fredag, januar 18, 2019

Glamorøs fredag


God morgen kjære venner!
Her har det vært en deilig start på dagen. Min lille datter ville at vi skulle pakke oss inn i dyna og lese ei bok før vi stod opp. Det er en av fordelene med hjemmekontor! Man har tid til å prioritere slike koselige ting istedenfor å haste til bussen. Nå er barnet levert i barnehagen, jeg er plassert ved kjøkkenbenken og ser ut på en vinterhvit hage og en nydelig rosa himmel. Morgenrøden! En bra glamoureffekt!

Andre ting som gjør dagen min glamorøs: Min evige elskede Coco, en kanne Cachemire (bruker januar til å drikke opp juleteene mine!), to levende lys og et Diptyque-duftlys ved min side, vinterkjole og ullsokker, små morgengavediamanter i ørene, fyr i ovnen, furukvister på bordene, og i lunsjen i dag skal jeg gjøre det jeg alltid ser aller mest fram til i januar: Kjøpe den første tulipan-buketten. Som jeg gleder meg! 

Denne uka har inneholdt mye forskjellig - som årets første Perchs-besøk - men også vemod, for i går var det siste gang vi var på musikkskolen som vi har gått på hver torsdag siden hun var bitteliten. Nå er hun for stor for de minste gruppene, men om et halvt års tid er hun gammel nok til å henge med de litt større, så da skal vi tilbake igjen. Musikk, altså. Så livsviktig det er! Og apropos - håper dere liker gårsdagens spilleliste!

Planen for helgen er akkurat passe sosiale - en liten venn fyller to i morgen og vi skal feire, og på søndag får vi tanter på besøk. I kveld blir det en rolig hjemmekveld med mannens legendariske pizza, håper jeg! Så får vi se hva helga ellers vil bringe. Jeg må forresten huske å skrive innbydelser til det årlige januarteselskapet som finner sted neste helg! Og planlegge meny! Gleder meg, det er alltid så koselig. Elsker slike mangeårige tradisjoner, det gjør vinteren lysere. 

Så vil jeg også nevne at det var hyggelig at så mange responderte på parfymeposten min her om dagen, det er tydelig at mange er glade i dufter! Det kom fram noe interessant i kommentarfeltet også, om det å ha mange ting man er glad i betyr at man eies av tingene sine, og om det er bedre å ikke ha noe forhold til eiendelene sine (er man friere da?) - dette burde egentlig bli et eget innlegg en gang. Jeg mener jo at man unngår bruk-og-kast ved å være bevisst på det man eier, være glad i det, sånn at man ikke får lyst på noe nytt hele tiden. Det har på en måte vært hovedbudskapet i denne bloggen i alle år. Men mer om det senere. 

Ha en riktig fin fredag alle sammen! Deres rapporter er hjertelig velkomne, jeg synes dere har vært så flinke til å melde dere så langt i år. Fortsett med det! Alle blir så glade, og jo flere som er med, jo hyggeligere er det. Og husk: Det er du, og kun du, som definerer hva fredagsglamour er for deg. 

Værsågod!

mvh
Glamourbibliotekaren

39 kommentarer:

T sa...

Endelig fredag og endelig er alle her hjemme friske! Dagens glamor er helt klart at vi har overlevd den siste ukens omgangssyke som har herjet iherdig her hjemme. Det finnes ingenting positivt med den sykdommen, men nå er i alle fall badet skrubbet til helgen, soverommene luftet ut, dyner og puter vasket og med rent sengetøy. Puh! Babyen og jeg slapp unna, og i dag er første dag alene hjemme igjen. Det er deilig, foreløpig tasser jeg rundt i ulltøy og har fyr på peisen. Babyen har sovnet, så jeg skal strikke noen omganger og drikke litt kaffe mens det er stille. Planene for helgen er å ta det med ro, være sammen og kanskje teste ski- eller akeføret med fireåringen. God helg til alle sammen!

slikejenter sa...

