lørdag, juli 25, 2015

Ny favoritt!






I New York i april bodde vi rett ved en gigantisk wholefoods-butikk, og blant alle herligheter var det en serie med kroppsprodukter som umiddelbart fanget min oppmerksomhet: Pacifica! Selvfølgelig fordi de var fargerike og pene å se på, men også fordi de hadde dufter som jeg vanligvis liker svært godt: Gardenia, mango, blood orange, island vanilla osv osv. Dessuten parabenfritt, med miljøengasjement og utmerket for veganere. Så husket jeg at jeg har sett dette merket før, i Amsterdam i fjor, og etterhvert faktisk her i Norge også - det er en hel del helsekostbutikker som selger det (- dessuten kan man kjøpe produktene på iHerb  - og husk at førstegangsbestillende kan benytte min kode HUZ242 og spare noen dollar). 

Men altså, den jeg har falt mest for så langt, er deres bodybutter i duften Tahitian Gardenia. Jeg er jo mildt sagt over gjennomsnittet glad i gode dufter, og gardenia-parfymer er intet unntak. Den lukter imidlertid ikke så sterkt, og den har et innslag av sitrus, så den blir ikke overdøvende etter min mening. Men først og fremst blir huden veldig myk, og den er kjempefin om sommeren etter en dag i sola og i saltvann. Eller om man har en grå sommer og trenger en tropisk oppmuntring

Korres sitt guava-bodybutter har vært min yndling i mange år, nevnt og anbefalt et par ganger her i bloggen også, og den kommer jeg selvfølgelig til å fortsette å kjøpe. Akkurat nå har jeg imidlertid lyst til å prøve alle til Pacifica, men jeg får vel begrense meg litt. 

6 kommentarer:

Ingeborg sa...

Vet du om steder i Oslo som selger Korres bodybutter? Jeg ser mest dusjsåpene til salgs. Jeg hadde en tube med en roseduft for noen år siden, plukket med hastig på Kastrup. Pacifica har noen helt ok små voksparfymer, men noen blir litt vel enkle (jeg har en ubrukt Persian Rose som lukter bare roseolje og som burde funnet et nytt hjem). En annen liten boks med en parfyme med mye sitrus og litt blomster har fått plass i kontorskuffen som en nødløsning hvis jeg har glemt å parfymere meg og trenger noe velduftende.

Glamourbibliotekaren sa...

Vita selger Korres! I allefall gjør min lokale Vita det. Voksparfymer synes jeg generelt er litt vriene, roll-on-flaskene til Pacifica er bedre om man vil ha noe mindre enn sprayparfymene.

Vibeke sa...

Så fin farge på badet!

Maja sa...

Takk for tips! Hadde akkurat tenkt å bestille noe fra iHerb, og har lyst til å prøve noe nytt. Da blir det denne serien! :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Vibeke: Takk for det! Vi er veldig glade i den vi også. Her er flere bilder fra badet, som vi pusset opp i fjor!

Maja: Bra! Gi gjerne lyd om hva du mener om den.

Anonym sa...

Bra tips, tusen takk! blir fristet til å prøve Iherb nå. Takk for koden, skal absolutt bruke den :-)

Populære innlegg