fredag, juli 25, 2014

Glamorøs fredag

God formiddag! Ikke husket jeg at det var glamorøs fredag før jeg hadde tatt mitt morgenbad! Nå sitter jeg her, med sand på føttene, og skynder meg å legge ut den tradisjonelle fredagsposten så alle som vil kan få rapportere om sin dag. Mine glamoureffekter - foruten å ha en endeløs lang og deilig sommerferie med nydelig vær - er det nevnte morgenbad, noen timer i hengekøya, så tilbake til stranda for et kveldsbad i solnedgang. Jeg virkelig elsker dette været!!

Ha en fin fredag alle sammen!

mvh
eders Glamourbibliotekar

HildeSofie sa...

God feriefredag! Siste ferieinnspurt her - tre uker gikk jammen fort!
Vi er straks på vei til Kistefosmuseet for å få med oss utstillingen til Marina Abramović. Vi pakker selvsagt badetøy, og satser på en stopp ved et vann på veien.

Antrekket blir en sort sommerkjole, og smykkene blir røde.

Øvrige planer for helgen er ikke lagt, men jeg krysser fingrene for fortsatt bra vær (igår kveld ble vi overrasket av et heidundrende torden- og regnvær, så da ble det filmkveld, hihi), med bøker og aviser i hengekøya. Og så må jeg ha på vekkerklokka både lørdag og søndag - døgnrytmen min er litt ute av kontroll, så jeg må øve meg på å stå opp tidlig :-)

God helg til alle!

koristen sa...

Morgenbad, det hadde vært deilig...

Her er altfor varmt på kontoret, men jeg føler meg slett ikke verst glamorøs i langt og luftig sommerskjørt i blått og hvitt, blå topp og sølvsmykker, dessuten tilgang til godt og kaldt drikkevann.

I helgen blir det balkongliv, venninnebursdag og en togreise. Også begynner jeg siste del av ferien - to uker med besøk hos mor først og hytteliv med morgenbad, kveldsbad og midtimellombad etterpå. Gleder meg!

God helg til glamourbibliotekaren og alle andre glamorøse!

Anonym sa...

Fredagen tilbringes på en av de atten grønne øyene i det vakre Færøyene. Her er det langt fra så varmt som det meldes om hjemmefra, men desto bedre anledning til å benytte nydelige nyinnkjøpte ullplagg. Øvrig glamour er røde lepper og oppsatt hår i anledning selskap med kjærestens slekt som hører hjemme her på øyene.

barnebibliotekaren sa...

God formiddag!
Her nytes ferielivet med late dager, frokost på verandaen, en badetur på stranden og lange varme kvelder utendørs. I dag pusler vi med pakking til en uke på paradisøya på Sørlandet. I år blir det utendørsbryllup der nede også,- min niese skal gifte seg. Det blir sommerfest med reker og 90 gjester. Gleder meg!
Dagens glamoureffekt er nylakkerte blå tånegler og duft av solkrem.
God sommerhelg til alle der ute, enten dere har ferie eller ikke!

Stine Arkeologine sa...

Herlig bilde av Audrey! Jeg sitter på hjemmekontoret og jobber IKKE effektivt men surfer på nettet og gjør alt mulig annet enn det jeg skal gjøre. Det er godt det snart er helg. Om to timer kjører vi til hytta og jeg gleder meg til å sovne til suset fra trærne og et og annet søvnig bæ. Sengelektyren står klar og venter: en stabel med Puk-bøker, ordentlig kostskolepikelitteratur fra 50-tallet som moren min samlet på da hun var lita. Neste i rekka er "Puk som filmstjerne" og jeg kan nesten ikke vente. :-D

Riktig god sommerhelg med morgenbad og verandakvelder og tog og hytteliv og kveldsbad og lett eller tung sommerlitteratur og alt som hører til!

Ina sa...

Skjærgårdsglamour med hud som soltørker etter dagens hundrede (minst) sjøbad. Lytter til klukkende bølger og fjerne sus fra båtene på fjorden. I kveld skal jeg ut og spise med gode venninner på en lokal restaurant som faktisk er i verdensklasse, og jeg gleder meg til å ikle meg min enkle, hvite kjole, sandaler med kilehæl og et maritimt sølvsmykke signert norske Line Jorddal. Har bodd i kaftan og badedrakt de siste ukene, håret er kronisk saltvannsseigt, og av den grunn gleder jeg meg litt ekstra til å pynte meg i kveld. Syns det er litt skummelt med terrortrussel og min elskedes mange møter og ærend i sentrum om dagen, håper det snart er under kontroll!
God helg til alle, på jobb eller på ferie!

Salome sa...

Dagen startet med en en morgensvømmetur. Over 20 grader i Oslofjorden. Dagens glamour er følgelig skikkelig saltvannslook. Samt en florlett blomstrete sommerkjole.

Sover ute om nettene. Forfriskende å våkne av sommerregn sånn i 3-tida. Sengeleiet ble vått og avkjølende.

Jeg klager ikke over varmen!

God helg!

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag - en time etter midnatt, men pyttpytt. Dette har vært en glamourdag av dimensjoner, og heldigvis tilfeldigvis også fredag og dermed rapportverdig :)

Dagen startet med sol fra skyfri himmel - jeg overnatta nemlig utendørs sammen med ei venninne i natt, og skodda forsvant da natta rant. Nydelig å våkne med humlesurr, blå himmel og etterhvert sol som snek seg over kanten og varmet oss opp.

Vel hjemme igjen var det bare et par-tre timer før jeg dro ut igjen, også glamorøst. Min bror og hans madam var nemlig på gjennomreise i byen, og vi spiste lunsj sammen på Roast, en bar/resturant som ligger i 17. etasje i det nye Scandic Havet hotell her i Bodø. Min sandwich med pulled pork var NYDELIG god!

Ettermiddagen gikk med til noe så prosaisk som jobb, men takket være lunsjen i forkant hadde jeg nydelig kjole med små blomster på (fra Indiska, Stockholm) og hvite strømper med sommerfugler på. Ingen mascara, men Estee Lauder på leppene og Valentina på halsen, som normalt.

Nå sitter jeg i sofaen med laptop i fanget og nyter god musikk mens jeg blar meg gjennom det siste døgnets bilder. Virkelig en drømmefredag!