tirsdag, juli 16, 2013

Sommer og iHerb!

Som dere vet, er jeg nærmest avhengig av iHerb, ikke minst nå om sommeren! Alt som dufter sitrus, kokos, tropisk, eple, vanilje - alt minner om sommer og strandliv og hage og slike deilige ting, og i tillegg ikke er testet på dyr og ikke inneholder kjipe ingredienser (det står veldig tydelig på websiden hva produktene inneholder og ikke inneholder).

Samt lavendel, beroligende lavendel, i skumbad eller fotkrem eller bodylotion eller shampoo eller hva som helst. Perfekt om sommerkveldene. 





Avalon sine lavendelprodukter har vi et konstant lager av her i huset. Vi er hekta begge to. I år har jeg lyst til å teste ut noen av de andre også, særlig peppermint-produktene. Vi har hatt shampooen, som var forfriskende og fin. 





Island Essence-serien er også blant mine store favoritter. De har dusjsåper, shampooer, og kroppsoljer - slike man kan bruke istedet for bodylotion mens man dusjer. De har ulike tropiske dufter - min favoritt er nok gardenia, og den med mango og kokos. 

Oljer er et bra alternativ til bodylotion. Har man det travelt, kan man ta på olje i dusjen rett før man er ferdig, f.eks. mens man skyller ut balsam fra håret - bare ta en håndfull olje og påfør huden, så vil vanndråpene legge seg som perler. Stilig! Så skrur man av vannet, tørker seg veldig forsiktig, for man vil ikke tørke bort all oljen. Man bare gnir den fort inn etterpå. Eller man kan ta på olje som om det var bodylotion - massere inn etter at man har dusjet.Her er noen av oljene jeg har hatt de siste par årene:



De to Monoï Tiki Tahiti-oljene er fra iHerb (jeg elsker vaniljeduften! Og sandalwood!), det samme er Island Essence-oljen og Hugo Naturals-oljen. I midten er en Monoi de Tahiti fra Yves Rocher, virkelig en sommerduft fra meg - den har jeg hatt jevnlig siden jeg var femten! Omtrent det eneste produktet de ikke har byttet ut fra den tiden. 




Hugo Naturals sin mango bodybutter bruker jeg på føttene om kvelden - den er virkelig som smør, så man må passe på så man ikke sklir i dusjen dagen etter. Men føttene blir silkemyke, og kremen lukter så godt!

I det hele tatt har Hugo Naturals mange fine produkter. Dusjsåpen i "vanilla and sweet orange" vil man jo nesten spise. 


Bare noen tips fra en ferierende Glamourbibliotekar! Og som vanlig: Jeg er ikke mer sponset av iHerb enn noen av dere andre er - jeg refererer gladelig til min kode HUZ242 som gir førstegangsbestillende $5 i rabatt, og meg noen rabattpoeng, på samme måte som dere får egen kode og kan spre den videre. Men min iHerb-besettelse er ekte, det skal jeg love dere. 

P.S! De har også en serie med iste fra Twinings som kan brukes med iskaldt vann - man behøver ikke koke opp vannet og trekke den ekstra lenge først! Veldig god!

3 kommentarer:

Seema sa...

Takk for fine tips! :)

Anonym sa...

Tusen takk for gode tips! Jeg har lenge tenkt på å teste ut hår- og hudpleieprodukter fra iHerb, men det er så mye å velge blant at man kan bli helt svimmel, så jeg har utsatt det. Men nå vet jeg at jeg skal prøve noen produkter fra Avalon :)

Glamourbibliotekaren sa...

Seema: My pleasure! :)

Anonym: Ja, gjør endelig det! Lavendelproduktene er ekstra fine, som jeg i grunnen allerede har sagt :)

Populære innlegg