søndag, juli 26, 2015

Søndagsroser


Det er deilig med litt regn etter mange varme solrike dager. Hagen trenger vann! Og vi trenger litt pause fra sola, det kan bli for mye også. 

Jeg plukker stadig inn velduftende roser. Disse blomstrer hos oss akkurat nå. 



Nydelige New Dawn, kanskje den mest vanlige rosen i norske hager? Vakker å se på, og nå forstår jeg hvor Calvin Klein henta inspirasjonen til sin "Eternity for women" back in the days. Men rosen dufter bedre... 



Graham Thomas, med innslag av sitron. Den var den første rosen vi plantet i hagen vår, jeg tror det er fem år siden. 



Blyge Winchester Cathedral, som dufter svakt av liljekonvall. En stor favoritt blant rådyrene, men i år har de faktisk ikke forsynt seg. (Ennå. Bank i bordet.)  



Og den som blomstrer aller mest, vet jeg ikke navnet på. Den stod her fra før. Den dufter skikkelig, skikkelig godt og vokser i alle retninger. 

I tillegg er begge Abraham Darby-rosene på vei ut, Flammentanzrosene er voldsomme i år, og den nydelige Giardina i rosebuen blomstrer fremdeles:



Den er kanskje aller aller finest. Og duften er helt overjordisk. 




7 kommentarer:

Stine Arkeologine sa...

Du har mange vakre roser! Det innslaget av sitrusduft hos noen er så deilig, har det ikke selv lenger men går og smugsniffer på naboens.. Ha en fortsatt fin søndag!

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for det! God søndag til deg også! :)

Liv sa...

Heldige (og dyktige!) du!

Glamourbibliotekaren sa...

:) Takk!

k sa...

Så nydelig! Jeg ferierer 14 dager I USA, og håper det regner tilstrekkelig hjemme til at min nyplantede Aicha-rosebusk overlever.. Ps fint at det er enklere å kommentere fra mobil :)

Anonym sa...

Så mange nydelige roser du har :-)

Glamourbibliotekaren sa...

K: Håper det går bra med aïchaen! Gled deg til blomstringen neste år! :)

Anonym: Takk, ja, det synes jeg også :)

Populære innlegg