fredag, august 18, 2017

Glamorøs fredag


God morgen! Jeg har trodd at de to siste dagene har vært lørdag, og deretter trodde jeg det var onsdag i går, men etter hva jeg har forstått er det altså fredag i dag. Jeg er i full gang med å drikke te ("Husets frokostte" fra Valkyrien kaffe og tehus), antrekket er casual (kort dongeriskjørt og prikkete bluse), håret er nyvasket, og til frokost nå straks blir det nystekte croissanter med mitt eget hjemmelagde jordbærsyltetøy (dvs rørt, ikke syltet). Jeg klager ikke! En del mindre og større prosjekter står på planen, bl.a. litt fiksing i hagen og på verandaen, og sortering av vanvittige mengder babyklær som vi akkurat har arvet. (Gjenbruk er så bra! Over halvparten av garderoben hennes er arvet fra små venner som selv gjerne har arvet fra andre.)

Ellers blir det trilletur med venner samt kafé- og parkliv i helga, jeg skal bake en eplekake med nedfallsfrukt fra hagen, og bruke ledige stunder til å lese både bøker og magasiner som har hopet seg litt opp her. Og aviser. Det skjer så mye i verden, og jeg skulle ønske media kunne bruke litt færre spalter på gærne statsledere og heller skrive om f.eks. sultkatastrofer i land hvor de trenger øyeblikkelig hjelp. Jeg meldte meg akkurat som fadder hos Unicef og håper flere av dere vil gjøre det samme! 

Ha en fin dag alle sammen, og det er kjempehyggelig om dere vil bidra her i kommentarfeltet med deres fredagsrapporter! Inspirerende for oss alle! 

mvh
Glamourbibliotekaren.

20 kommentarer:

Maje sa...

Her på Gjøvik henger skyene regntungt over åsene og Mjøsa ser grå ut. Men - jeg har nyklipt hår og litt Marc Jacobs "Daisy" på halsen, så det lukter i alle fall sommer her. Helgen blir litt travel med mange store og små ting som skal ordnes i huset og ellers fikses til skolestart, men jeg håper at det også blir tid til å lage solbærgelé (bare tenk på varme vafler med solbærgelé i oktober!) og til å lese litt. God glamorøs fredag og helg!

S sa...

God fredag!
Ikke sol her nord (ennå), men fin temperatur sjøl om høstlufta lurer i bakgrunnen. Litt vemodig og litt greit på samme tid.

Dagens glamorfølelse er at arbeidsdagen er akkurat passe travel, og jeg kjenner at jeg i det store og hele er så glad i jobben jeg har. Det er så godt å kunne kjenne mestring og treffe mange spennende mennesker. Ellers kjenner jeg på at energien som har vært borte i mange måneder endelig ser ut til å være på tur tilbake, og det gjør meg så glad og lettet.

Planene for helga er av litt praktisk karakter, det er en del prosjekter som må ferdigstilles i hjemmet. Og en del klesvask som venter. Men tror jeg også skal få tid til å sitte med beina høyt og lese bok. Klarer endelig å lese igjen og det er så deilig å gå inn i en helt annen verden. Ellers blir det forberedelser til at ungene skal starte på skolen igjen i neste uke. Blir godt for alle å komme i ordentlig gjenge igjen, tror jeg.

Ønsker alle sammen ei flott august-helg!

S

Kirsten sa...

God formiddag. Her er det overskyet og jeg lurer på om ikke høsten er kommet til Amsterdam litt tidlig i år. Dagens glamour er nye øreringer fra Etsy og en kopp engelsk te med shortbread, som en kollega tok med fra England. Denne helgen har jeg gledet meg til lenge, i kveld skal jeg og mannen min nemlig ut på restaurant og deretter nyte en klassisk konsert i hovedsalen i konserthuset, det blir så fint. Ellers er det barnebursdag til en liten nevø og niese som står på planen, det blir også bra. Ha en god helg alle sammen!

Stine sa...

God glamorøs fredag!

