søndag, desember 30, 2012

Vårt juletre

I år som tidligere år har vi edelgran, kjøpt rett borti gata her. Det pyntes så tett inntil julaften som mulig. 
En av årets nykommere i grana er Jon Blund fra julemarkedet på Gendarmenmarkt. 



I grana bor også dompaper og ekorn!




Samt en sovende liten tass i et nøtteskall. 



Julepynten jeg har arvet av farmor er aller finest. Som for eksempel denne bjella. 


Farmor heklet mange snøfnugg til meg.  


Og røde hjerter! 




 Min barndoms favoritt, den røde discokula - fra en tid hvor discoen ikke var oppdaget ennå.




Den andre av årets nykommere - en basunspillende engel fra domkirka i Sienna. 



Våre to stjerner! Den øverste kjøpte vi hos Mysterud på Sagene for mange år siden, og den gamle er mamma og pappas første julestjerne. 


Her står det, og her skal det få stå minst ei uke til!


7 kommentarer:

Ine sa...

Det var et veldig fint juletre! Og jeg er helt enig i at treet skal stå i minst ei uke til :)

Unknown sa...

Et nydelig juletre! Og så vakker som Jon Blund er!

Takk for at du minnet meg på Mysterud på Sagene, han reddet meg mang en gang da jeg trengte duppedingser man ikke får i de "moderne" butikkene.

Fortsatt god jul og GODT nytt år ønskes deg.

mvh fru Perez :)

Lise B sa...

Nydelig! Pynt herfra og derfra er mye mer sjarmerende en temajuletre. Å så stilige de er, og sååå kjedelige. Jon Blund vil jeg også ha! Har vært i Berlin på julemarked to ganger, og har kjøpt mange fine fugler

hege sa...

For ett nydelig tre! Akkurat etter min smak!
Jeg er forresten utrolig misunnelig på din Jon Blund! :D

Wanda sa...

Så fin pynt! Engelen som henger bak farmorpynten din har jeg også. Fikk den i gave for veldig mange år siden og har ikke sett den andre steder. Viktig at pynten har en historie. Mitt tre blir aldri moteriktig!

Jacta est alia sa...

Så utrolig mye fin julepynt du har! Jon Blund- pynten var jo bare sååå søt!

Glamourbibliotekaren sa...

Ine: Det er jo så koselig å tenne lysene på juletreet tidlig om morgenen når man står opp og har begynt å jobbe igjen!

Fru Perez: Mysterud-butikken er og blir en reddende engel i mange tilfeller! Godt nytt år til deg også!

Lise B: Du får ta en tur til Berlin igjen!

Bare Hege: Han slår åpenbart an!

Wanda: Jeg har flere slike engler, men vet ikke hvor de kommer fra. Gamle er de i allefall!

Populære innlegg