lørdag, april 19, 2014

Hagevandring på påskeaften, del 1


For en sommerhelg det ble! 17 grader i skyggen og hagevær til gagns! En kjapp liten foto-hagevandring før jeg må ut igjen. 


Stemorsåkeren min er allerede i gang. De sår seg selv i plena, vi lar dem stå. 


Kuleprimulaen! En av mine favoritter. 


De rosa primulaene også, jeg er så glad i dem. 


Og de gule!! Helt nydelige. 


Hengekøya har naturligvis sesongdebutert.  


Hyacinther har jeg ikke hatt i hagen før, moro!

Aurikler! Fine og gammeldagse. Denne har jeg fått av naboen. 

Søte små krokus og noe jeg tror kan være hvit stjernescilla?

Jeg gleder meg til denne rosebusken blomstrer. Store, lysegule roser (Aïcha), perfekte å ha i håret, perfekte å snuse på når man sitter på benken i morgensola og leser. 


Og kikker man opp når man sitter på benken, ser man disse bristeferdige knoppene som snart blir en rosa sky av blomster. 





6 kommentarer:

Maja sa...

Åh, som jeg har sett frem til disse hageinnleggene dine! Jeg har fått en (veldig) liten hage selv nå i vinter, og gleder meg helt vilt til å begynne å rote rundt i den. Dine hagebilder har alltid vært så inspirerende, hurra for at det er sesong igjen!! Disse bildene var virkelig nydelige.

Glamourstudenten sa...

Praktfullt! Det er så deilig med vår, jeg pynter leiligheten med fargerike buketter (fra blomsterhandelen riktignok) og gleder meg så vanvittig til sommeren!

Synne sa...

Åh, så mye fint! Disse innleggene er skikkelig godbiter!

Glamourbibliotekaren sa...

Maja: Grattis med hage! Det er veldig moro å holde på!

Glamourstudenten: Samme her, gleder meg til sommer og ferie og hageliv!

Synne: Så hyggelig at du synes det, takk!

Monica sa...

Hei og god påske! Jeg lurte på om om du har hengekøya di mellom to trær, eller om du har et stativ den henger i. I såfall - hvor har du fått tak i det? Jeg er på jakt etter et, og skulle gjerne hørt fra en med erfaring :)

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Jeg fikk den i gave for fire år siden, så jeg vet ikke helt hvor den er kjøpt - muligens på A-møbler eller noe sånt?! Den er på stativ, et veldig diskret stativ, så den er på ingen måte sjenerende. Svart anbefales, jeg synes i allefall hvite stativer er mye mer synlige.

Populære innlegg