fredag, oktober 19, 2018

Glamorøs fredag


God morgen! Jeg gumler brødskiver med hvitost og druer, drikker Twinings Earl Grey og handler inn plater. Dagens duft er Body Shops Woody Sandalwood, long gone, men jeg har heldigvis sikra meg et par flasker for MAKAN til nostalgi skal man lete lenge etter. 

Planer for helgen er å leke med min lille, lese en Hjalmar Söderberg-novellesamling i fin utgave fra 1929, reise litt med tog og etterhvert kose med en katt!

Håper dere har fine fredager alle sammen! Veldig hyggelig om så mange som mulig legger igjen en rapport her - sist var det flere av dere som nevnte lesing av glamorøs fredag-rapportene som en viktig glamoureffekt. Det er veldig koselig. Jeg overlater herved ordet til dere!

mvh
Glamourbibliotekaren

43 kommentarer:

Skydronninga sa...

Hei og god fredag! Hadde egentlig plan om å pynte meg i dag, etter babyen sovna og en liten superkort treningsøkt... Men så ble det hjemmedag for den eldste, og planene endres. Jeg har funnet fram et ekstra gir for godhet, tålmodighet og seighet (for lite nattesøvn), telys, en stygg-fin ulljakke og lar leppestiften være... Fine opplevelser de to siste dagene kan jeg glede meg over, om det skulle røyne på i dag... En ekstra god dag ønskes alle syke og hanglende i dag! Og god helg til dere alle!

slikejenter sa...

Fredag! Ukene går så fort - og kanskje særlig denne siden jeg hadde mandag fri. Forrige helg var jeg på en aldeles herlig weekend-tur med en venninne, og frihetsfølelsen sitter i ennå :)

Men nå - Oslo-fredag. Jeg har pyntet meg fra halsen og ned, men det ble så hektisk i morges, at ansiktet fortsatt er litt på halvtolv. Jeg rakk en dusj med Magnolia Nobile, og det er noe herlig luksuriøst med den parfymen som hever dagen litt. Jeg har også tatt på min fineste ullkåpe og ankelboots i stedet for de sedvanlige joggeskoene. Jeg føler meg litt finere oppe i høyden, rett og slett. Ellers hadde jeg en stille avidstund for meg selv i gryotta, med en kopp tempel-te fra Perchs som jeg kjøpte i København for litt siden. Målet i dag er å levere en rapport, den første av fire deadlines de neste sju dagene. Gleder meg til NESTE helg, da er det grunn til å feire utførte oppdrag.

Helga skal brukes sammen med mine kjære, og jeg håper på en løpetur og litt baking midt oppi all jobbinga.

Velsignet helg, kjære medglamorøse!

Agatha sa...

God fredag! I dag våknet jeg til knitring fra Jøtul-ovnen. Vi er på hytta. Det er noe av det koseligste som finnes. Å våkne uten vekkerklokke til det gradvise lyset som titter inn gjennom vinduet, det er faktisk sjelebot.

Helgen blir i friskluftens tegn, kaffe på termos og ulltøy. I det siste har jeg hatt litt konsentrasjonsproblemer når det gjelder langlesing, så jeg tar gjerne i mot tips fra andre om noe som kan hjelpe. Jeg har så lett for å avbryte lesingen med scrolling på nettet, og jeg liker det så dårlig. Har virkelig lyst til å lese på sånn pløye-måte som jeg alltid gjorde før. Har egentlig planer om å lese Verner Subutex, men spørs om den er rett bok akkurat nå. Kanskje en mer Austen’ish hadde vært mer passende.

Ønsker alle en nydelig fredag og helg! Gleder meg til å lese alle andres rapporteringer, det er så innmari koselig!

Elin sa...

Endelig fredag, puh! Det ble grønt skjørt i dag! I stedet for svart bukse, som jeg først hadde tatt på. Føler meg 50 ganger freshere og finere. Tror det skal bli en solrik dag her i Oslo og håper på en helg med mye sol. Fyring i peis, fransk rødvin og en god serie får blir det viktigste innholdet i denne helga. God fredag!

Alene sa...

Hei fine fredag!

