torsdag, oktober 25, 2012

Fine utsikter for 2013

(trodde jeg hadde postet dette, men det lå som kladd! Her kommer det i allefall)



For et par uker siden kom det en spennende pakke i posten... med gode ønsker for 2013! Jeg skjønte raskt hva det var: 


Frankie Magazines dagbok for 2013! Man må være tidlig ute for å grabbe til seg en av disse, og i fjor ble jeg for sen - men i år rakk jeg det! Man kan bestille dem via en svensk nettbutikk (husker ikke hvilken), eller rett fra hjemmesiden deres. Jeg har bestilt noen bøker fra dem tidligere - dere husker kanskje "Afternoon tea" som jeg kjøpte for noen år siden? De har så lekre utgivelser. 




Fine mønstrede måneder og uker. 




Mandag morgen er ikke grå og trist i denne boka!


 Adresselister! Så har man dem parat når man skal sende postkort på ferie!



Klistremerker blir man aldri for gammel til...


Og lister. Det minner meg om skoledagbøkene vi hadde på ungdomsskolen. Pusur, Pop&Rock, Lifestyle og hva de nå het alle sammen. 


Boka er på størrelse med en vanlig skjønnlitterær bok, så den tar nødvendigvis mer plass enn en moleskine eller andre små kalendre jeg har pleid å ha de siste årene. Veska blir tyngre. Men det er verdt det! En fin dagbok har jeg lengtet etter i mange år. Jeg blir aldri komfortabel med å bruke kalenderfunksjonen på min iPhone; jeg må ha en bok å skrive i. Jeg er over middels glad i pene notatbøker, skrivepapir, innpakningspapir og lignende, og hamstrer bl.a. når jeg er i Italia - mer om det senere. 


10 kommentarer:

Synne sa...

Oi, så søt! Jeg elsker sånne fine bøker som man kan ha med seg overalt, fylle med stort og smått og bli ordentlig glad i!

Mariaflyflyfly sa...

Den ser veldig fin ut! Skjønner du gleder deg til å ta den i bruk.
Selv kjøpte jeg just denne: en gul Moleskine som har en side per dag! Cover: Le Petit Prince. :)
Sjekk ut -> http://www.moleskineasia.com/Online-Shop-hk/Le-Petit-Prince_2/Moleskine-2013-Hard-Daily-Diary-Large-Le-Petit-Prince-Orange-Yellow
God kveld!
Marianne

Glamourbibliotekaren sa...

Synne: Samme her!

Mariaflyflyfly: Moleskine har mye fint, jeg har brukt dem i mange år!

Ine sa...

Superfin! Så at de har veggkalender også, den kunne jeg tenke meg.

Nenna sa...

Ja, den var jo virkelig skjønn.

Glamourbibliotekaren sa...

Ine: Aha, veggkalender, kan tenke meg de lager fine. Jeg får alltid en eller annen Audrey-kalender av noen til jul - den henger på kontoret. Her hjemme har vi blindeforbundets valpekalender på kjøkkenveggen! :)

Nenna: Ja!

Elisabeth sa...

Hvis du er glad i sånt noe, anbefaler jeg en titt på Nancy and Betty, som min fine venninne Hannah står bak. De har utrolig fine saker, syns jeg, og jeg handler ofte fra dem.

Anaruh sa...

Jeg vil tipse om siden personligalmanacka.se hvor man kan lage sin egen kalenderbok. Jeg kjøpte min første i fjor, og er velidg fornøyd! Her kan man legge inn bursdager og merkedager, og så huskes dette fra år til år. Man kan velge språk, størrelse, farger, design, hvilke felter som skal være med osv.

Prisen er helt grei, og det er rask levering :)

Siri sa...

Den var nydelig! Håper jeg husker det neste høst. Selv spontantkjøpte jeg en litt dyr star wars-moleskin på flyplassen for noen dager siden. "Do or do not. There is no try" Står det utenpå. Jeg føler den var veldig passende for hvor jeg er i livet.

Anonym sa...

Åå - fantastik bok - takk for tipset! :) Jeg elsket skoledagbøkene mine, og har savnet noe likende som voksen. Stod i fjor og smugtittet på skoledagbøkene i bokhandelen og vurdeeerte om det var noe å kjøpe, men det ble litt for "barnslig" layout osv. Men denne var jo helt perfekt! Hurra! :)*bestilt*
God fredag!
:)Kristin

Populære innlegg