Endelig fredag! Deter skamkaldt ute (jeg sliter sånn med kulda i år, mer enn vanlig), men himmelen er utrolig vakker nå på morgenen. Jeg hadde (og dette er glamour) en fin morgen med min lille skatt og nå er det egentlig supertravelt på jobb, men jeg hadde lyst til å skrive her inne i dag. Mest av alt gleder jeg meg til å fyre i peisen i ettermiddag, lage ekstravagante veggotacos (takk, adams mataksse) og se en episode av en eller annen serie med min kjære - det har vært en travel uke. Kanskje får jeg tid til å lese avisen, som foreløpig ligger i sekken min. I helga blir det både fysisk aktivitet og mentalt påfyll, og jeg må jobbe bittelitt.

Det er vanskelig å kle seg fint når det er så kaldt (tips mottas!), så uniformen min er tjukke strømpebukser over jeans og ullgenser - i dag glamorøst nok en fra Alexander McQueen som jeg kjøpte på salg for flere år siden. Jeg håper å kunne gå litt tidligere når all hektisk aktivitet har roet seg, men vi får se.

Veldig enig i å kjøpe ting man virkelig har lyst på og kjenner glede over. Jeg prøver å sanere klesskapet mitt om dagen, og det er hovedkriteriet: liker jeg dette plagget? Mange av klærne min er sikkert 10 år gamle, og det er nok ikke alltid kjæreligheten har overlevd årtiet...! :) Håper alle får en fin helg i kulda!

Maja sa...

God fredag! Det blir tulipaninnkjøp her også, klarte å vente og er så stolt! :-D Skal kjøpe med god kaffe og litt ekstra sjokolade å kose meg med i helga. Tusen takk for ny spilleliste, jeg er så glad for all musikkpushing. Og apropos, heldige jente som har fått gått i musikkbarnehage. Sånt er gull verdt altså. (Snakker av erfaring!) Nå skal jeg rette noen prøver, forberede mandagens undervisning, og deretter FRI! God helg alle sammen!

Line sa...

I helga er det flere bursdagsfeiringer i familien. ut over det passer det fint å ikke ha noen planer. Jeg har intensjoner om å komme meg ut i litt dagslys i alle fall. Jeg håper det blir tid til å høre ferdig Grensen( Erika Fatland) og strikke litt mer på genseren min.

Frøken Desibel sa...

God fredag!
Det ble nesten bukser i dag, men så tenkte jeg, glamorøs fredag? Kanke ha bukser da, for det er ikke det jeg føler meg flottest i. Ergo blyantskjørt, bluse og cardigan med et fint kamésmykke:)

Her er det tid for atter en øvingshelg. Utover det skal jeg rydde bort jula, løpe en tur, besøke ei venninne og se film.

Håper alle får en fantastisk flott helg:)

Elin sa...

God fredag! Svart skjørt, svart genser og bling i ørene. Jeg gleder meg veldig til helgen! I morgen skal huset skrubbes fra topp til tå, og lørdagskvelden tilbringes i bursdagsselskap hos venninne. I kveld skal jeg ikke gjøre en eneste ting. Teppe, fyr i peisen, god mat og et glass rødvin. Og en god natts søvn uten vekkerklokke i morgen:) Lykke

Anaruh sa...

God formiddag! Denne helgen skal vies til å drikke te med venninner, et vinterbad i fjorden, filmkvelder hjemme og tid til å pusle rundt med ting jeg liker. God helg alle sammen!

Alene sa...

Da var det fredag igjen!
Har allerede en sterk følelse av at dette blir en flott dag. Da jeg lukket opp døren til stua i morges, ble jeg møtte av varme og fyr på peisen. I et gammelt hus blir man ikke bortskjemt med morgenvarme på vinteren. Men favorittmannen hadde tatt seg tid før han føyk ut av døra.
Og den fantastiske rosa himmelen hadde vi her og. Nå stråler sola og det er deilig lyst.

Glamouren i dag består av mosegrønn ullgenser, kosebukse og verdens fineste ullsokker. Brygger på en liten forkjølelse jeg tenkte jeg skulle avverge. Fredagsrapportene de siste ukene har bestått av mange som har vært skikkelig dårlige. Full sympati for dem! Så i dag er det skikkelig grønn, kinesisk te som gjelder, med masse antioksidanter.