I dag ser det ut til at solen vil glede oss med sitt nærvær. Koser meg foreløpig foran peisen, men jeg må nok ut og møte solen.
Skal gå en tur i nabolagets lille skog, som denne uka ble avverget nedbygd. Enn så lenge i hvertfall. Er ikke DET glamorøst, så vet ikke jeg. Tenk å kunne gå (nesten) rett ut i skogen, sette seg på åsen og skue ut over byen, uten at det er et dagsprosjekt.

Etter at turskoene er byttet ut, skal jeg ta på meg en myk ullkjole, for nå er det jammen meg kjøligere dager. Er glad i et par store øreringer med okerfargede steiner, som passer fint til.

Kanskje vi ber noen venner på litt fredagsmat i kveld og i morgen har jeg vært gift med den fineste mannen i et anselig antall år. Ingen planer, men en god dag føler jeg at det blir!

God fredag og helg alle dere positive mennesker!!!

Rannveig sa...

Gledelig glamorøs fredag!
Dagens glamourelementer er svart kasjmirgenser, nylakkerte negler og rød leppestift fra YSL. Duften er Jean Paul Gaultier Classique som er min "signaturduft".

Ting jeg ser fram til denne helgen er å handle litt sammen med min eldste datter som trenger pentøy og halloween-kostyme. Særlig kostymet har hun snakket mye om, så det blir gøy. På lørdag skal jeg på Det Andre Teatret med en venninne. Der har de dyktige skuespillere som driver med improteater, så det blir gøy. Ellers er det planer om litt rolig tid med familien og en joggetur langs Akerelva og se på alle de fine høstfargene.
Ønsker aller en strålende helg!

Anaruh sa...

God morgen fra hjemmekontoret!
Den ytre glamouren er helt fraværende her jeg sitter i yogabukse, raggsokker og en nuppete ulljakke, men jeg har dagens fjerde tekopp ved min side, spennende jobboppgaver å ta fatt på og helgen ble plutselig helt åpen da tilreisende besøk ringte og avlyste pga feber og hoste hos en av mine små nieser. Det betyr tid til å lese avisene som har hopet seg opp de siste ukene, en tur innom en bruktbutikk og et gartneri, og kanskje får jeg lyst til å bake noe. Eplekake, kanskje?

S sa...

Fin fredag!

Dette er en av mine siste fredager i denne jobben, og jeg er på mange måter i en innspurtsfase i forhold til alt som må være ferdigstilt før jeg slutter. Det er i seg selv veldig glamorøst på en litt merkelig måte. Men startet dagen med hyggelige prat over kaffekoppen med mine nåværende kolleger. Nå i gang med dagens gjøremål. Etter jobb blir det trening, og deretter kos og god mat i heimen med mann og kun ett av barna. Veldig hyggelig å kunne ha fokus på bare en av dem innimellom.

Løselige planer for helga, men nå må hagemøblene inn. Veldig seint her i nord, men med fortsatt omlag 7 grader ute har det liksom ikke hatt noen hast. Har ellers ei bok jeg forsøker å lese i og strikketøy som må få oppmerksomhet. Og som alltid en haug med huslige syssler. Skal uansett tenne stearinlys og gjøre det beste ut av regntunge oktoberdager.

God helg ønskes alle!

S

Maje sa...

Det er fredag og etter en uglamorøs forsoving i dag med dertil stress for å komme seg ut døren, ble dagen straks finere med en vakker soloppgang over Mjøsa. Det var gult, rosa og blått i skjønn forening. Selv den uglamorøse forkjølelsen kan ikke ta fra meg gleden over å skulle på ikke mindre enn TO konserter på Døla Jazz i morgen. Det blir Brazz Bros og Fieh. Gleder meg. God helg!

Cia sa...

Dagens glamoureffekter er prestekrageblusen jeg fant på salg i en liten by i Sverige i sommer, og ringene mine. Det er bare tre uker siden bryllupet og jeg har nettopp funnet ut at å ha dem på samme finger ble ekstra fint, så det føles som en glamoureffekt selv om de er på hver dag. I helgen skal vi innom barnet-til-venninne-bursdag og så videre i kusinebursdag, det blir stor stas for toåringen vår, hun ber meg stadig synge bursdagssangen og jubler og klapper hver gang. Gleder meg til det. God helg til alle!

Anonym sa...