Har blitt forkjøla, så sommarferien sin siste fredag startar roleg med rundstykker, kaffe og Gilmore Girls. Seinare skal eg kvinne meg opp til å kle på meg og ta med bonusbestemora på shopping. Ho skal handle golvteppe og eg skal handle måling. Endeleg skal kontoret få farge på gipsveggane, og forhåpentlegvis kan vi flytte møblane inn der før helga er over! Å ha sitt eige hus er så spennande! Kanskje blir det tid til ein tur innom den lokale bruktbutikken òg. Det meste eg har av pynt i huset er enten kjøpt brukt eller arva, og no har vi snart eit nytt rom som har behov for blomstervasar, plakatar og telyshaldarar. Glamoureffektane er få foreløpig, men det vil ta seg opp betrakteleg i løpet av helga. I morgon skal vi nemleg i bryllaup!

Håper alle får ei fin helg! :-)

Anonym sa...

Fin fredag i konsekvenser og gammel hvit bukse som gikk på... deilig å lese om rørte bær og croissanter. Gleder meg til helg som skal tilbringes med datter og barnebarn. God fredag! Vh Astrid

Frøken Desibel sa...

God fredag!

I dag er antrekket ganske plain, sort favorittbukse, en utrolig deilig og fin sort ulltrøye med båthals (hurra!), og et fargerikt hårbånd arvet av Annette. Mangler bare sorte ballerinasko...:D Men jeg har fine lysegrønne sneakers, så skal ikke klage.

Etter jobb i dag går turen hjem til mamma og pappa, for på lørdag skal jeg være med på Sommerløpet i Kristiansand. Kan forøvrig tipse alle løpeglade mennesker om podcasten Løpetid, som har reklamert hardt for dette løpet av naturlige årsaker ettersom en av programlederne er arrangør. Forkjølelsen er heldigvis på hell, så satser på at det blir et fint løp:)

Håper alle får en flott helg!

Anonym sa...

Fin fredag i blonde-genser����ikke konsekvenser....den ordlista��

Glamourlegen sa...

Glamourinnslag i dag er at det ble tid til rask dusj på morgenen, og tid til å lese glamorøse fredagsrapporter på jobb. Mye jeg er takknemlig for i livet mitt, men noen spesielt gullkantet fredag er det ikke for mitt vedkommende. Uansett deilig at det er fredag :)

God helg alle sammen!

HildeSofie sa...

God glamorøs formiddag!
Jeg startet dagen med hyggelig kafefrokost med en fin fyr, for å feire et lite jubileum. I går var jeg hjemme fra jobb for å prøve å bli kvitt en seig forkjølelse, og jeg tror det funket - så nå er jeg klar fo rlang dag med møtekveld, og møtelørdag, hoho!
Antrekket er casual, men med nye jeans, hurra! Sort trøye og tynn jakke med blomster. Neglene er nylakkerte i lys rosa, og duften Coco Noir.
Plan for helgen er altså jobb i kveld og i morgen formiddag, og lørdag kveld skal jeg feire bursdagen til en venninne, hun har alltid masse bra folk på festene sine, så det gleder jeg meg til. Søndag blir antakelig svært, svært rolig... :)
God helg til alle!

Ulla-Britt sa...

God formiddag fra det vakre Østfold! Sønnavinden rusker i rognebærtreet utenfor så de orangerøde klasene danser. Bølgene går friskt på Øymarksjøen. Sola konkurrerer med mørke skyer og vinner annenhver gang. Antrekk: solbleket dogneri og rød-og-hvitstripet JP-genser. Men i kveld blir det hippiinspirert kjole fra Indiska med lang, herlig kofte til. Helgas høydepunkt: Geiteberg Folk Festival med topp musikere fra Norge, Sverige, Skottland, USA, Canada m.m. Gjermund Larsen er ett av høydepunktet. Gå gjerne inn og sjekk på nettet. Gleder meg og har allerede begynt å varme opp med en av platene til GL :-)

Anaruh sa...

Jeg og jenta mi har kost oss hjemme alene denne uka mens far og sønn har vært på kanotur. I dag har vi spist langsom frokost med te, friskpresset jus, nybakte rundstykker og god ost. Vi har også vært en tur på biblioteket. Resten av dagen er uten planer, og det føles helt riktig.

God helg alle sammen!

IngSta sa...

God fredag i heimen i dag. Fredeleg frokost og lunsj er allerede inntatt. Middagen er rester frå i går, indisk inspirert svinesteik med paprikasaus. Noko så godt altså! Dessutan har eg funne fram ein H&M-kjole frå forrige århundre, ein sånn ankelsid kjole med knapper frå topp til botn og med snøring bak i ryggen. Veldig behagelig å gå i og i dag er det fina veret her. Helga skal brukast til litt baking, øvelse på symaskin og mykje tid på strikketøyet. Fin fredag til alle!