I helgen blir det musikk og familie som står i fokus. Min bror arrangerer et veldedighetsarrangement til inntekt for et barnehjem i Afrika, drevet av venner herfra. Tror det er fem artister/band og min mann skal spille. Hele familien er i sving og i kveld blir det rigging. Tre generasjoner blir til stede i morgen. Blir ikke bedre enn det!

Et godt tips fra «silkejenter», skal jammen se igjennom klesskapet. Det er nok en del som kan renses ut og leveres til gjenbruksbutikken..

Ha en fin fredag og god helg! God bedring til alle som er syke og fremdeles hangler!

Marianne sa...

God fredag!

Jeg er på jobb, men bare halv dag, fordi om noen timer sitter jeg på toget til København. Der skal jeg besøke datteren min og gleder meg stort! Selv om jeg liker vinteren, blir det så fint med veier uten is, som skal sykles på til hyggelige bruktbutikker.God mat og konsert blir det også.

Riktig god helg alle sammen :)

glow sa...

Hei og god fredag! Idag har jeg en koselig dag foran meg med lunsj med søsteren min og trening etterpå. I koppen har jeg deilig og litt stram assam som jeg vanligvis bare nyter i helgene. Ser frem til nye tulipaner på bordet og mye sosiale planer i helgen. Tror det blir veldig fint og koselig alt sammen!

Ønsker alle andre en god helg også.

Maje sa...

Å, denne posten gjør godt i dag. Det er litt vanskelig å få glamourfølelsen i dag, for kroppen min er ikke super når det blir væromslag og kaldt. I helgen er det litt for lite moro på programmet (mest husarbeid og slikt), men jeg håper å få tid til å sy litt. Likevel fikk jeg litt inspirasjon her nå, så det blir tulipanbukett og fyring i ovnen i helgen. Det er jo litt glamourøst, det. Vent, jeg har jo en god bok som venter også. Og kakao. Det må bli litt kakao. (Føler meg oppmuntret allerede...) God helg!

Lindesey sa...

Denne fredagen har jeg gledet meg til lenge! Er på besøk hos søstra mi som bor alt for langt unna! Her er verdens fineste nevø og deres utrolig kosete hund! Dagen tilbringes i myke ullklær og et lett strøk av Charlotte Tilbury lip-gloss på leppene.

S sa...

Fin fredag!
Godt det er fredag, for jeg er sliten! Dagens utvendige glamour er nyvasket hår og en fin cardigan, og innvendig gleder jeg meg over at sommerens ferie er i boks. Så deilig å ha noe å se frem til, og ikke minst å ha noen å glede seg sammen med. I tillegg er lyset i ferd med å vende tilbake, og det gir ekstra glede. Litt travelt på jobb i dag, men nå skal jeg straks ta lunsj.

Helga skal brukes til å fyre i ovnen, strikke og kanskje laste ned en lydbok. Og vaske klær og forberede jobbreise i neste uke. Blir borte hele uka, og akkurat det er litt uvant for meg. Men tror jeg får det fint, og med bok og strikketøy skal jeg nok få slappet av også.

God helg til alle!

Dahlia sa...

Jeg gleder meg til ei rolig helg - filmkveld med barna i kveld. Siden det er spredning i alder og kjønn er det litt utfordrende å finne en film som passer alle, men de har nok et eller annet på Netflix. Blomstene fra forrige fredag står fremdeles, skal bare stelles litt så varer de ei helg til. Tulipanene har vokst og hevet seg over resten av buketten, det ser vilt og vakkert ut. Og så har jeg ei god bok å kose meg med, Vivian Gornicks The Odd Woman and The City - anbefales til dere som innimellom ønsker dere var en sånn smart, intellektuell new yorker med skarpe replikker i kø på tungespissen. (Man kan jo drømme ...)

God helg!

Cand. med. sa...