God fredag,
Dagens glamour består av bra sveis, fin musikk på øret og knallrosa soloppgang i dag tidlig. Vi har flyttet til ny leilighet oppe i høyden, og jeg nyter virkelig utsikten vi våkner til hver morgen. Nå gjenstår siste innspurt før helgen. Da skal jeg hjemover, og det gleder jeg meg veldig til.
Ønsker alle en fin helg.

Trude sa...

For meg er dagens glamour å lese kommentarene til alle dere andre. Det løfter stemningen noen hakk. Har selv hatt en trist uke som startet med begravelse av en venninne på mandag. Altfor tidlig. I tillegg føles det som om alt hoper seg opp for tida, så jeg er utrolig takknemlig for yogatimen jeg hadde på onsdag - der får jeg fokus. Og så er det veldig deilig at det er helg igjen. Jeg har tent et lys her på hjemmekontoret og akkurat fått meg en kaffe og en kokosbolle (fra ikea, ettersom kokosboller ikke er vanlig kost i Spania). Det er litt sol ute og jeg skal gjøre mitt beste for at fredagen blir fin.
Ønsker alle en riktig fin helg. Husk å sette pris på alt dere har!

Finnmarksravna sa...

Veldig fint med fredags-glamour - og her blir det fest hjemme hos oss med hele storbandet. Vår standard storband-suppe ble kokt i går og bordet dekket, så nå gjenstår bare foccaccia samt litt oppstasing av barytonsaxofonisten...... God helg til alle!

Anonym sa...

Denne uken har gått veldig fort... men da var det glamorøs fredag igjen. Jeg har tatt på med mine fineste øredobber i gull med turikser og Swarovski krystaller som søsteren min har kjøpt i Paris på Sattelite. Og en hjemmestrikket 60talls cardiganen i brun og turkis tweed garn. Litt godlukt på ørene av Rituals, så da er jeg klar for en tur til byen. Skal handle og låne gamle filmer på biblioteket. Ellers skal jeg lese litt i "svøm med dem som drukner" og kose med med god mat... som jeg ikke helt vet hva skal bli enda. God helg til alle! :)
Yvonne

Hermia Says sa...

Solen strålar vilket nog är dagens glamour.. Det har varit en intensiv men fin arbetsvecka på biblioteket som går i mål imorgon när jag ska prata med en författare från kommunen som släpper en ny bok och firar jubileum. Det blir kul men känns nervöst just nu.

På söndag ser jag fram emot en dag i soffan...

Ha en fin helg alla! En extra klem till Trude.

Yvonne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Elisabeth sa...

God glamorøs fredag! Denne fredagen bader bodøbyen atter en gang i regn, men det kommer da noen gule glimt innimellom, så jeg klager ikke. Den ytre glamouren er ivaretatt med kjole som er blåmønstret i skjørtet og sort oppe, Chanel på leppene og nylakkerte negler med høstens favorittfarge (og lakk fra H&M!).

I kveld er det kulturnatt i byen, med over 100 arrangementer og 'middag for en hundrings' flere steder, så det blir en glamorøs start på helga! Dessuten får jeg besøk av ei venninne som er bosatt utenbys - også glamorøst. Helga skal brukes på sosialisering, muligens ei bok (jeg har lest to denne uka allerede!) og litt strikking (har en Osloanorakk i restegarn i nydelige farger som snart er ferdig), i tillegg til at jeg naturligvis skal nyte litt friluftsliv sammen med hunden, uansett værforhold. Ha ei god helg, alle sammen!

Anonym sa...

God fredag! Dagens glamoureffekter hos meg er sko fra 50-tallet, fint skjørt og etterlengtet kosekveld med mannen i kveld. I morgen skal jeg i selskap med gode kollegaer, og søndagen skal vies til strikking, lesing og mange tekopper.

Kammerpiken sa...

Dagens ene glamorøse innslag er at jeg kom borti et "feil" bokmerke på telefonen, og havnet hos Glamourbibliotekaren SOM ER TILBAKE!!!! Skal hygge meg med de innleggene jeg ikke har fått med meg når jeg skal nyte dagens andre glamorøse innslag; nemlig besøk hos frisøren! Det trengs!! Ellers skal vi gjøre ingenting i regnværet. Husker ikke sist jeg var hjemme på en lørdag, så det blir storveis!

