torsdag, november 05, 2015

Julegavetips: Bøker

Bøker bør man jo helst kjøpe hos sin lokale bokhandel. Men ikke alle steder er velsignet med bokhandler som har godt utvalg, noen er prisgitt kjedebokhandler som preges mer av å være gavebutikker enn litterære paradiser. Da kan man gjerne ty til nettet! Her er noen bøker som jeg synes er fine å gi bort - jeg har alle sammen selv, og kan i høyeste grad gå god for dem. 



Ethvert hjem må ha minst én Vonnegut i hylla, og denne er fin å begynne med. Jeg har begynt å pushe han på min 17 år gamle nevø. Kurt var klok. 


Viktig skuespill av Tsjekhov. 


Noveller av Ingvild H. Rishøi. 



Gi noen bind 1 av "På sporet av den tapte tid", så har du gaveplanen klar i mange år framover. 



Woody Allens komplette skriblerier.


Short stories av Lydia Davis, must-read. 




Lonely Planet er stadig de beste reisebøkene.  





Sir John Eliot Gardiners digre bok om Johann Sebastian Bach!


Sist men ikke minst: Jon Fosses Trilogien. Den bør ligge under mange juletrær i år!

3 kommentarer:

Lynetmor sa...

Takk for tips :-) Kjøper alltid bøker til noen til jul og har allerede kjøpt flere barnebøker til de minste barna vi gir gaver til :-)

fivrelden sa...

Her var det mange flotte forslag. Det meste jeg gir vekk er bøker og ofte finner jeg brukte skatter også. :)

Glamourbibliotekaren sa...

Lynetmor: Bøker er alltid fine gaver!

Fivrelden: Bruktbøker er nesten enda bedre, da kan man finne ting som ikke er i handelen lenger!

Populære innlegg