter var bestilt, både til min sønn (hadde lyst til å være med, og meg), men klokka 8 i dag morges ringte verkstedet og fortalte at viftene de hadde dessverre ikke var de rette. Men 11.000 kr. vil det koste. Jippi!

Så: at det er nå er fredag ER godt!
I tillegg til dette over, har jeg deltatt på to foreldremøter og én fotballkamp. Og jobbet selvsagt. Med informasjonsforvaltning (publisering av styrende dokumenter).

En bratt uke.
Det gikk mot endelig samlivsbrudd helga som var også. Snakk om at livet kommer i klumper.

Fokus nå er: valpen virker frisk og glad!, legen tror biopsien viste fine restulater (men dette svaret kommer senere), det var gøy på fotballkampen (sønnen spiller), jeg kan sove to morgener på rad, Gullrekke og pizza med sønnen i kveld, tur i marka i morgen ......og vips....NY UKE!

God helg!

Alt godt sa...

Ein stor trøsteklem til mariaflyfly! Eg kan berre seie ein ting, her eg sit med ein giftering med diamantar og rosegull på fingeren: Det blir betre! <3

Mariaflyflyfly sa...


...isj, gremmes over skrivefeilene som "når" i stedet for "da" og de andre slurvefeilene.
Hakkete oppsett også, gitt.
Men, det ble som det ble.

Mariaflyflyfly sa...

Tusen takk Alt godt! Det Gjorde godt. :) God helg til deg.

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag! I Bodø har sola skint fra skyfri himmel siden tidlig i morges, og det har gitt en deilig glamorøs dag. Godt å ha fri, selv om fridagene tilbringes med barnepass. Jeg dufter av India Hicks Island Living, men ellers er det lite ytre glamour.

Glamourfølelsen kom likevel for fullt da jeg fikk kjøpt blodfersk torsk på kaia til den nette pris av 130,- kr for tilsammen 5 kg fisk... Nå er jeg og de andre mette og gode; ungene leker med lego på et rom, jeg sitter i stua og hunden (som også fikk ferdigrensket fisk) ligger rapmett på gulvet under salongbordet. I kveld skal jeg bake kanelsnurrer, og i morgen blir det tur i marka med opptil flere to- og firbeinte!

God helg alle sammen, og stor knuseklem til AltGodt!

Anonym sa...

Uglamorøst forkjøla her, men har denne uka, for første gang i mitt 31 år lange liv, tatt i bruk rouge. Det hjelper med friske eplekinn i høstmørket!

Helgen går med til å pleie forkjølelsen og gjøre de (forhåpentlgvis) siste forbredelsene til bryllupet vårt neste lørdag. Gleder meg! Brudens tale skal skrives, satser på at det kommer et gjennombrudd snart..

A pro pos brudens tale, jeg klikket meg tilfeldigvis inn på Alt godts blogg for første gang i forrige uke. Der fant jeg det jeg tror må være den vakreste talen fra en brud til en fersk ektemann som noen sinne er skrevet. Anbefales! (men kanskje ikke midt i arbeidstida hvis du er like lettrørt som meg, tåreflommen vakte en viss bestyrtelse i kontorlandskapet..)
God helg!

Anonym sa...

Endelig hjemme - etter en uke på reisefot med tett program. Jeg i godstolen med pc'n i fanget. Fyr i peisen, masse stearinlys og sterk mangote i koppen. Mannen i sofaen og hunden på gulvet ved siden av. *lykke* Stine

Anonym sa...

Litt sen rapportering her med en særs heftig dag på jobb. Hadde egentlig trengt litt ekstra glam i dag fordi jeg skulle være ansikt utad på et viktig møte, men hoppet i det og lot hverdagsantrekk holde og håpet at tilstedeværelse og kompetanse seiret... Så var det tannlege midt på dagen, men det er jo fredag, så jeg rakk akkurat et kvarter innom en klesbutikk før det bar tilbake til jobben. Jammen fant jeg ikke en flott sak av et plagg! Det kom godt med da jeg omtrent tre timer senere skulle gjøre meg litt fin for en liten dæit med mannen min (dagen har stått litt i stressets tegn - så det ble skifting på kollektivtransport!). Dagen sluttet særs bra med en bedre middag med nevnte mann på italiensk restaurant. Til tross for stressvette som dagens lukt, følte jeg meg fin og med senkede skuldre og verdens beste selskap ble det en god avrunding på dagen. Nå: tekopp, sofa, sløving. God helg!

S sa...

Meget sein rapport i dag, selv om jeg hadde fredagsglamouren inne i dag med skjørt, kort strikkejakke, parfyme og en deilig stølhet etter treninga i går. I tillegg en rolig frokost med levende lys, da alle ungene er på høstferie rundt omkring. Dagen på jobb bestod av fire møter, noen telefoner innimellom og til slutt en passiar med sjefen,så ingen tid til å tulle rundt på nettet. Rakk ikke engang å delta på fredagskaffen, enda den er høyt prioritert. Livet leker litt på jobb for tia, og ingenting er som å ta helg med god samvittighet og en viss mestringsfølelse.

Og etter jobb ble det hyggelig samtale med husbonden mens middagen kom på bordet. Ikke ofte vi er alene vi to, så en hyggelig avveksling å sløve i hver sin sofa.

Så om jeg skal oppsummere glamorøs fredag er det vel at en dag uten barn er en hyggelig avveksling, selv om jeg ikke kunne tenke meg hverdagen uten dem.

God helg til alle!

Populære innlegg