Fredag! Og fri! Det er glamour! Jeg har ryddet og støvsugd i joggebukse, men nå har jeg kledd på meg, så glamouren er hevet et par hakk. Jeans, blomstrete bluse og grå finstrikkket genser. Og rød lebestift. Jeg har fremdeles ikke fått somlet meg til å se på noen av tipsene som vi rød-munn-novisene fikk i kommentarfeltet for noen fredager siden, men kanskje det blir helgens plan? Og tulipaner og/eller primula, det er jo meget gode forslag. Litt av en testparfyme jeg fikk, Elizabeth Arden White Tea, bak øret, og så ut og kjenne øvre luftveier fryse til is i gnistrende vinterkulde. Vakkert! God helg!

Jorunn sa...

Fredag på kontoret - med en god kopp fersken/mango-te og en fredagsfølelse som sniker seg på. Har ferske roser på stuebordet og planer om en god ostesufflè til kvelds. I morgen drar vi utenlands (helt til Sverige ;)). Ser fram til å handle eksotiske svenske matvarer! - Hehe. Og så har de en utmerket interiørbutikk der borte, som jeg helt klart skal avlegge et besøk. På søndag tar vi en tur i slalåmbakken. God helg, alle sammen!

Stine Arkeologine sa...

Så koselig å lese dagens rapporter her inne! Det har snødd enorme mengder i natt, og det er så fint ute nå. Min fine fredagsmorgen ble likevel utfordret da jeg kom ut og så at brøytebilen hadde dumpet et digert lass med snø over trappa vår, og den var så tung og tettpakket at jeg ikke greide å spa bort. Etter noen minutters indre kamp der valget sto mellom å la det ødelegge humøret mitt eller å la det passere og heller ta høflig og smilende kontakt med sjåføren neste gang jeg ser ham, valgte jeg det siste. Etter denne kloke beslutning steg glamouren flere hakk, for ingen ting slår jo følelsen av å ha handlet som et godt og anstendig menneske... (Av og til føles det som om jeg er med i en situasjonskomedie i dette nabolaget, det er mye interessant menneskelig atferd samlet på ett sted, min egen inkludert). :-D

Jeg har kjole og parfymen «Eternity» som er proppfull av ungdomstidsminner på i dag. I helga skal vi ha besøk og en bursdagsfeiring, og ellers bare slappe av hjemme og ute på tur. Det blir fint! Riktig god helg, alle sammen!

Anna sa...

Min kjæreste fra London kommer på besøk i kveld, så gjett om det blir glamorøs fredag på meg! Har på meg min deilige Neroli & Orchidee fra L'Occitan og prøvd ut min nye røde lebestift fra Sensai som jeg var heldig å finne på salg. Blir inspirert av de fine bukettene dine her, så kanskje jeg stikker innom og kjøper meg min første tulipanbukett (og da mener jeg første noen gang) for å pynte litt opp hjemme. Føler meg litt mer voksen dame ;) God helg til alle!

HildeSofie sa...

God fredag! Den ble ikke helt som planlagt, nå sitter jeg på bussen sørover til familien, for den snille stemora (akkurat som Ida i Kattelivet er jeg også så heldig å ha en slik!) er på sykehuset, og da vil jeg ikke være noe annet sted enn hjemme med pappa og resten av familien, enten den kalles hel-, halv-, eller stefamilie.
Men jeg har likevel litt glamour, med ny kremrosa kåpe, røde negler og fin ørepynt, og Coco Noir på halsen.

Så helgen min blir en kombinasjon av sykebesøk, pappabesøk og kos med hunden, som helt sikkert er forvirret over at husmor ikke er der.
Jeg sender en takk til det norske helsevesenet, som gjør at jeg likevel sover noenlunde rolig om natten: når noen kjære blir syke og trenger hjelp, så får de det. Det er så viktig å huske på i disse tider, at fellesskap fungerer.

God helg til alle, gi en ekstra klem til dem du er glad i, det er det mest glamorøse som fins!

Susanne sa...

Glamouren i dag er god krydderte, druer og ellers har jeg vakt. Litt senere blir det laksegryte og mer te.

God helg, alle :)

Elisabeth sa...

