fredag, oktober 26, 2012

Glamorøs fredag


God morgen!
Her er det pysjamas-glamour, ild på peisen, te i koppen og pledd som gjelder. Høstforkjølelsen har slått til for fullt! Planer for dagen er derfor kun å ta det helt med ro, mest mulig i horisontal stilling, og suse videre gjennom Gilmore Girls-sesong 6 (tok første halvdel i går). Utifra tv-guiden ser jeg at jeg skal få med meg et par Simpsons- og FamilyGuy-episoder også, og kanskje en eller annen sitcom - en gammel Friends-reprise eller noe. Oh, the joy of daytime television! Dette vil nok gjelde for resten av helga også, tenker jeg, men forhåpentligvis er jeg frisk nok til å ta i mot gjester på søndag - et lite høst-teselskap står nemlig på planen. 

Ha en fin dag alle sammen, og kom med deres fredagsrapporter!!

mvh
Glamourbibliotekaren. 

37 kommentarer:

Anonym sa...

Her nyes frokosten på senga. Alle fredager burde igrunnen starte med at noen trillet et gigantisk frokostbrett inn på soverommet vårt.. Ellers er det titting i byen som står på agendaen, kun avbrutt av kafébesøk og lunsj, før vi i kveld skal i filharmonien i byen vi besøker. I morgen er det en uke siden den hittil mest glamorøse (og morsomme!) dagen i mitt liv; bryllupsdagen. Da returnerer vi til Oslo for å ta fatt på hverdagslivet som ektepar. Vi gleder oss!

berlinløvinnen sa...

Hvilken fredagsrekke: Løping i sol på knasende høstløv, frisørbesøk, fredagstaco med verdens beste sønner m venner og rakfisk med verdens beste naboer. God helg og god bedring!

Yellowbird sa...

Høstforkjølelsen har kommet på besøk til meg også. Allikevel står det en del hjemmekontoroppgaver og venter, dessverre, så noe må jeg få gjort. Fyr i peisen og tente stearinlys hjelper noe på humøret. Krevende å ta fatt på arbeidsoppgaver når man er slapp og egentlig ikke orker. Dag-tv høres mye mer fristende ut!

Håper på en rolig og fin ettermiddag og kveld med god mat, litt vin og noe hyggelig på tv. Det får bli denne fredagens lille glamour.

Elisabeth sa...

God glamorøs morgen! I Bodø er det også varm-glamour som gjelder; ullundertøy og ullsokker. Været innbyr ikke akkurat til glamour, så når jeg skal ut om ikke lenge, er det varme tykke klær som gjelder.

Men dagen blir glamorøs likevel! I ettermiddag skal jeg på premiere på James Bond! Gleder meg stort; jeg liker James og spesielt i Craig sin utførelse. Nå drikker jeg Nuit a Versailles-te fra Dammann Freres i Paris og koser meg innomhus ei stund til.

God fredag til vertinna og alle gjestene her inne i dag, og varm klem til Alt Godt :)

Anonym sa...

God fredag. Med uniform er det ikke lett å være glamourøs - men jeg har tatt på perler (som alltid gir meg en god følelse)og jeg gleder meg over at solen skinner fra skyfri himmel og at det er helg. .mette

Bliss sa...

Krøllet håret til morgenen i dag, bedre start kan man ikke få:) I kveld skal jeg på konser med mamma og ei venninne med hennes foredre, gleder meg. Skal rydde og ordne litt i helga, sy fast knapper som har falt av vintertøyet, få vasket litt klær og kanskje bare se en film eller to, helgelykke:)

Anonym sa...

Her er glamouren nye briller og ny sveis. Det er fremdeles nytt og uvant! God bedring til alle med årets høstforkjølelse fra Kjersti

Line sa...

I nord har vi massevis av snø, jeg er barnslig nok til å nyte det. Jeg er på jobb, vi er kommet til siste dag i internasjonal uke, og i dag kan vi kjøpe lunsj laget av elever fra Afrikas horn. Helga har jeg ikke mange planer for, vi skal i et selskap i morgen, ellers håper jeg på å få gjort masse håndarbeid og hørt masse lydbøker

God bedring til Glamourbibliotekaren og andre som trenger det

God helg til alle

Sørlandspige sa...

God morgen! Nydelig senhøstvær i sør: To plussgrader, lavog kald sol og ennå litt høstløv å skue. Jeg skal ha en rolig dag og har startet med dusj og alt som hører med, glamorøs fredagsblogg og snart er det frokost. I helga blir det hyttetur, men først må jeg sikre meg dagens friskluftdose mens sola og lyset er der!

