søndag, november 17, 2013

How to marry a millionaire (1953)







Gårsdagens film var en ganske dum men underholdende sak fra 1953. Tre kvinner leier en lekker toppleilighet på Manhattan og satser alt på å finne seg millionærer å gifte seg med. Lauren Bacall, Marilyn Monroe og Betty Grable. Noen småhumoristiske elementer her og der, som at de stadig må pantsette møblene (som ikke tilhører dem) for å få råd til sin råflotte livsstil. 

Marilyns karakter er "blind as a bat" men tør ikke bruke brillene sine i offentlighet, fordi "You know what they say about girls who wear glasses. Men aren't attentive to girls who wear glasses." Her tar hun naturligvis feil, hun møter en mann som ser like dårlig som hun gjør, og sjelden har jeg sett noen kle Dame Edna-briller bedre enn Marilyn. 


3 kommentarer:

.mette sa...

Et av bildene kunne ha vært fra takterrassen på The Library Hotel...... .mette

Synne sa...

Haha, denne ser herlig ut! Slike enkle, artige filmer med eye candy i form av kjoler og frisyrer er utmerket helgeunderholdning, hoho.

Karrimarri sa...

Eg hugsar eg såg denne filmen då eg var i 13-14 års alderen, og den gjorde eit usletteleg inntrykk. For nokre damer og for ein stil på dei. Min favoritt er nok Lauren Bacall som er både tøff, glamorøs og vittig...Flott at du skriv om eldre filmar. Når ein skal konkurrere med fleire om å sjå tv ( Disney channel og div.talkshow,) er det begrensa kor mykje ein får sett, men eg er flink til å snike meg til det innimellom. No for tida ser eg Tatt av vinden ( eller tikji ta blesten, som vi seier på Vestlandet).
Ha ein finfin dag :)

Populære innlegg