fredag, juli 31, 2015

Glamorøs fredag


God morgen! Det er fredag igjen! Litt skyet her i hovedstaden akkurat nå, men det er meldt finere vær utover dagen. Jeg har en date med Truman Capote, jeg skal rydde og fikse litt her, og dessuten skal vi vie dagen litt til sløyd. Han skal sette opp flere bokhyller, jeg skal snekre en liten hylle til tebokser på kjøkkenet. (Endelig skal jeg bytte ut skoeska jeg har hatt der et par år...)

Dagens duft er cKBe, teen er i skrivende stund Lipton Yellow Label, jeg fryder meg over at det er lenge igjen av ferien, og nå skal jeg gå en runde i hagen for å se hvordan det står til. Vi har vært bortreist noen dager og sett mye fint, så stikk for all del innom bloggen senere i dag - det kommer et innlegg fra gårsdagen som vi tilbragte på Helgøya!

Ha en fin fredag alle sammen! Velkommen inn i kommentarfeltet med fredagsrapportene deres - husk at det er enklere å kommentere fra mobil nå!

Til slutt en liten sommerlig yndling fra barndommen: 



15 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, fredag!
Jeg har vært ute og kjøpt god kaffe på nærmeste kaffebar, og sitter på kontorpulten med et hav av dokumenter foran meg. Det blir en travel arbeidsdag, og etter jobben skal jeg ut med kollegene mine. Jeg har tatt på meg oldemors ring, dufter av Shalimar og har på meg en "ny" bluse fra Fretex som jeg kjenner allerede er en favoritt.
I helga skal jeg bare kose meg med barna, se hva som skjer.
God helg, alle sammen. Lotta

HildeSofie sa...

God glamorøs formiddag!
Jeg har hjemmekontor på Sørlandet i dag, her skinner solen, og det er straks tid for brunsj. Antrekket er shorts og en enkel genser, ingen sminke eller parfyme så langt, men det kommer i løpet av dagen, bare jeg får surret meg til å ta en dusj :)
Sørlandshelgen skal nytes til det fulle, det blir lange turer med hunden og pusekos - og ikke minst tid med personen jeg synes er finest i hele verden.
Kanskje blir det også en tur til byens nyeste spisested, Bønder i Byen, og så skal jeg starte på en tale som skal holdes i et bryllup neste helg.
Det er helt ok å ha begynt på jobb igjen når helgene kan være som denne!

Elisabeth sa...

Åh, Tears for Fears, elsker den sangen :-) Fredagen er godt i gang her på hytta på Sørlandet, i dag tenker vi å ro inn til butikken og kjøpe Donaldpocket (til sønn), Morgenbladet (til far), og Twinings Earl Grey (til meg). Har vært så heldig å få låne dette lille paradiset gjennom bekjente, har allerede lagt inn ønske om en uke til neste år også :-) Fredagsglamouren består ellers i en dråpe Chanel No. 5 bak hvert øre, gullring arvet av bestemor, og en noenlunde gyllen farge som jeg håper vil vare en stund! God helg alle sammen!

barnebibliotekaren sa...

Deilig med et lite streif av 80-tallet på formiddagen :-)
På kontoret er det rolig,- kaffe og pultrydding, men er straks klar for en travel skrankevakt. Det er helt klart mye bibliotekvær denne sommeren .... Jeg har jeans og rosa bluse, og dufter av ck in2u.
På programmet i helgen står lørdagsvakt, og de årlige lekene med vennegjengen. Quiz, praktiske oppgaver, mat, vin og utdeling av vandrepokalen. Jeg er spent på om kjæresten og jeg klarer å håve seieren i land i år :-)
God sommerhelg til alle der ute! Nyt livet, enten du har ferie eller ikke!

Marit sa...

Siste ferieuke for denne gang er snart over, men jeg har heldigvis ei uke igjen som skal tas til høsten. Etter denne kalde sommeren tror jeg vi må reise til varmere strøk. Når og hvor er ikke bestemt ennå :) Sitter ved vinduet og drikker kaffe, kikker ut på fjorden, gleder meg til i kveld. Vi er invitert bort på middag, og jeg prøver å planlegge antrekk. Tror det blir den lille sorte! Røde negler har jeg allerede. Ha en fin fredag!

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag! I Bodøbyen tar jeg det som et godt tegn at terrassen er tørr - da er det nemlig ikke det regnværet som var meldt, og det passer meg fint. Glamorøst med god tid på morgenkvisten og fersk vannmelon som stort innslag i frokosten. Dessuten har jeg rosa tånegler!

Helgeglamouren tyvstartet jeg forøvrig i går kveld, da jeg var på pre-release-fest for den nye singlen til et band jeg kjenner. Stor stemning og mye lyd!

Dagen skal brukes på litt husarbeid, en lang tur med hunden og til sist sanitetsvakt ved det nye biblioteket og kulturkvartalet Stormen, ettersom det er åpningsfest for Nordland Musikkfestuke i dag. Det starter med havnefest hvor Mahala Rai Banda skal lage liv med Balkan beats. Satser på at det blir bra. Søndag skal jeg på konsert på Keiservarden med Halvdan Sivertsen (og neste helg blir det midnattskonsert ute på skansen med Hekla Stålstrenga). Det ser jeg veldig frem til. Ellers skal jeg forsøke å komme litt videre i sommerlesebunken min også, mens jeg enda har god tid til å fordype meg i bøker :)

God helg, alle sammen!

GlamGirl sa...