Riktig god helg til vertinnen og til alle andre her inne; - har savnet dere!!

Glamourbibliotekaren sa...

Skydronninga: Slike ekstragir er fint å finne fram i blant. God helg! :)

Slikejenter: Åh, Magnolia Nobile :)

Agatha: Så deilig med hyttetur! Vil man unngå scrolling tror jeg man må legge fra seg alle gadgets på et annet rom, rett og slett. Sette seg i godstolen med bok og en kopp te eller kaffe, ha en skål med mandler og rosiner e.l. ved siden av seg, og ta en munnfull hver gang man får lyst til å scrolle... Øvelse gjør mester! Lykke til! :)

Elin: Så herlig! Bytte ut bukser med skjørt, skal ikke mer til :)

Alene: Gratulerer med bevaring av skog!! Fornuften seiret, det skal man visst ikke ta for gitt. Men hurra! :)

Rannveig: Jean Paul, den er jo fin da :)

Anaruh: Litt deilig med plutselig frihelg? :)

S: Lykke til med de siste prosjektene på jobb! :)

Maje: God helg på Dølajazz! Jeg er i omegn og har studert programmet (mannen spiller der i helga), så KANSKJE det blir en konsert om vi får det til :)

Cia: Å, prestekragebluse og hvetebrødsdager! Gratulerer :)

Anonym: Høres deilig ut med utsikt og good hair day! :)

Trude: Å, klem til deg :( Så forferdelig det må være. Du har helt rett, man må sette pris på det man har!!

Finnmarksravna: Storband-suppe! Ser for meg at dere har makaroni formet som trompeter og saksofoner, haha. :D

Yvonne: Høres ut som en fin helg! Gamle filmer på biblioteket ja, hurra for bibliotek som har satsa på film! :)

Hermia says: Lykke til med forfatterprat! :)

Elisabeth: God kulturnatt! :)

Anonym: Høres veldig koselig ut! :) God helg!

Kammerpiken: Hei og velkommen hit! :D God helg!

H sa...

Dagens ytre glamoureffekter er skjørt, ullgenser og et strøk med Dior Lip Glow, en dyr men fantastisk leppebalsam som liver opp et trøtt fredagsansikt. Parfymen ble Escentric Molecules' Molecule 02, en snodig duft som lukter veldig godt men litt ubestemmelig.

Helga byr på leting etter nye vintersko, kafébesøk og så mange retter med kantareller som mulig. Elsker soppsesongen!

Anonym sa...

Jeg har øredobber kjøpt i New York i et annet liv og ellers litt bedre tid på jobb enn jeg har hatt på en stund. Mulig det er en illusjon, men det føles som det er greit å roe ned i dag. Jeg har til og med unnet meg en wienerbrød jeg skal spise etterpå. Været ute er nydelig, bjørketrærne er så flotte nå!
Jeg har ingen store planer før på søndag, da skal jeg være med å arrangere et stort selskap. Håper å få kommet meg litt ut i naturen i morgen og ellers skal jeg lese videre i Pachinko av Min Jin Lee. TGIF! :D

Kirsti sa...

God fredag. Dagen brukes på fagkurs, mye nytt og noe tungt. Ny kjole, strømpebukse og sko som løfter dagen! Sår hals og mye te. Frokost og lunsj på hotell er virkelig glamour, ikke så ofte det er ett slikt utvalg. Og snart fly hjem og treffe hele flokken min, de store Når må kommer hjem i helga.

Beady sa...

@agatha jeg kan anbefale appen Forest. Den lar deg «låse» mobil/nettbrett i et selvvalgt tidsrom mens du gror en skog av fine trær og samler poeng. Poengene kan senere brukes til å plante ekte trær i avskogingsområder. Du kan når som helst avbryte økten, men da dør treet ditt, og du får et dødt tre i den fine skogen din. Merkelig motiverende, faktisk. Anbefales.
———
Dagens glamour: duften av Tam Dao, smaken av Kusmi karamellte, et langt bad, Kashmina robe og malende katt som ligger langstrakt i fanget.

.mette sa...