Anni sa...

Morgenen begynte mindre glamorøst da jeg og tre ryggsekkturister ble sprutet ned av hissig bilist, fresende gjennom vanndam. Mot meg på fortauet kom en far trillende på ei barnevogn.
Da bilen gav gass kastet faren seg frem med paraplyen og skjermet ungen fra en dusj.
Jeg ble så rørt av dette at jeg glemte å gi bilisten fingern.
Ellers skal jeg koke lapskaus til kjæresten, og lese ut "De polyglotta älskarna" av Lina Wolff.
GOD HELG!

Ps. Vil bare tipse alle tedrikkere at Kusmi på Oslo City skal legge ned og har 50% på alle varer.



Oda sa...

God fredag!
Som Glamourbibliotekaren har eg óg vore nokså forvirra omkring dagane. Eg var heilt sikker på at det var fredag på onsdag. Hugsa heldigvis på at det var fredag i dag og har i anledning køyrt dongeristil i både skjørt og jakkevarianten, yndlingsring og yndlingsparfyme. Etter ein sein morgon har eg brukt dagen så langt på kontorarbeid (og pittelitt musikkspeling, vanskeleg å halde seg unna instrumenta når kontoret er fullt av dette). Ettermiddagen skal brukast på kafé med enno meir kontorrelatert arbeid, før eg tek helg. I kveld blir det pizza og hygge ilag med kjærasten min (så deileg å endeleg bu i same land igjen!) Helga ellers skal brukas til å fikse litt fleire ting i leilegheita vår, møte venner og forhåpentlegvis ein skogstur. God helg, alle saman!

Ingvild SL sa...

Gledelig fredag!
Endelig har jeg fått rota meg til å avlegge rapport her!

I dag har eldste fri fra barnehagen, vi har kost oss på lekekjøkkenet og satte bolledeig mens minste sov.
Antrekket er myk stripekjole a la Marimekko, leggings, min manns Birkenstocks og "Somerset Meadow" fra Crabtree & Evelyn bak ørene.
Helgen går med til Ikea og nødvendig handling til et møbelprosjekt, mulig jeg får en etterlengtet tur på Fretex!

Marianne sa...

Dagens glamour er å være iført ulltrøye og kosebukse i lånt hytte på Ustaoset og ha fri fra jobb. Resten av reisefølget er på tur, og etterhvert blir det chili sin carne og fredagskos. Takk for Kusmitips! Må dra innom på mandag og se om de har noe fristende igjen. Riktig god helg til alle!

Stine Arkeologine sa...

Det er planleggingsdag så jeg har vært hjemme med minstemann. Vi har ikke planlagt så mye men lekt med båter i en dam, vært på biblioteket, spist is og plukket rips i hagen. Nå ser han en film og jeg er her, og etterpå skal jeg lese mer i dagbøkene til George Orwell, en person det er vanskelig å ikke være litt betatt av (alltid feil typer). Fin dag! God helg alle sammen! :-)

Lille sa...

God glamorøs ettermiddag!
Full fart på jobb hele uka, nå er det endelig helg!
Kvelden blir tilbrakt i sofakroken med hunder, mann og taco. Negler må lakkes og ansiktsmaske må på.
I morgen skal vi nemmelig i bryllupp til flotte mennesker! Som det gledes!!

Dagens antrekk er favorittjeans fra Lindex laget i bærekraftig bomull, mosegrønn bluse, enkle sorte ballerinasko og røde lepper. Duften er Narciso Rodriguez L`eau for her. Lett sommerduft enda, holder litt igjen før høsten får komme helt.

RIktig god helg!

.mette sa...

Wow - startet dagen med 75 minutter yoga for å komme i balanse. På m sort t-skjorte og mønstrete sorte/grå bukser, sorte Nike og håret i flette. Hentet barnebarn i barnehagen og hadde litt kvalitetstid sammen. Så - ut på hytta, hjemmelaget pizza, dagens aviser og et glass rødvin. Fornøyd, men likevel trist når jeg tenker på Spania og terroren der. Vi lever i en kompleks verden. Mette

Mathilde Nicoline sa...

Fin liten fredagsrapport og refleksjon. Jeg henger litt etter på blogglesinga!

Populære innlegg