onsdag, april 26, 2017

Darjeeling First Flush 2017


Da det mandag tikket inn en melding om at årets første Darjeeling-innhøsting er kommet i butikken, ble det en sving innom for å kjøpe et hekto. Teens champagne! 

Jeg satte til livs ei diger kanne i går kveld og ble virkelig ikke skuffet. En fin, mild og lys te, litt blomstrete, akkurat sånn som den skal være. Dyrket nå i vår ved foten av Himalaya. Skjøre små knopper i kjølig vårklima i fjellene. Ganske eksotisk, og fint å tenke på! 




Min type champagne. 
(Og en åpenbar grunn til å kalle sammen troppene til teselskap snart!)



6 kommentarer:

Maja sa...

Ja, endelig sier jeg! Jeg har også kjøpt disse første skuddene noen ganger, det er jo er lite høydepunkt i teåret om man kan si det sånn. Takk for tipset om at de er kommet!

Glamourbibliotekaren sa...

Løp og kjøp! :)

Anonym sa...

Så nydelig tekopp, kanna var også fin.

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for det! Jeg kjøpte begge (etter å ha lengtet lenge!) for penger som jeg fikk til bursdagen min for et par år siden.

Synne sa...

Spennende hvert år! Jeg har lagt ned forbud mot nye tekjøp på en stund, hihi, men så fint å høre at denne var god!

Glamourbibliotekaren sa...

Synne: Jeg har egentlig et slags forbud jeg også, men det glemte jeg akkurat den dagen, hehe.

Populære innlegg