søndag, februar 16, 2014

A Midsummer Night's Sex Comedy (1982)









Ich grolle nicht! (Schumann/Heine)


Her en kveld hadde vi et gjensyn med Woody Allens morsomme "A midsummer night's sex comedy". Det er hans første film med Mia Farrow, og den er delvis basert på Ingmar Bergmans "Sommarnattens leende" fra 1955. Det er tidlig 1900-tall, ekteparet Adrian og Andrew (Allen) får helgebesøk i sitt hyggelige hus på landet, det oppstår forviklinger når gamle flammer blusser opp igjen - og tilslutt sniker alle rundt bak de andres rygger. 



Dessuten får vi se Woody Allen på fartøy som dette sykkel-helikopteret; slike ting er alltid et pluss. 


4 kommentarer:

Synne sa...

Haha, så festlig. Denne har jeg faktisk ikke hørt om, engang! Takk for tipset og riktig god søndag!

Anonym sa...

hihi! Jeg vet at disse to filmene, og jeg legger dem til det beste stedet! glory "Bergman" og "Woody Allen": kanskje dette er riktig tidspunkt å ha litt humor? :
  - "Hvis jeg var å intervjue" gud ", spør jeg ham:" Har du en sønn "(Larry King cn n.)?.
- "Fate er fjollete når han ler, multipliserer han sine vitser. (" C Yossef Agnon ".).
  (Bruno)

Anonym sa...

Jeg begynte å se Woody Allen filmer på Netflix i helga :) Midnight in Paris og Vicky Christina Barcelona.
Begge har jeg sett på kino tidligere.
Jeg liker dem fortsatt godt. Neste er You will meet a tall dark stranger. Den har jeg ikke sett før.

Glamourbibliotekaren sa...

Moro! Håper flere av de gamle kommer på Netflix snart - jeg har de fleste på dvd, men mangler noen.

Populære innlegg