God, rolig restitusjonshelg til vår kjære bibliotekar og alle hennes lesere!

Lovise sa...

Sol og kuldegrader, og nylakka negler i min favorittfarge! I går så jeg den første snøen. Vinteren er en venn vi må hilse velkommen med glede. Det skal jeg gjøre nå. God helg!

barnebibliotekaren sa...

Kort innpå,- travel dag i dag!
Møte om morgenen, etterfulgt av faglig påfyll og inspirasjon og en skrankevakt. Solen skinner og trærne utenfor kontorvinduet er på sitt aller vakreste!
Antrekket er jeans og cardigan i brunt, med ulltrøye innerst. Dagens duft er Hugo Boss Deep Red.
I helgen skal jeg rydde litt i heimen, slappe av, lese og kose meg med kjæreste og et barn eller to.

God oktoberhelg til alle der ute,- og god bedring til vertinnen!

koristen sa...

Bringebærmuffin til morgenkaffen på kontoret - da er det fredag :-) Dessuten skinner solen, og værmeldingen ser bra ut for turværet hos moren min der jeg skal tilbringe helgen. Strikketøy og et manus som skal leses ligger også i sekken.

Antrekket er mer sporty enn glamorøst, men genseren er deilig, myk og lilla fra Gudrun S, og jeg dufter av Philosykos.

God bedring til Glamourbibliotekaren, Yellowbird og andre som måtte trenge det, og god helg til alle!

Elisabeth sa...

Dagens glamour er intet mindre enn å tenne de "fine" lysene. Været i Bodø er vel tidligere beskrevet i kommentarfeltet, så vi går ikke mer inn på det.

Det blir nok en dråpe Dior Addicted bak øret før jeg stolprer meg avgårde til en avtale i tolvtiden. I ført allværsjakke, gore-tex sko og den tjukkeste lua jeg har.

God bedring og håper helgen blir fin likevel.

Anonym sa...

Endelig fredag, men en litt røff start på dagen her i vest ute i elendig vær for å komme seg til jobb, gnagsår fra Duckfeets'ene og hette-sveis ... Det er ikke bra for glam-feelingen!
Må si jeg gleder meg til å fyre opp i peisen i kveld og være inne!
God helg til dere alle, god bedring til Glamourbibliotekaren - og god hvetebrødshelg til den nygifte!

Tuva sa...

God glamorøs fredag!

Mosegrønn bluse, bærfarget leppestift og DKNY Pure.
Rolig dag på kontoret og caffe latte. Fint!

Lenge etterlengtet frisørtime i morgen tidlig og etter det skal vi på katteutstyr-shopping - lille Nils flytter inn på mandag!

Forøvrig blir det en rolig helg, forhåpentlig med masse mat, kafferusling i høstsol og masse aviser og bøker.

Salome sa...

Jobbe-hjemme dag.
Dagens glamour: røykeslutt. Jeg har egentlig slutta, for mange år siden, i mange år. Men da var jeg fruktsommelig. Det er jeg ikke nå. Så har jeg begynt igjen, i smug...litt etter litt. Dumt. Egentlig er jeg en ikke/anti-røyker. Bør vel også ta hensyn til (tenårings-)barn utenfor magen.
Ellers snuser jeg på Verbena sorbet som jeg testet på l'Occitane i går. Tror den passer meg. Men har ikke penger. Dumt ettersom den er limited edition. Og hvorfor er forresten alle parfymer jeg liker limited? Og hvordan er det forresten mulig å skifte parfyme fra en dag til en annen? Synes duften sitter i, blir det ikke da et rot med mix av dufter?
God helg til alle!

Ingerid sa...

Trøtt, travel og med mange baller i luften - da blir det med noen få glamorøse effekter på nøytral bakgrunn (jeans, svart v-genser, svarte pumps). Crystal Rose på leppene, små regndråper av noen blanke steiner i ørene, og en god Ceylon-te på kannen (storbladet Ceylon innkjøpt i Russland, ikke noe spesielt, men traust og støttende, ekte comfort). Det blir en helg med flytteforberedelser og kanskje en tur i klart høstvær - det er siste innspurt før vinteren nå. God bedring til alle syke, særlig til vår kjære Glamourbibliotekar! Og god helg til alle.

Miss Golightly sa...

God bedring til Glamorbibliotekaren. Jeg håper på bra vær, så jeg kan få vasket vinduene mine... voksenpoeng?? Ellers skal jeg se "A Nightmare before Christmas" fordi det er jo Halloween helg. Ha en fin helg!

Anonym sa...

Her er det fyr på peisen, kashmirgenser og snøstorm. Pluss en bitteliten hemmelighet i magen...