God fredagsstart med laaaangsom yinyoga i 75 minutter. Dusj og badstu - herlig. Innkjøp av to store grønne planter som skal gi bedre inneklima i stua. Litt jobb/PC. Vasket masse klær etter en 5 dagers tur til Lisboa m gemalen og venner. Anbefales. Hentet barnebarn i barnehagen i går og hadde noen fine timer sammen med ham og etterhvert foreldrene. Barnebarn er underholdning, glede og kjærlighet! I helgen er det ro ned m ektefellen på hytta, gå en tur eller to, fyre i peisen og absorbere hva som har skjedd siste uka. Glamour: badsturen. God helg ønskes alle især Glamourbibliotekaren. Mette

Stine Arkeologine sa...

I dag føler jeg at en ekkel forkjølelsesgreie jeg har hatt endelig har sluppet taket, og det er perfekt siden jeg får besøk i helga og vi skal på teater, spise ute og andre koselige ting! (Jeg har hørt masse fin musikk bl.a. messer av Palestrina på Glamourbibliotekarens blå resept, og tviler ikke et sekund på at det styrker immunforsvaret!). :-) Å våkne tidlig, føle seg frisk og bare rusle rundt i morgenkåpe med en kopp kaffe og ha det bra tror jeg er dagens største glamour. Nå gleder jeg meg til å finne fram klær, parfyme og forberede meg til kvelden. Riktig god helg, alle sammen! :-)

Anonym sa...

Fredag! Har fått eldstebarnet hjem fra leirskole. Fikk klem i full offentlighet. Bedre start på helgen finnes ikke akkurat nå.
Forøvrig er dagens glamour vakre høstfarger rett utenfor vinduet, og en ny plante til kontoret. Det er en stor, virkelig storbladet plante som minner om bibliotek, offentlige kontorer og forværelser jeg har vært på i Russland, der akkurat sånne store planter liver opp i høye og dype vinduskarmer og på toppen av kortkataloger, bokhyller og leseplasser. Planter hører liksom hjemme på kontorer med mange bøker og papirer, synes jeg.
Bak øret: Burberry Woman. Klesdrakt: jeans og svart v-genser, og første dag med min tynne mellomblå boblejakke. Nå er det virkelig høst. La kakao- og boksesongen komme! God helg til alle. Hilsen Ingerid

Anonym sa...

Fredagen oppleves i vårt nye hus. Mye jobb, håndverkere inn og ut og sånn. Men jeg har også gått i hagen og kikket på plantene og jeg gleder meg vilt til våren. Rakk også noen minutter i en lun krok med sol i fjeset. Nytt hus og hage som glamoureffekt altså..

Ingrid sa...

Her har det vært en fin fredag så langt, jeg gleder meg veldig til en hel kveld med min kjære og har for anledningen trukket i et skjørt jeg føler meg ekstra vel i. Etter å ha tenkt hardt på vertinnens mantra om å ta i bruk tingene sine har jeg også bestemt meg for at en glamorøs fredag får være anledning bra nok til å ta i bruk et pent skjerf som har blitt liggende i skuffen, og det føles bra. Ønsker alle en riktig god helg!

Anglofilia sa...

Det smaker godt med fredag etter en lang og fullpakket arbeidsuke. Er helt mør og merkelig tom i hue. Ingen planer for kvelden annet enn middag , vin og britisk interiørmagasin. I morgen blir det kjærestebesøk, vi kan snart feire 11 år som særboere! Litt sært, hehe... Ha en fin helg, alle sammen!

Ai sa...

Ah, ingenting er som å komme hjem etter en lang dag og vaske av seg ansiktet (les:sminken). Nå venter Ulysses og noen smørbukk-karameller. Og badekåpe .Og en time ro før typen og hundene våre kommer til fårikål. Merker virkelig ulveblod i hundene når jeg koker sau! Helgeplanene består av lesing og skriving. God fredag til alle. Og en Internett-klem til Trude lenger opp i kommentarfeltet.

Inger sa...

I dag hadde jeg en god og lang frokost med tid til å lese avisen sammen med en "bøtte" med Twinings Earl grey. En nydelig morgen med høstgylne blader, de siste rosene og til og med fuglesang. Det var en glamorøs start på helgen. Antrekket er jeans og vinrød tynn ullgenser med matchende ullskjerf. Nå venter hyttetur med gode venner. Jeg er takknemlig og heldig! Ta vare på hverandre og god helg!

