tirsdag, oktober 07, 2014

Om kåper


Det finnes mange fine kåper (vel, ikke så mange i butikkene nå, det er boblejakke- og parkas-overload i år) - men når det kommer til stykket, lander jeg alltid på den koselige NewYork-ish-androgyne frakken med digert skjerf og lue. Sandra Bullock i "While you were sleeping" er den første jeg kommer på akkurat nå, jeg tror til og med hun bruker herrefrakk. En tidløs stil! Passer alle, fra studenter ved Columbia til bibliotekarer på 42nd street, hehe. 

Jeg dro ut på en kåpejakt i går, full fart innom et par steder, og fant en som var akkurat det jeg så etter. Svart, knelang, ikke skulderputer, ikke innsvinget, tre knapper. Gleder meg til å pakke den rundt meg når kulda kommer, sammen med skjerf og lue sånn at bare nesetippen stikker fram. (Og akkurat nå begynte jeg å glede meg veldig til jul, oioi, det er jo litt tidlig ennå)



9 kommentarer:

Silje sa...

Koselig :)

Ine sa...

Det høres ut som en perfekt kåpe! Jeg har en gammel, flaskegrønn kåpe som ligner veldig på kåpene de eldre damene i nabolaget har. Jeg tror den må gjøre nytten i år også :) Men skal unne meg nytt skjerf og ny lue.

Synne sa...

Jeg synes det er lov å glede seg til jul allerede nå, hoho!
Dette høres lovende ut. Kåpejakt kan være krevende, men jeg har heldigvis en fin en fra Paris som fortsatt holder mål. Det er så godt å være ute og ikke fryse i det hele tatt!

Stine Arkeologine sa...

Gratulerer med ny kåpe! Jeg har bare hatt slike som er innsvinget med belte, men de har jo ikke plass til ullgenser og derfor er jeg kald fra oktober til mars.. En kåpe til å tulle seg inn i høres deilig ut!! :-)

koristen sa...

Gratulerer med ny kåpe :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Silje: Ja :)

Ine: Den høres fin ut!

Synne: Ja, best å ikke fryse!

Stine Arkeologine: Takk! Du får skaffe deg en til de kaldeste dagene også :)

Koristen: Takk!

Josefine sa...

Deilig med kåpe, det er så kledlig! Jeg kjøpte en ny da jeg var i London i januar for nesten to år siden. Kjøpte en fra Orla Kiely på 70%, det var det eneste (!) jeg kjøpte på den turen, men nå har jeg kåpe i mange år fremover håper jeg!

Anonym sa...

Jeg har arvet to fine; en lysbeige og en bamsebrun med særs tilårskommen minkkant. (For pelsvernere - vi snakker minst 5o år siden vedkommende var på egne labber) MEN - begge har 3/4 arm! Det misliker jeg sterkt.. Men gamle kåper er så koselige, og ofte i suveren kvalitet!

Glamourlektoren sa...

Fint med ny ullkåpe! Jeg investerte i cirka en slik du nevner, her om dagen - gråsvart, knelang, nett, men litt utskrådd. Varm og god. Bare til å pakke seg inn i. Dog finest uten altfor mye under, så en lett strikkejakke følger med i veska - veska er stor som en sekk uansett.. Type basecamp.

Bra med høst også!

Populære innlegg