Anaruh sa...

Mmm - i dag skulle jeg nesten ønske at jeg var deg og bare lå hjemme på sofaen. Fikk nemlig en ganske trist og kjip tilbakemelding/bekjed/kritikk eller hva man nå skal kalle det i går, og har bare lyst til å grave meg ned. Men skal prøve å rette litt på humøret utover dagen - foreløpig er det ny te og fin leppestift samt en tidlig løpetur som får være dagens glamoureffekter for meg.

Ha en fin helg alle sammen, og ønsker deg god bedring, kjære Glambibliotekar!

Løvemunn sa...

Våknet tidlig til en nydelig, kjølig senhøstmorgen i hovedstaden. Hadde energi både til hårkur og vaffelsteking på morgenkvisten, før jeg syklet av gårde med matt neonrosa leppestift og lufttørket hår. Terre d'Hermès er dagens duftakkompagnement. I morgen kveld skal jeg til en kommende brud og få en sniktitt på antrekket for den store dagen. God glamorøs helg, også til de som må/skal tilbringe den iført pysj!

Mariaflyflyfly sa...


God formiddag!

Denne dagen startet like trøtt som denne ukas foregående. Eeeer så trøtt denne uka, puuh!

Sorte corporateklær og digg parfyme klarer ikke å få opp selvfølelsen nok, så her må det bedre kost og mer trening til. Gitt.

Har blitt leid inn til et prosjekt her på jobben hvor tidsfristen er kort og oppgavene mange og store. Dermed skal helga nytes som fritid, og den skal jeg fylle med: turer med hundene, samvær med sønnen, planlegging av påsketur til et slott i Toscana og flere Downtonepisoder. :) Glær mæ!
Håper å legge inn litt lesing også.Gjerne på sofa.

God helg!



S sa...

Godt i gang med dagen, men de mest presserende oppgaver og møter er gjennomførte. Nå skal jeg skrive litt, og ta noen små pauser for å sortere/rydde/pakke ned alle bøker og papirer som om kort tid skal flyttes til et annet kontor. Blir spennende med nye lokaler.

Ellers er fredagsglamouren inne med parfyme, skjørt og atter en gang ømme muskler etter treninga i går. Og en gledelig vektnedgang.

Helga skal brukes til hyggelige familie-aktiviteter, og med høydepunkt på søndag hvor vi skal ut og spise og deretter på familieforestilling.

God helg, og god bedring til alle syke!

Marianne sa...

Denne fredagens glamourinnslag ble en plei-meg-selv morgen. Kropps- og ansiktspeeling i dusjen, herlig bodylotion og fotpleie, full make-up, nye bukser, perlearmbånd og MASSE TID til å stelle håret. Frifredag på høye hæler og med kaninpels på vinterkåpa som ble funnet frem. Jeg elsker vinter og snø, og det var HVITT på plenen imorges. Kronen på verket, noen flotte safir- og diamantøredobber jeg har fått i gave som jeg knapt tør å bruke. Alt på en "vanlig" fredag, som ikke ble så vanlig likevel :o)

Kjersti sa...

Endelig tid for fredagsglamour igjen! Stakkars deg som er syk, god bedring! Høres imidlertid ut som programmet ditt for dagen ikke er så verst, alt tatt i betraktning :)

Her er det bare å innse at det - som vanlig - er mer fredag enn glamour. Men godfølelsen er her, og snart skal det handles inn til helgas gode måltider.

God helg!

Stine Arkeologine sa...

Har "bakrus" etter en lei migreneøkt i går kveld/natt, så det ble en ufrivillig rolig dag i dag. Var på vei til jobb, men måtte snu i døra og stupe i seng igjen. Så her er vi flere som ligger strøkne i dag! Det er godt at det er fredag og en rolig helg i vente.

Fredagsglamouren min er å ligge helt stille i dundyne med dempet lys, lytte til årets første høststorm som herjer utenfor og innimellom lese en side i Flora Thompsons "Peverel papers". Ikke så verst egentlig. :-)

God bedring til Glamourbibliotekaren og dere andre som også ligger horisontalt, og riktig god helg alle sammen!

Johanne sa...

Feirer fredagen med kjole og fjonge, nye støvletter med akkurat passe høy hæl fra ukens jobbtur til London. Føler meg fin som snus.

Helgen lokker med influensasyk mann, gøyale og herjete barn, pannekaker, lek og et påtrengende behov for rydding og vasking av heimen. Blir sittende på kontoret litt til, jeg.

God helg til alle!

HildeSofie sa...