Lotta sa...

Fredag igjen! I dag oppdaget jeg at jeg er kledd i brukt fra topp til tå. Yndlingsplagget er olaskjørtet, som jeg kjøpte på en second hand-butikk i Göteborg for mer enn 15 år siden, og som bare varer og varer. Grønn silkeskjorte, svart trenchcoat, skjerf i høstfarger, Dior Rouge 999 på leppene. Relativt høy ytre glamour-faktor til meg å være.
Jobbdagen har vært fin – jeg har lest skjønnlitteratur store deler av dagen. Kan ikke klage på slike oppgaver, si.
I helga har vi ingen andre planer enn å nyte det fantastiske høstværet, og å bygge en kompostbinge i bakgården sammen med noen naboer. Svette, sage og få jord under neglene – blir nok fint det også.
God fredag til bibliotekaren og alle her inne. En ekstra stor klem til Trude – så vondt når venninner forlater en alt for tidlig.

HildeSofie sa...

Hurra for fredag!
En bra jobbdag er over, og jeg er så klar for helg. Antrekket er jeans, hvit t-skjorte og en mørk rød ullgenser, matchende negler og Coco Noir. Jeg har friske blomster på spisebordet, og ikveld blir det kanskje litt vin. Imorgen skal jeg en tur til Litteraturhuset, og deretter drikke te med to venninner. Kanskje på Perchs?
Søndag holdes av til å lese aviser og gå en tur i høstluften.
God helg til alle, og klem til Trude!

Marianne sa...


Riktig god fredag til alle sammen!
Sitter og hører på Radio Glamourbibliotekaren på Spotify etter en lang fin dag på jobb: Musikken ledsages av lesing i et nytt eksemplar av reisemagasinet Vagabond. Koser meg og får lyst på en langhelg på et spennende sted. Skal nå møte i «Yngre kvinnelige psykologers forening» En tittel som passet for 20 år siden når vi samlet oss, men som ingen umiddelbart ville komme til å tenke om oss nå. Helgen forøvrig håper jeg vil by på tur i skogen og kafe. En ekstra varm hilsen til Trude og fortsatt god helg til alle her inne.

Ellen sa...

Endelig fredag! Nå er jeg kommet heim til mannen min, og vi skal straks kose oss med reker og mye annet godt. Og så skal vi prate masse! Vi har akkurat hatt 10 års bryllupsdag, så røde roser står på bordet. På veg heim kjøpte jeg ny leppestift og neglelakk, så det ytre kan bli litt mer glamorøst, det også. Helgen kan ellers by på noen fjellturer og mye jobbing, og så en hyggelig middag med gode venner i morgen kveld. Det er som alltid veldig hyggelig å lese alle kommentarene her. God og glamorøs helg til dere alle!

Eirin sa...

I dag kommer storebror på besøk og jeg gleder meg så! Leiligheten er vasket, jeg skal handle inn til god kveldsmat og i helga blir det bål, sykkel og god mat. Ha en fin fredag alle sammen.

Glamourlegen sa...

Kjenner at vakuumet etter tekstene og bildene her har vært et ekte savn, og er takknemlig og glad for at du er tilbake igjen. Mye nostalgi også; hadde jo lest deg en god stund før jeg postet om at jeg skulle på første date...med Mannen jeg fant i desember for ti år siden. Kjekken min <3

Vanen med å bruke fine ting, promotert av deg og Sally fra Already Pretty har festet seg, så den holdes flittig i hevd. Ofte på de fleste hverdager, men spesielt på fredager. Tiden på badet om morgenen er begrenset (opp 05.30 i morges og likevel ikke tid til å føne luggen engang), men velger klær på en litt annen måte enn før. I dag ble det utslitte svarte jeans, svarte booties (litt høyde gir pondus og stil når man er 1.62), silkebluse fra ammingstiden - utvasket og flekkete men likevel pen - og cardigan fra Oslo-livet (flyttet fra byen min Oslo i 2015 og plagget var velbrukt allerede da). Klinte til med perler i ørene, og små diamanter i hull nr to på begge sider. Så herlig å føle seg rådvill foran skapet, dra fram eldgamle klassikere, og likevel føle seg fin med en liten edge. Dro på litt eyeliner fra Guerlain, og følte med sånn passe fresh hele dagen. Har makset fredagsfølelsen med årets influensavaksine, just do it!