Endelig fredag og snart fri! God glamorøs fredag fra Bodøbyen, hvor det er fokk og rokk akkurat nå. Men innomhus er glamouren i behold; sort pencilskjørt, ganske mørk lilla genser med v-hals og nydelige øredobber fra Snö of Sweden i ørene. (Parfyme har jeg droppa pga allegisk kollega.) Hektisk på jobb, som sedvanlig på fredager, men det er greit.

Hjemme blir det tulipaner fra Mester Grønn (visste dere at de har tulipaner til 40% hver torsdag hvis man er medlem av kundeklubben?) som gir glamour, pluss ei god bok og et nyss påbegynt strikkeprosjekt; en genser til meg selv. Det har jeg ikke laget på minst 15 år, så jeg gleder meg til den!

Men først: Ettermiddagshvil før middagen. Jeg trenger å sove mer i dag, kjenner jeg. I helga blir det hyttetur med et par unge herremenn (og trekkhunden) som utgjør høydepunktet! God helg!

Anonym sa...

God fredag, så fint å lese alles rapporter fra det store livet og den lille hverdagen. Det er en stund siden jeg har lagt igjen noe, må satse på full skjerpings. Dagens glamour var utvilsomt lunsjen, som jeg sneik meg til å ta helt alene på kafé, mens jeg leste det fine intervjuet med Ella Marie Hætta i DNs fredagsbilag. Den jenta gir meg framtidshåp og tro, og det gjorde godt i sjela – ikke minst etter gårsdagens pressekonferanse fra Gardermoen. I helga blir det ski, ski, ski. Svært lykkelig over snøen og skiføret! God helg alle sammen. Lotta

Randi sa...

..... når alle lyder pakkes inn i vatt....
Her har det kommet skikkelig med snø de siste dagene og alt blir med ett så lyst og stille.
En diger bukett rosa krysantemum pynter opp på loppisskjenken, det er fyr i ovnen, tekoppen er full, og tegnesakene ligger framme på spisebordet. Luksushjemmekontor!
Og i tillegg pause sammen med dere da!
Det er så godt å være et sted der en ikke må være travel for å være "vellykka" og "viktig".
Dagens antrekk fra topp til tå: Oppsatt hår, sort jumper, sort/hvitt smårutete smalt skjørt, sorte tights og deilige ulltøfler jeg fikk til jul.
Foreløpig ingen sminke eller smykker, men jeg skal nok friske meg opp litt før handleturen.
Tilbake til skissene, og så må alle ha en fortsatt fin fredag og ei riktig god helg!
PS, hyggelig å bli minna på musikk/kulturskolen, her begynte også datra tidlig, men det er nå mange år siden.
PS2, på tide å slippe inn pusen som aller helst vil nyte vinteren fra vinduskarmen, men når hun nekter å bruke dokasse så må hun bare ut et par kjappe turer for dag samme hvor mye hun hater det.

Maren sa...

Den største glamouren i dag er så absolutt den digre buketten med tulipaner som pynter bordet i stua vår nå. Ååå! Dagens antrekk er kjole med strikkegenser utenpå, komfortabelt og varmt, perfekt i dag! Jeg gleder meg til helg, den blir rolig og fin med et teselskap hos ei venninne og ellers mye tid hjemme. Riktig god helg!

Glamourbibliotekaren sa...

T: Hurra for god helse! Omgangen er kjip, godt å være kvitt den! :)

Slikejenter: Tjukke gensere er stikkord her; har gitt opp å kle meg veldig pent når det er minusgrader. Å holde varmen er førstepri :) God helg!

Maja: Ja, gull verdt er det virkelig, hun er ekstremt opptatt av musikk og det gleder et musikkmammahjerte :)

Line: Dagslys er viktig! :)

Frøken Desibel: Så bra, glamorøs fredag skal man ta på alvor :D

Elin: Åh, så deilig det sikkert blir med nyskrubbet hus! :)

Anaruh: Jeg får neglebit bare av å tenke på fjordbad, brrr! Lykke til med det :D

Alene: Åh, det er så deilig med fyr i ovnen om morgenen! Skikkelig luksus :)

Marianne: Ooh, god tur! :)

Glow: God helg med assam og tulipaner! :)

Maje: Så bra at du ble inspirert! :) God helg!

