søndag, april 20, 2014

Hagevandring på påskeaften, del 2

Magnoliaen er på vei ut! Knoppene endrer seg fra time til time. Sist jeg sjekka, var det tolv som var sprunget, nå er det sikkert det dobbelte!


Det er første gang jeg har påskeliljer som blomstrer til påske. Disse to befinner seg under det ene epletreet, og utrolig nok har fjorårets gamle engelske valmuer sådd seg selv i vinter - uten å fryse - og flere knopper er på vei. I april!!


Mange tuer med vårkjærminne er i full flor nå. 


Peonene vokser for hver dag. Gleder meg voldsomt til sesongen!


En enslig julerose har blomstret siden snøen lå her. 



Jeg gleder meg til å gå gjennom denne grinda om morgenen når hurdalsrosa er i full blomst. 



Pelargonia og stemor på verandaen.  


Og yndige små villstemor i berget bak peon-bedet. 

Og nyvasket og velduftende sengetøy som tørker i vinden... 

Tiden nå, og framover - den beste på året!

4 kommentarer:

Synne sa...

Åh, sengetøy som har tørket ute er ren luksus!

Glamourbibliotekaren sa...

Ja! Skikkelig luksus!

Stine Arkeologine sa...

Så fint det spirer og gror hos dere! Jeg går ennå og stirrer ned i jorda og opp i trærne og venter, men jeg vet jo at det kommer og gleder meg over bilder som dette så lenge!

Glamourbibliotekaren sa...

Glad bildene kan inspirere! Din (hages) tid kommer! :)

Populære innlegg