Kristin sa...

God fredag! Jeg har det som Stine over her; har hatt en rar høstforkjølelse jeg stadig trodde jeg var kvitt, og så viste det seg like stadig at; neida... men NÅ, nå er jeg sikker, og det er veldig deilig å føle seg i helt fin form igjen - fredagsglamour, rett og slett! Helgas planer er derfor masse praktisk som har ligget litt brakk en stund, og som vanlig masse kos med en tobent og en firbent. Litt håndarbeid og lesing skal det også bli.

Men, en forkjølelse er tross alt en bagatell for de aller fleste av oss - hvor irriterende, plagsomt, upraktisk etc etc den enn er. Så til Trude, takk for viktig påminnelse, og en varm klem gjennom lufta fra meg også. Jeg håper helgen din blir så god som den kan bli, ta vare på deg selv. Det samme til alle dere andre fine folk som skriver/leser her!

Susanne sa...

God morgen. Glamouren i dag var en kopp hvit te mens vi vente på fårikål. I morgen jobb så tidlig i seng. :) God helg, alle.

tea sa...

Jeg har nettopp kommet hjem fra en todagers tur til Oslo og har egentlig hatt både en glamorøs torsdag OG fredag. I går drakk jeg te hos Perchs og det var veldig koselig! I dag har jeg vært hos Riksantikvaren og fått en del faglig påfyll, samt gjort et glamorøst innkjøp på parfymefronten. Men det beste i dag var egentlig å komme hjem til baby og mann. Nå venter en rolig helg og det skal bli så godt etter en hektisk uke. God helg til alle!

Glamourbibliotekaren sa...

H: Ooh! Spennende duft. Nr. 1 er også interessant! :)

Anonym: TGIF!! :) Øredobber fra et tidligere liv i New York har jeg også, må finne dem fram igjen! Tror de ble pakket ned i ei eske i forbindelse med at toalettbord ble byttet ut med babyseng på soverommet vårt :)

Kirsti: Bra hotellmat er veldig bra! :)

Beady: Mmmm, Tam Dao.. (har vært på min liste i ca 15 år, men den inneholder noe som mannen min nyser av, så jeg har egentlig droppet planen dessverre)

Mette: Så koselig alt høres ut! :)

Stine Arkeologine: Så bra at Palestrina funka!! :D God helg!

Ingerid: Høres ut som en fascinerende plante! Enig i at det hører fint sammen med kortkataloger! :D

Anonym: Meget bra glamoureffekt! Og veldig spennende å se hva som dukker opp utover våren og sommeren :)

Ingrid: Bra at mantraet tas på alvor! :D God helg!

Anglofilia: Gratulerer med jubileum! :) Ikke sært, synes det er fint at folk finner den løsningen som passer for seg!

Ai: Smørbukk!! Åååååh. Nå klarer jeg ikke tenke på annet :D

Inger: Høres veldig fint ut! God helg! :)

Lotta: Deilig med slitesterke pene plagg! Og skjønnlitteratur på jobben er deilig luksus :)

HildeSofie: Stemmer for Perchs! :)

Marianne: Koselig at musikken "min" kan akkompagnere din fredag! :)

Ellen: Gratulerer med overstått bryllupsdag! :)

Eirin: Så koselig! :)

Glamourlegen: Bra jobba!! :) Hyggelig at du dukka opp her du også!

Kristin: Ja, forkjølelser kommer i et annet lys når man får litt perspektiv, sånn er det hos oss også! God helg! :)

Susanne: God helg! :)

Teabooks: Mm, Perchs og parfymekjøp, høres ut som en glamorøs fredag etter min oppskrift :)



Trude sa...

Kjære alle - må bare legge inn en oppfølgingskommentar for å si tusen takk for alle de hyggelige, virtuelle klemmene. Det ble nesten litt overveldende siden jeg ikke kjenner dere. Det varmer virkelig. Stor klem til alle med ønske om fortsatt god helg ��

Populære innlegg