Lindesey: Høres ut som en bra helg! :)

S: Åh, ferie! Deilig :)

Dahlia: God filmkveld! :)

Cand.med.: Jeg har klart å bruke opp en rød leppestift denne uka jeg, det er ikke hvert år! :) God helg!

Jorunn: Oooh, svenskehandel, kjøp mye god te! :)

Stine Arkeologine: Alltid koselig med rapportene her! :) Veldig klok og glamorøs beslutning mtp brøytekaren, all ære til deg!

Anna: Koselig med Londonbesøk! God helg :)

HildeSofie: Så fint og viktig å bare dra avgårde. Håper det går bedre med den syke snart! :)

Susanne: Te = glamour!

Elisabeth: Har sett tulipantilbudet ja! Liker aller best å støtte opp de blomsterbutikkene som står utenfor kjedene, men ellers er det absolutt et bra tilbud :) God helg!

Lotta: Ja, jeg orker nesten ikke tenke på den nye regjeringen - det at hele TRE av landets partier nå synes det er topp å samarbeide med FrP gjør fysisk vondt i kropp og sjel. Jeg kan ikke fatte det. (Det var et fint intervju med Ella M.H.I!) God skitur, det er sikkert lindrende! :)

Randi: Luksushjemmekontor er saken! Vellykka og viktig, det bryr vi oss ikke om her inne :D God helg! :)

Maren: Ja, så bra at vi klarte å vente med tulipaner helt til i dag! Da blir det ekstra fint! God helg! :D




Emma sa...

Den rosa soloppgangen i dag er vi flere som har frydet oss over ser jeg, så koselig å tenke på at vi er rundt omkring og gleder oss sammen! For en nydelig fredag, med vakker snø og passe mange minus grader. Trygg,gammeldags Elsa Bescow vinter- det liker jeg så godt.

Som om ikke det var nok har jeg hatt fysioterapi med deilige masasje til slutt, og en berlinerbolle med bringebærsyltetøy og vinterens første vakre lysrosa tulipaner pp bordet ved siden av meg. Nå er vi halveis i Januar og i strålende solskinn, nå syntes jeg det var lov å ikke vente mer.

Et besøk i teateret i morgen, ellers en vennlig og fredlig helg hos oss. Lysrosa flanell, ullsokker og varm skokolade.
God vinterhelg alle sammen, hilsen fra Emma

Ulla-Britt sa...

Kom akkurat inn fra årets første nydelige vandretur på isen mens sol og måne skinte om kapp. Sola vant selvagt, men det er stas å se dem oppe samtidig.Får en fantastisk lysopplevelse når sola skinner på en stor snøhvit isflate. Nå er dagen en time lengre enn ved vintersolverv - HURRAA! Hvite roser på kjøkkenbordet, men jeg har hvite tulipaner på Gudrun Sjödengenseren da!Små perler i ørene og et nydelig, fargesprakende sjal strikket av min kjære danske venninne. Nå kan helgen bare komme med bøker, aviser, musikk, bursdagselskap for det yngste barnebarnet og flere vandreturer i det vakre januarlandskapet. God helg til alle sammen! :-)

Anglofilia sa...

God ettermiddag fra Belgia, hvor ukas konferanse avsluttes med ball (!) i kveld. Dagens antrekk er en sort, behagelig kjole med kremfarget blomstermønster, sorte, tykke strømpebukser og en deilig, varm cardigan. I kveld blir det sort fløyel med Dynastiet-paljetter på ermene! Men først skal det legges ansiktsmaske og øyenmaske og vaskes hår og stæsjes. Hehe. Sikkert tjue år siden jeg har vært på ball, gett! Håper alle får en knallfin helg!


Glamourbibliotekaren sa...

Emma: Ja, det er fint med kollektiv soloppgang-fryd! :) God helg!

Ulla-Britt: Ja tenk, en time lengre! Fantastisk! :)

Anglofilia: Så glamorøst! Dynastiet-referanse er et must når man skal på ball :) God fornøyelse!

