mandag, april 29, 2013

Søndagstur med overraskende utfall


I går gikk vi tur langs en gammel fabrikkjernbane, på jakt etter hvitveis. Den kommer alltid først i disse skråningene, og står der og blomstrer for seg selv på de mest utilgjengelige steder.




Men hva dukket opp midt i den grå ørderskogen? En rosa blomstrende velduftende tysbast! Snakker om fargeklatt.





Jeg klarte å presse meg inn over og under greiner og stammer og nådde fram til skjønnheten, forøvrig svært giftig, men fikk med meg noen små kvister - samt en pen bukett hvitveis.


Tenk at slike ting blomstrer ved en nedlagt jernbanelinje, ute av syne for andre enn de heldige som legger søndagsturen langs skinnene!




9 kommentarer:

Hermia Says sa...

Vackra fynd - och vacker jernbanebild. Det är något speciellt med dessa raka spår som lovar resor och upptäcktsfärder.

Glamourbibliotekaren sa...

ja.. jeg liker tog! :)

Kjersti sa...

Høres ut som en fin opplevelse! Fine bilder og koselig å lese om.

petit sa...

Ved jernbanelinjen her hjemme hos familien, var det tidligere liljekonvall i skråningen, må sjekke ut senere om det fortsatt er.

Ellers stusset jeg litt på om du og gemalen er gift, og lurte på om det var et frieri som hadde funnet sted, men det var noe annet vakkert det var! :)

Regnboge sa...

Å gå utanom allfarveg kan vere retteleg flott til tider. Eg gler meg til å plukke blomar.

Stine Arkeologine sa...

En utrolig vakker overraskelse!

Det første bildet tok meg med rett inn i Lillebror og Knertens verden og turen de tok langs jernbanelinja. Men de ble kjørt hjem på dresin da, det ble kanskje ikke dere.. :-D

Glamourbibliotekaren sa...

Kjersti: Det var fint!

Petit: Gift i sju år, frieriet fant sted i langt mer romantiske omgivelser for ni år siden :) Les mer her.

Regnboge: Ja, det er endelig tiden for det nå!

Stine Arkeologine: Dresin, det hadde vært morsomt!

petit sa...

Det var virkelig et vakkert frieri! :)

Karrifuzz sa...

Ein bibliotekar sine vegar er uransaklege :) Dei vakraste blomane, tykkjer eg, finn ein gøymt mellom tre og utemma gras.

Populære innlegg