søndag, mars 12, 2017

Solberg & Hansen Black Tea


Denne smakte jeg første gang på en koselig liten kafé på Briskeby, og da het den Golden Black. Nå heter den Black Tea, den er økologisk, og den har i følge hjemmesiden innslag av malt og valnøtt - og det er det som gjør den så ekstra god. Svart te fra Yunnan-provinsen i Kina, med en stor andel gyldne skudd, står det også. Den minner meg om en Twinings-te som fantes en gang på 90-tallet som også hadde noe malt i seg tror jeg, men hva i all verden het den? Jeg er i alle fall glad for å ha funnet denne som en slags erstatning. Jeg tror den kan funke fint som iste til sommeren også!


3 kommentarer:

Line sa...

Denne må jeg teste! Som svoren kaffedrikker har jeg ikke vært så opptatt av te, men blir veldig teinspirert her. Kjøpt mange gode teer etter å ha lest dine anbefalinger. Takk for det! Ønsker deg og din fine familie en nydelig vår!

Julia sa...

Relatert tips fra en annen svoren kaffedrikker til de som liker malt i sort te: American Breakfast fra Mariage Freres. Det er en av ytterst få teer jeg virkelig MÅ ha i skapet til enhver tid. Ikke for søt, bare veldig god (best med melk).

Glamourbibliotekaren sa...

Line: Så morsomt at du blir inspirert! God vår til deg også!

Julia: Takk for tipset! Har ikke prøvd den. Står dog over melka :D

Populære innlegg