Glamorøs fredag til deg også!
Jeg sitter foreløpig på jobben, men har tenkt å ta tidlig helg. Dagens glamorinnslag er et blått og hvitt skjerf fra Missoni, og min kjære Chloé Marcie, som jeg ikke har brukt på lenge.
Helgen byr for øvrig på gjenforening med mannen, som har vært bortreist. PS: Helgøya ser fantastisk ut, og jeg forelsket meg helt i det bildet du la ut på Instagram i går.

Tina80 sa...

Semi-casual antrekk her i dag, ble helblått og med komfort i fokus. Men med noen fine armbånd og ringer i ørene så blir det litt glamour på denne fredagen.

For meg er dagens glamour at det er siste arbeidsdag før ferien, godt å tenke på det når jeg stod opp i dag. Etter jobb i dag blir det en treningsøkt og antagelig middag ute med svigerforeldrene som er besøk.
Og på Onsdag går turen til Nice, hvor jeg og min kjære bare skal kose oss. Lover å rapportere fra Nice de kommende ukene:-)

.mette sa...


Stille, stille på jobben. det gjør at man kan rydde opp i det digitale arkivet og ellers drømme seg litt bort. I helgen skal vi rydde, kaste, gi ting til gjenbruk etc. på vår gamle hytte - det gleder jeg meg til. Det er en mental boost å rydde synes nå jeg. Vi er så heldige at det finnes en gjenbruksstasjon like i nærheten, så jeg vet at de tingene jeg skal avhende får et nytt liv et annet sted. Det er jo ikke skrap, men ting man ikke ønsker å ha lenger. Samtidig er det loppemarked på Løken Gård i Spydeberg så det betyr at jeg kanskje kjøper noe også - eller burde jeg bare titte denne gangen? Jeg har også planer om å lage crumblepai med epler og rosiner. Denne skal jeg ta med bort når vi skal på middagsbesøk søndag. Ellers skal jeg bare lese enten det er sol eller regn. God helg. .mette

Anonym sa...

Siste dag i en fantastisk femukers ferie. Nå er det nesten slik at jeg er klar for å begynne å jobbe igjen.

Jeg er akkurat tilbake fra lunsj med venninne - i solen! Benyttet anledningen til lettere hverdagsglamour med rødt skjørt og blå bluse, ytterligere pyntet med nytt smykke.

Kjolen du viste i går, falt jeg for umiddelbart. Faktisk så mye at jeg forsøkte å finne den på nett. Heldigvis lyktes jeg ikke, for etter nærmere ettertanke, husket jeg jo at jeg allerede har kjoler, som blir altfor lite brukt. Drømmer om den ennå, og må bare si at den var helt perfekt!

God helg!

- lutt

Anglofilia sa...

Lenge mellom hver gang jeg gir lyd fra meg, men jeg er innom bloggen nesten hver dag! Antrekket er grå jeans og grå strikkajakke, ikke veldig varmt her i vest. Parfymen er Rive Gauche, som jeg har elsket siden tidlig i tyveårene. Om kun få timer går ferden til Skottland, kan nesten ikke vente! Ønsker alle en strålende helg!

Anna Lovinda sa...

Her er skjørtevind og varm sol på 78 grader nord. Passet derfor godt med skjortekjole, dog uten sykkel som tilbehør i dag. :-) Foreldre på besøk gjør at det er kveldskaffe og konversasjon hver aften. Hyggelig det å kunne vise dem det høye nord fra sin beste side. Ønsker alle en god fredagskveld og helg!

Ina sa...

Du vet de dagene hvor alt går i ett? Nå oppdaget jeg nettopp at klokken nærmet seg seks, jeg sitter fortsatt på kontoret, og har ikke en gang rukket å spise opp matpakken!Altså, jeg liker litt tempo, så det er på en måte, min måte, glamorøst å være så travel. Og snart skal jeg slenge på meg min nye fløyelsjakke, spasere hjem og ta meg en deilig hjemmekveld med ansiktsmaske og starte på "Mi briljante venninne", som jeg har høye forventninger til. Apropos: Jeg skal også endelig få svart på en morsom e-post fra ei briljant venninne, en e-post som har ligget ubesvart siden mandag. Dagens duft er forresten L'Eau Guerriere fra Parfumerie Generale, som jeg var så heldig å slå kloa i før den ble utsolgt overalt. Mannen får krupp av den, så jeg benytter anledningen mens han er bortreist!

Karri sa...

Goood fredag :) Her på Vestlandet er veret so som so, men alt har med korleis ein tek det. Så skjorts og regnjakke funkar fett :) Glamouren i dag har vore besøk hos slekt, samt ein frisk trimtur med ei god venninne. I morgon vert det bytur, så då tenkjer eg at det vert både ring og dobb på.

Stine Arkeologine sa...

Ha ha, den sangen bringer meg sporenstreks tilbake i baksetet på mine foreldres bil, klemt inne mellom to (den gangen) uutholdelig irriterende småsøsken, pubertalt selvmedlidende mil etter mil gjennom svensk granskog med min hvite og rosa walkman som livbøye.. Sommerminner er det iallfall! Kan melde om en fin og glamorøs fredag herfra, med kjole og min fineste parfyme (Boucheron Jaipur) og koselig besøk etter en OK arbeidsdag og skogstur med sol og regn på en gang. Nå skal jeg drikke jeg et glass rosevin og lese videre i "The pursuit of love" av Nancy Mitford, som jeg fant fram til etter tips på " Kva las du no?" i går. Lar anbefalingen gå helhjertet videre, ustyrtelig bra lesing!

God fredagskveld og helg til dere alle! :-)

Populære innlegg