mandag, desember 17, 2018

De fineste gavene



I år, som i fjor og årene før, bruker jeg det meste av av julegavebudsjettet mitt på å gi varme pledd, mat, omsorg, vaksiner og livsnødvendige ting til barn som har det vondt. Jeg kan ikke tenke meg noe bedre å bruke pengene mine på. Jeg ønsker meg dette i gave fra andre, og jeg har et stort, stort ønske om at dere lesere også vil gjøre en innsats her og kjøpe gaver til deres kjære på denne måten. Ingenting ville gjort meg mer glad. 

Velg en gave, få et gavekort på pdf, print det ut. Så enkelt er det.  

Unicef

6 kommentarer:

Ragnhild sa...

Å, nå ble jeg glad. Så fint at du setter fokus på dette. Jeg gjør det samme, gir verdensgaver fra Unicef til hele familien, og det føles veldig bra. Stemmer i denne anbefalingen!

Anaruh sa...

Dette er så fint!

Etter at barna våre ble for store for adventskalender til Barne-TV har vi hatt aktivitetskalender. Ganske low-key med aktiviteter som pepperkakebaking, gløgg og høytlesning og andre ting vi ville gjort uansett. Dette er ting de setter pris på, men den alle mest populære luka er 6. desember (St. Nicolausdag), for da er det de som får gi. Da får de begge lov til å velge fritt fra disse sidene du linker til, og vi gir bort trygge fødsler, minehunder, utedoer, bikuber, geiter og rent vann. Barn forstår den greia med å dele, altså! Det er jo noe av det man lærer de tidligst, og de deler og deler og deler hele barndommen og er veldig opptatt av ting skal deles likt og at ting skal være rettferdig. Jeg vil gjerne vise barna mine at det en en tankegang som kan fortsette å bestå også inn i voksenlivet, og disse verdensgavene er en veldig visuell måte å gjøre dette på.

Glamourbibliotekaren sa...

Ragnhild: Så bra!! Det blir jeg glad for å høre :)

Anaruh: Dette er veldig, veldig fint. Det er så viktig å spre gode holdninger til barna! Så utrolig viktig å få med seg dette i ballasten hjemmefra. Bra jobba!!

Anonym sa...

Takk for påminnelsen. Dette er helt sant, det er så viktig å bidra. Jeg tenkte meg ut på en handel uten mål og mening i lunsjen, men jammen skal jeg heller gi denne typen gavekort til min bror og venner. De har jo alt de trenger, de som jeg. Astrid

Ulla-Britt sa...

Jeg er så enig! Jeg gir fast til SOS barnebyer. Veldig kjekt at det trekkes automatisk fra konto hver måned - så kan jeg ikke glemme det! I tillegg blir det ekstragaver nå til jul. Jemen prioriteres. Det må være kanskje det aller verste sted å være barn i øyeblikket

Susanne sa...

Takk fordi du minner om gaver av betydning. Vi har alle et sosialt ansvar. Jemen er som en over meg påpeker viktig!

Populære innlegg