tirsdag, november 27, 2018

Førjulsnødvendigheter


Før jul er det noen ting jeg må ha i hus. (Det vil si - det er ikke alltid jeg rekker å komme meg helt hjem før karamellposen er tom... Men intensjonen er der.)

Det ene er disse fra Pärlans konfektyr. De beste karamellene jeg vet. Jeg pleier alltid å kjøpe dem når vi er i Sverige på denne tiden av året, og egentlig ellers også. 


Se da. 



Det andre er naturligvis lussete. Min høyt elskede julete som ikke ligner på noen andre juleteer jeg har smakt. Lussete er kjent for dere blogglesere som har fulgt meg i noen år, og en desember uten denne på kjøkkenbenken tør jeg ikke se for meg. Boksen er endelig fylt til randen igjen; den pene engleboksen fra Thehuset i Göteborg. 

Jeg tar som vanlig en juleterapport litt uti desember når jeg har starta på alle. 


Andre førjulsnødvendigheter: Ny pyjamas! Tror den er i boks også. Rutete. 


P.S: Beklager sent svar på de siste fredagskommentarene! Var bortreist og hadde ikke tilgang til bloggen. 

7 kommentarer:

Anaruh sa...

Safrankaramellene fra Pärlans er verdens beste! Man får bare tak i de nå rett før jul, men heldigvis fikk jeg fylt opp lageret mitt nå i helgen <3 Jeg skal klare å spare disse litt til, men kjøpte også noen andre smaker for å ha i ventestunden. I dag ble det en med appelsin og nellik til frokostdessert

Glamourbibliotekaren sa...

Det er virkelig en kunst å spare på dem. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sittet der og vært tilnærmet bilsyk når vi passerer Svinesund, haha!

Anonym sa...

Kan anbefale Ikeas sjokoladekarameller! God smak, god konsistens. To poser ble kjøpt inn for noen uker siden - tanken var å by på dem i selskap - rakk aldri selskap før de var spist opp.

Lille My

instance sa...

Her er det juleskum det er vanskelig å stå i mot i førjulstiden - og for å gjøre det ekstra vanskelig for meg selv har jeg i år kjøpt en hel eske med skumnisser. Som jeg stadig er nedi og sniker til meg en tre-fire stykker fra, så esken holder neppe helt til jul. Karamellene så fantastiske ut, det spiser jeg egentlig alt for sjelden!

Agatha sa...

Dette er en sånn kose-overload post som bare er helt herlig! Gode tips, selv om jeg ikke får benyttet dem. Men mest av alt god stemning. Jeg elsker advent og jul! Bring it on!

Line sa...

De karamellene er så gode! I Marielle sin nydelige butikk Hei fredag får man kjøpt dem :)
Et godt utvalg smaker og hyggelig å støtte selvstendige, små butikker som denne
https://www.heifredag.no/produkt/parlans-enkeltkaramell-appelsin-og-nellik/

Glamourbibliotekaren sa...

Lille My: Aiai, det får bli en Ikea-tur før jul!

Instance: husker jeg kjøpte en pose skumnisser på salg etter jul en gang og fikk sukkersjokk, haha! Hvilepuls i 120. Ikke å anbefale!

Agatha: Allright!

Line: Ja, har kjøpt noen av Mariell tidligere, og nå har jo Draumefangst her på Nesodden fått dem inn også, så jeg kan få tak i dem på ti minutters varsel :D

Populære innlegg