tirsdag, mai 01, 2018

Mariage Frères Earl Grey Impérial



Earl Grey Impérial er kanskje den største "kjendisen" i Mariage Frères' store utvalg. Den består av kvalitets-Darjeeling tilsatt bergamot, hverken mer eller mindre. Til å være svart te er den ganske svak på farge, men Darjeeling blir vel aldri helt mørk. Jeg synes denne er blant de aller, aller beste earl greyene der ute. Twinings vil nok for alltid være min yndling, men jeg tror jeg kan si at denne fra Mariage Frères får en solid andreplass. Den er akkurat sånn som earl grey skal være, akkurat passe blanding. Dette var en av boksene jeg kjøpte med hjem fra Paris nå i vår. 



En stor kanne earl grey til frokosten i dag. 

Mer Mariage Frères: 


Og de jeg ikke rakk å omtale før de ble tomme: 
Bouddha Bleu
Ruschka
Thé sur le Nil

Og den jeg ennå ikke har omtalt: 
Vanille des iles

Ingen kommentarer:

Populære innlegg