fredag, august 05, 2016

Glamorøs fredag

God fredagsformiddag! Jeg våkna kjempetidlig av lyden av regn, som heldigvis var såpass søvndyssende at jeg kunne sove noen timer til. Nå skal det visst klarne opp om få strakser, så jeg er parat med hengekøye og bok! Dagens duft er den nydelige Azurée Soleil Eau Fraiche fra Estée Lauders Tom Ford-kolleksjon sommeren 2007. Dagens første tekopp er Løv Organic Peche Cassis, long time favoritt i denne bloggen, og frokosten blir en smoothie tenker jeg.

Ellers er jo Kraftwerk i byen for tiden, vi skal på en av kveldens konserter i operaen. Helga som sådan blir rolig, vi har noen små prosjekter i huset, men får nok tid til både film og bøker også. Herlig! Håper på fint vær så vi kan tilbringe mest mulig tid ute i hagen og ved sjøen!

Ha en riktig fin fredag alle sammen! Håper dere vil legge igjen deres fredagsrapporter her - det har vært litt slunken oppslutning i sommer, men det bedrer seg sikkert når flere og flere er tilbake i jobb etter ferien!

Mvh eders Glamourbibliotekar.

Senere ble det sånn, gitt!

Agnethe sa...

Hei og god fredag!!
Jeg har hatt første jobbuke etter en deilig sommerferie, og begynner så smått å komme ut av feriemodus. Jeg håper augustværet blir varmt og godt, slik at det blir mulig å holde liv i feriefølelsen litt lenger.
Nå er det planlegging av høstens undervisning som gjelder; heldigvis har studentene ferie et par uker til, slik at vi kan planlegge detaljene før de starter. Det gir en god følelese å ha oversikt :)

Helgen byr forhåpentligvis på strandturer og boklesing på verandaen, i tillegg til gode middager, shopping på bruktbutikk og god søvn!

Fin fredag til alle!

Stine sa...

God fredag! Sit i skrivande stund på ein buss frå Sunnmøre til Nordmøre for å besøke min kjære. Har bussa sidan 06:50 i dag tidleg, så er rimeleg trøtt. Glamourfaktoren er det likevel ingenting i vegen med! Har på meg ei komfortabel, men classy, svart stretch-bukse, ein marineblå stripete genser, svart trench-coat, store Audrey Hepburn-inspirerte solbriller, nylakkerte neglar og raude lepper. Dessutan var eg hos frisøren i går, og ho hadde tid til overs og leika seg litt ved å gi meg ei stilig 60-talsfrisyre, så det er i det heile tatt lenge sidan eg har kjent meg så avslappa glamorøs som no. Ser fram til ei fin helg med tur i det fri, kinobesøk og kos med små tanteungar. Ha ein riktig glamorøs fredag og ei fin helg vidare!

Instance sa...

Heisann!
Jeg er en av dem som er tilbake på jobb, så da får jeg gjøre min plikt (og glede! :) ), og fredagsposte her. Nordpå har vi ikke så verst vær i dag, så jeg har svart skjørt og rosa silkebluse på, samt bare legger og ballerinasko. Dagens duft er Modern Muse fra Estee Lauder, som er den jeg bruker daglig for tiden. På biblioteket er det rolig før studentene rauser inn om litt over en uke, og jeg er ferdig med sommerhylleryddingen. I år var jeg uheldig, og trakk bl.a. temaer som voldtekt, incest, småbarnsdød og kreft, så det har vært deprimerende greier, godt å være ferdig!!

Har laget meg en kopp grønn te med sitron, og gleder meg til lunsj!

Helgens planer innebærer yoga, innkjøp av nødvendige greier til barnehagestart for minstemann, tur med ungene hvis været holder, se the Lobster sammen med mannen og lese "Hvitt hav" av Roy Jacobsen, som det klør i fingrene etter å få begynt på.

Håper alle har en super fredag på tampen av sommeren! :)

HildeSofie sa...

God regnværsfredag!
Forrige uke glemte jeg helt å rapportere, og jeg hadde både lite strøm og dårlig dekning på telefonen, grunnet opphold på et helt fantastisk lite jorde innerst i Sogn. Festivallivet, altså! :)

I dag er jeg trøtt, fikk overraskelsesbesøk i går ettermiddag, og det ble hygge, latter og skravling til langt på natt. Men jeg tok meg likevel tid til å lage eggerøre til frokost, og nå er jeg på plass på kontoret, casual kledd og uten parfyme, for det glemte jeg. Pyttsann!