God fredag fra sofaen, hvor jeg også er installert med dyne og ullpledd - ike høstforkjølelse riktignok (Mariekjeks og Farris er menyen, need I say more), men jeg håper det er snart over. Glamouren glimrer derfor med sitt fravær så langt, men vi får se senere ikveld. Et fotbad, kanskje?

Ute skinner sola fra en skyfri og nydelig blå himmel - i dag morges var det snøstorm utenfor, men sola vant, inntil videre :)

Planer for helgen er som ellers å lese pensum (og bli frisk), og se noen serier - og ut og få litt frisk luft.

God helg til alle, og god bedring til alle som trenger det!

Anna Lovinda sa...

Herlig høstvær utenfor i dag. Lurer på når snøen kommer fykende inn, slik som i går?
Snop og film på sofaen sammen med venninne i kveld. Kor i morgen og båttur på søndag!

Til Salome! Det er bedre med parfymemiks enn røyklukt ihvertfall. He, he. Dessuten henger vel graden av miks sammen med mengde parfyme en bruker. Et hint er det beste, og da er det plass til nye hint påfølgende dag.

Gode helgedager til dere alle!

Heidi sa...

God fredag ønskes fra Midtvesten, hvor jeg startet dagen (som vanlig) med å undervise 20 trøtte studenter klokken åtte. Ikke så glamorøst, men jeg har på min Poussiere de Rose fra Parfums de Rosine som hjelper noe. Nå skal jeg tilbringe resten av dagen med en engelsk timebok fra 1400-tallet...

God helg til alle sammen!

Anonym sa...

Dagen startet med undervisning for elevene, og jeg skulle endelig få unna litt av rettebunkene etter lunsj, men ups! Det dukket opp andre oppgaver og helgen blir derfor mer jobb og mindre fri.
Men det er godt høstvær og jeg håper å fylle på med litt uteluft og trening, samt sove lenge! :-)

Synne sa...

I dag er det høstfriskt i Paris, så jeg har funnet frem et fargerikt skjerf og kjøpt en ny type te. Lakriste er så godt! Fikk dessuten både lønn og høstferie i dag, og ferer med å ta et glass vin med noen klassekamerater i kveld. Det å ha en hel uke foran seg som man kan fylle med hva som helst, det føles superglamorøst!
Mine beste forkjølelsestips (fra noen uker tilbake, da jeg måtte tilbringe min første helg i Paris som et vrak på sofaen) finner du forresten her:
http://etdrysskanel.wordpress.com/2012/10/01/kunsten-a-vaere-syk/
God bedring og god helg! Kos deg som best du kan!

Anna sa...

Må bare si at det er herlig å se at det ikke bare er jeg som har en greie for Gilmore Girls :-)

Det er en helt fantastisk serie. Skuespillerne, manus, musikken (!) alle de fantastiske referansene som triller frem på både innpust og utpust. Vakkert, er det.

Ina sa...

Endelig tid til å rapportere! Dagen startet kvart på fem, Og siden har det gått slag i slag. Men det gjøkkeno for nå har jeg ...drums please...... to hele herlige uker ferie! Det er halvannet år siden sist, og i likhet med forrige ferie vil denne foregå i mitt elskede Japan! Så den kriblende reiseforventningen er dagens fredagsglamour. Mesteparten av tiden skal vi være i Tokyo, men får også med oss varme kilder i en eldgammel bade-landsby, samt en overnatting i et 1200 år gammelt tempel som troner på en fjelltopp 1000 meter over havet. Kofferten er pakket, og ila. helgen skal min vintage 60-talls "flyvertinnekoffert" fylles med komfort-effekter til den lange flyturen. Varme sokker, lesestoff, leppepomade, mintpastiller, fuktighetskrem. Jeg liker virkelig å fly langt. Ingenting som burde gjøres er innen rekkevidde, ingen kan nå oss, det er bare å lene seg tilbake og nyte roen og forventningene til turen.

God bedring til vertinna, og god helg til alle!



Glamourbibliotekaren sa...

Alle: Tusen takk for alle ønsker om bedring! Litt bedre nå! :)

Synne: Takk for gode tips!

Anna: Helt enig. Digger alle kulturreferansene, om det er til Proust eller Days of our lives.

Ina: God tur - drikke te når du kommer tilbake?

Glamourlektoren sa...

Snødryss og måneskinn i Bergen i kveld! Snødronningen på Nationale Scene var herlig, og tapas på fantastiske Matbørsen likeså - i den gamle turistinformasjonen på Torgallmenningen. Ingen tvil om at Bergen er en by i Europa - sofistikert oppussing av et unikt sted - anbefales!

Ina sa...

Gjerne! Jeg skal hamstre i Japan : )

Populære innlegg