onsdag, mai 02, 2018

Gode råd fra fordums tider : Gode manerer

Nå er det en stund siden vi har tatt en titt i "Den fullkomne Eva - frisk, ung og vakker etter nye metoder" som ble utgitt i 1957.

Jeg tenkte vi kunne se litt på gode manérer ved spisebordet, ikke minst på restaurant. Husk at man aldri skal gre håret ved restaurantbordet! Man gjør ikke sitt toalett der, enkelt og greit.



Husk nå endelig å bla gjennom kategorien "Gode råd fra fordums tider" for slike viktige ting man aldri kan bli påminnet for ofte!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er så glad for at du blogger så mye for tiden. Det er så fint å sjekke innom flere ganger om dagen og se at det har kommet enda et nytt innlegg. Tuen takk for en fin blogg!

Skogfrue sa...

Fantastisk!!! :) Åh, jeg blir helt nostalgisk over tider jeg ikke har opplevd engang. Tenk om folk bare kunne oppføre seg med litt verdighet igjen! :)

Stine Arkeologine sa...

Ha ha, alltid like ubetalelige råd! Ideen om at mannen skal gå på høyre side for å beskytte kvinnen mot "sterk trafikk" er jo romantisk, men må være oppfunnet av en mann med stor selvtillit (jeg kjenner i alle fall ingen kvinner som tror de faktisk er i stand til å stoppe en bil i fart). :-) Ellers er jeg glad det ikke lenger er praksis at mannen bestemmer hva kvinnen skal spise på restaurant, noe så trist!

Glamourbibliotekaren sa...

Anonym: Takk for hyggelig kommentar!

Skogfrue: :D

Stine A: Jeg blir vettskremt av de reglene der! Og lattermild! Så inni hampen glad jeg lever i vår tid altså.

Populære innlegg