Planer for helgen: I kveld blir det rolig hjemmekveld med film og te, leiligheten er heldigvis både ryddig og ren. I morgen skal jeg ut med en venninne og en gjeng andre bra folk. Topp stemning!

God helg til alle, ferierende og arbeidende!

tea sa...

Hei og god fredag! Jeg har fortsatt ferie og startet fredagen med å vaske bad, kanskje ikke så glamorøst, men veldig digg med rent bad til helga. Videre planer er å sykle på besøk til ei venninne, lese videre i The Ballad of the Sad Café av Carson McCullers, lage og spise fredagspizza og kanskje stikke en tur innom Fretex. Været i Trondheim er ganske greit, overskyet og 18 grader – perfekt for en sykkeltur! Håret er nyvasket og dufter av eplesjampo, og dagens duft er en kirsebærparfyme fra Escada.

Ønsker alle en fin fredag og en god helg!

Julia sa...

God fredag alle sammen! Innrømmer kraftig frafall på fredagsrapporteringsfronten, men lover bedring. Det har stort sett gått i det samme de siste par ukene, fortsatt like mye å gjøre som vanlig, et par studieturer her og der, voksende frustrasjon over det heftige antallet turister og sommerskoleelever her i bygda, høysnue, etc. Har gått mange fine korte tusleturer sent på kvelden. Fikk heldigvis senket skuldrene bittelittegranne under en liten Norgestur de siste par dagene, og storkoste meg med tusenårsjubileum (så Kongen!), hyggelig vennebryllup, blåbærtur, helleristningssightseeing i hjemkommunen, og stekt makrell. Årets sommerferiebok ble Fugletribunalet, så fengende at den var utlest på under halve hjemreisen.

Fikk utsatt realiteten litt lenger med spontan Londontur igår, såvidt 12 timer etter at jeg kom hjem igjen, men nå må denne frøkna snart bite tenna sammen og få huet i jobbmodus igjen. Kanskje... Men først litt trening. Glamoureffekter er fortsatt uavklarte, mulig det blir en enkel kjole. Planen videre er venninnelunsj, kjøpe skostativ, forhåpentligvis ro litt i helgen, og/eller plukke bjørnebær dersom de allerede er modne. Ønsker alle en riktig god fredag videre, og ikke minst en riktig fin helg!

barnebibliotekaren sa...

God fredag!
Jeg klarte å unngå regnbygene når jeg syklet til jobb i dag,- så sveisen er heldigvis nokså intakt :-) Jeg har mønstret skjørt og diamanter i ørene og dufter av Daisy. På jobb er det fortsatt mye feriegjester som trenger å låne nett og ta utskrifter og ikke minst låne mer ferielektyre. Det mysser av folk i biblioteket, og det synes jeg er toppers! Det føles jo ganske glamorøst å være så populær ... (selv om det ikke akkurat er meg personlig de kommer for å se :-D)

Jeg skal jobbe på lørdag, men utover det er helgeplanene ikke-eksisterende. Og siden de neste tre helgene fremover er fylt opp, er det helt greit. Jeg skal spise, drikke, lese og kose meg.

God helg til alle der ute!

Hei og god fredag!

I dag er antrekket en hvit kjole med striper, 60-talls inspirert i snittet, og dagens duft er Eau Dynamisante. Sminken er diskret og jeg sitter på spranget for å få stelt neglene mine på en salong litt senere.

Gratulerer med tilveksten i familien etter hvert forresten! Dette blir spennende! Nydelig vogn du har fått tak i også, den blir det flott å trille med etter hvert. Ja dere har spennende tider foran dere.

Ha en flott helg.

Klem Ingrid Grace

God fredag!

Her er det fridag og alene hjemme dag. I alle fall noen timer til. Dagens oppgaver er husvask og forberedelser til en familiebursdag vi skal ha imorgen. Regnet bøttet ned i stad, men pling; så ble det sol og blå himmel! Døra ut til hagen står nå vid åpen, katten går ut og inn og jeg vurderer om jeg skal våge å henge ut en klesvask til tørk, før event. neste byge kommer.

Dagens antrekk: behagelig vaskekone-outfit. Dagens duft: Yves Rocher's Pivoine.

B.

Frøken Desibel sa...

