fredag, september 04, 2015

Septemberkveld


Det ble en nydelig sensommer-ettermiddag på verandaen med bok, solfaktor 25 og iste. Tidligere i kveld gikk jeg en runde i hagen og plukket inn roser, kaprifol og erteblomster, så nå er huset ryddig og fint og blomsterpyntet til helga. Jeg drikker jasminte og hører på Florian Boesch som synger Franz Schuberts "Die schöne Müllerin" i en knallbra innspilling (anbefales!!) 

Dessuten er vi blitt så glad i den fine vintage Panton-lampa jeg fikk i bursdagsgave i sommer. Jeg fryder meg hver gang jeg tenner den. Når vi nå går inn i mørketida er det fint med slike små gleder i hverdagen som det å tenne en lampe. Brygge en kopp te. 






Austinrosene får bade i et gammelt engelsk sausenebb. 


Ha en fin kveld, dere som er innom!

3 kommentarer:

Tone sa...

..blir helt målløs... noe så vakkert!!

Maja sa...

Den lampa er skikkelig fin!

Glamourbibliotekaren sa...

Tone: :) ja, det er fint å kunne plukke inn sånt!

Maja: enig! Veldig glad for å endelig ha den i hus etter alle disse år.

Populære innlegg