God fredag!

Jeg unngikk forsåvidt også regnet på vei til jobb, men våt asfalt gjorde sitt til at jeg var gjennomvåt da jeg kom på jobb. Skulle uansett ta en dusj, så det gjorde ikke noe:)

De siste 4 fredagene har blitt tilbrakt på tog mellom Tyskland og Østerrike, på fly mellom Italia og Norge, på tog igjen fra fjellet til Oslo og i barndomsheimen. Når jeg tenker meg om så ble 3 av 4 mandager og fredager i ferien brukt til å reise. Nå er det uansett tilbake på jobb igjen. Startet hardt og brutalt med trappeløp etter jobb mandag, noe jeg har fått betale for hele uka, for det verker i leggene fortsatt...

Fredagen startet helt fantastisk med at jeg forsov meg ganske så godt, så det blir en lang dag på jobb. Deretter håper jeg å få litt kustus på leiligheten, den bærer preg av å ha vært mellomstasjon mellom flere turer. Og så, i morgen tidlig klokken 9:30 braker det løs med åpningsseremonien til OL og brunsj hos ei venninne:D Orker ikke sitte oppe i hele natt for å se live. Helga vil nok innebærer en god del OL-titting, men forhåpentligvis også litt organsisering i heimen, yoga og en løpetur.

Håper alle får en flott helg:D

Glamourlektoren sa...

Nest siste fredag i min siste lærerferie - snart begynner jeg i ny jobb (også den lektorrelatert, så jeg slipper å bytte "navn"), og både gleder og gruer meg etter som startdatoen rykker nærmere :-) Lat pysjmorgen med te og bok begynner å bli en vane det blir krevende å forlate om ikke lenge.! I dag belønnet mine to katter meg dessuten med null nattefangst også - det har vært litt for mange grytidlige morgener i sommer hvor de har dratt inn et eller annet stakkars krek - levende eller dødt - gjennom katteluka på morgenkvisten slik at dagen har startet med å rydde og vaske etter etterlatenskapene.. Sitter her med sprukket stortånegl (på ellers nypedikyrerte føtter..) etter gårsdagens snubling i utetrappa på vei ut med en stakkar som hadde bøtt med livet. Klokken halv fire om morgenen er man kanskje ikke så observant.. Men altså morgenfri fra slikt i dag - herlig!

Så ble det kaffe på meg og is på yngstesønnen som nettopp hadde bestått teoriprøven til førerkortet. Nok et skritt mot voksenlivet for attpåklatten vår - det føles rett og slett RART :-) Nå pakker jeg for en fjelltur i helga, er fornøyd med å ha bakt brød, sengetøy på snora gir alltid lykke (bare oppholdsværet varer litt til..). Ny olabukse og nye Birkenstocks (gode for den vonde tåa..), feriefarge - så litt fredagsglam er det her tross ferie. Eller nettopp derfor!

Ønsker god augusthelg til Glamourbibliotekaren og alle hennes lesere.

Elisabeth sa...

God glamorøs fredag fra Bodøbyen! Dagen starta glamorøst med sol og varmt vær, men nå later det til å skye over og jeg tenker at det er greit, så lenge det ikke blir noe nedbør :) Antrekket er mer casual enn glamorøst, foreløpig knekorte tights og fin t-skjorte til, fordi det er egnet for både husarbeid, hundelufting og hjemmekontor på sofaen. Etterhvert blir det sort penbukse, sort singlet og plommelilla bomulls-strikkegenser som ikke er varm, men fin.

Helga byr på to konserter, ettersom Nordland Musikkfestuke starter i dag. I kveld skal jeg jobbe under konsert med Lissie på Nyholm Skandse, og søndag skal jeg jobbe under konsert med Odd Nordstoga på Keiservarden. Før den tid skal jeg lakke tånegler og file+lakke fingernegler, og etter en dusj skal jeg dufte av Valentina, som jeg fortsatt elsker. I morgen blir det lang tur i marka med bare én hund, ettersom feriegjesten på fire poter blir hentet i dag etter en ukes opphold. Drømmehelg, med andre ord.

God fredag og helg til både vertinna og alle gjestene!

Nattsvartur sa...

Fredag, og to Kraftwerk-konserter i operaen :-)
Gleder meg masse! Tyvstartet med Autobahn i operaen i går, og det er utrolig at noen man har så store forventninger til klarer å innfri så til de grader :-)
Ellers byr nok helgen på mest på rydding og flytting, så får nyte glamorøs fredag så lenge den varer :-)

God helg!

Camulen sa...

Jeg har min første ordentlige jobbdag etter ferien i dag, og har nylakkerte turkise negler for å gjøre jobbstarten litt festligere. Ellers valgte jeg ballerinasko selv om det regnet, supplert med prikkete paraply. Har også unnet meg islatte og scones i kaffepausen. Fin start, tross alt, og nå er det jammen meg snart fredagspizza og helg!

Må forøvrig gratulere deg med baby i magen! Stort!

Anonym sa...

Blås i regnværet! Jeg gleder meg over kaffe på balkongen, lunsj m familien, dugnad på vår nye hytte i morgen og at jeg har tikket av alle dagens oppgaver. Litt Audrey idag med svarte smale bukser, stripete grå/hvit t-skjorte og Arden på leppene. Tresko på bena - legens ordre, klar for helg!! God helg til alle der ute! .mette

Tigram sa...

Siste sommarferiedag før jobbstart til veka. Mildt og godt der eg er. Fekk meg ein rask og bratt gå-/ springetur før frokost. I føremiddag var eg automatgirsjåførlærar for mamma. No skal eg friske opp tåneglelakken. I kveld vert det ein og kanskje to folkemusikkonsertar, gledar meg. God fredag alle!

Ingerid sa...

Her i Oslo er det ustabilt vær og siste fredag i sommerferien. Jeg er litt melankolsk. Fredagen har blitt brukt på å plukke bær, og deretter en finalekamp på Norway Cup. Begge deler endte veldig godt. I kveld venter sylting. Antrekket har vært svært praktisk hele veien. Dagens glamour har bestått i å glede seg over at det er så fint hjemme i huset vårt, og på uteplassen, og å se igjen så mange kjente etter ferien. Ikke verst! God fredagskveld og helg til alle, og særlig til Glamourbibliotekaren!

Kultursnobb sa...

Grunnet regn ble det innendørs-yoga, to frokoster med Gilmore Girls og deretter jobb. Kjole og røde negler er på plass, og jeg satser på en stille kveld i heimen.

Stine Arkeologine sa...

Vi er hjemme igjen etter ferieturen, men har fri til mandag og det er godt å være hjemme igjen. Plena er nyklipt, jordbær og rips er høsteklare, huset bugner av roser fra hagen og jeg har svart skjørt og hvit bluse og "Laura" parfyme mens jeg leser en biografi om Laura Ingalls Wilder. Guttene springer rundt i shorts, popcorn og saftglass overalt, fin fredag!

God fredag og helg til dere alle sammen! :-)

Oda sa...

God fredag!
Eg byrjer sommarferien min i dag, og det skal bli herleg etter eit krevande semester på studiet og ein regnvêrsfull sommarjobb-månad i Bergen. Denne helga har difor byrja med å lakke neglene mine raude, noko som nesten kjennsast ut som ei symbolsk handling, då neglelakk ikkje er tillatt på jobb. Resten av denne fredagen skal brukst til pakking, middagsselskap og dei siste episodene av Stranger Things. Helga ellers skal brukast på reising lengre nordpå, fjell, fjord og familie, og eg kryssar fingrane for nokre solskinsdagar. Eg treng verkeleg sol no ! God helg til dykk alle 😘

Lektor Tørrdal sa...

Kom hjem fra flott tur til USA i går, og er noglet jetlaged i dag. Mange turer i bokhandlere i St.Paul og Minneapolis førte til en sjokkerende tung håndbagasje, men nå er jeg veldig glad for at jeg gikk litt bananas.
Glamouren i dag var frokost hos mamma og pappa, som følges opp av nye episoder med Downton Abbey på Netflix.
På søndag blir jeg 40, og det skal feires med kake og champagne både lørdag og søndag er planen.

Ragnhild sa...

Plutseleg var det laurdag, men fredagsrapporten kan vel kanskje kome ein dag på etterskot? Store delar av dagen vart brukt til ein handletur (måtte kjøpe inn ein del til kjøkenet) med spontan restaurantmiddag med opphavet, fordi vi kom på at vi ikkje hadde noko som vi måtte skunde oss heim til. Og på kvelden laga eg like so godt ei sitronkake til laurdagens innflyttingsgjestebod, før det var tid for ein episode med Poirot.