Inger sa...

Det er så koselig å sette seg ned fredag ettermiddag og lese gjennom alle fredagsrapportene her. Fint, men kaldt vær, ennå ikke snø, og godt å merke at ettermiddagene begynner å bli litt lysere. Dagens ytre glamour er en deilig svart kasjmircardigan, øredobber og et arvet stjernesmykke. Jeg har også kjøpt hvite tulipaner, de pynter så fint på stuebordet. I kveld kommer eldstesønnen og samboeren på besøk, resten av helgen er foreløpig åpen. Satser på å få tid til å lese, nå har også jeg begynt på 4321 av Paul Auster. Den virker veldig bra så langt! Tenkte å lese den mens jeg står på venteliste på biblioteket for «Etter vinteren», Vi er heldige som har så gode bibliotk her i landet.
God helg til alle!

Ingrid sa...

Fredag! Ekstra godt etter en litt krevende jobbuke. Har fått trent etter jobb, det er glamorøst når man har kontorjobb og sitter mye stille. I helga skal kjøkkenet skures, det trengs, og så blir det kanskje en tur på ski hvis jeg orker å trosse kulda. Riktig god helg til alle!

Line sa...

Kaster meg med i siste liten (og for første gang)! Flott fredag, dagens glamour var duften Bois Blonds fra Atelier Cologne og rød leppestift. Etter en god dag på jobb dro jeg og familien på en koselig restaurant for middag. Ble veldig fristet av tulipankjøpene her inne, blir nok det på meg i morgen :)

Anonym sa...

Helg og jeg har bursdag i morgen. Sitter med kofferten pakket med ny kjole, nye skoletter og andre fine plagg. Er kledd i grå dressbukse og ny babyrosa genser med v-hals. En liten dusj av favorittduften i nakken. Føler meg velkledd! Blir snart hentet av bestisen som arrangerer overraskelseshelg for meg. Jeg sitrer av skrekkblandet fryd.
God helg til alle her!
Mvh SJH.

Marianne sa...

Hurra for fredag!

Det mest glamorøse var å stå opp tidlig og fly til Tromsø. Her er det filmfestival og gode venner. Super kombo! Har sett to filmer som var fine på hvert sitt vis. Franske intellektuelle, inkl vakre Juliette Binoche, i "Non-Fiction" og gammel spionfilm med Richard Burton i "Spionen som kom inn fra kulden". Nå venter god middag, og mer film i morgen.
God helg til alle!

Skydronninga sa...

En ålreit fredag som i seg selv ikke har vært så spennende, men denne uka har mange spennende ting skjedd. Ikke så store i seg selv, men sånne bevegelser i relasjoner som vi får se hva bringer... Fjonget meg opp i går, så i dag er det koseklær som trumfer! Har sett ferdig en fornøyelig serie på netflix, i kveld blir det rolig tid med mann etter barna er lagt. Stor glede over at alle er friske! Her kom tulipaner i hus tidligere i uka, så nå er det også her en frodig bukett utover kjøkkenbordet! God helg til alle!

Ingerid sa...

Bums var uken over, og det var fint, for den var krevende. Men nå er det ordentlig helg, ingen PC med hjem. Nå er dagens antrekk blitt joggebukser og en slitt genser, men før det var det riktig så fint med rutete bukser, svart genser og pen svart cardigan med treknapper, dessuten gullringer i ørene og Burberry Woman bak øret. Helgen bringer avslapping og forhåpentligvis en skitur i kulden.
Så fint med årets første tulipaner og fint bilde av dem til stor glede for alle! Vi venter nok en uke til, da har veslejenta bursdag. God helg til alle!

Kristin sa...

Fredagsglamour er først og fremst å være litt friskere enn forrige fredag - vil i den anledning takke for alle god bedring-ønsker, og videresende disse til denne ukes syke & pjuske! Så må jeg sende en klem til HildeSofie, ikke gøy med sykdom i familien!

Ellers gleder jeg meg over at dagene virkelig er merkbart lysere og lengre nå, og at vi plutselig var over halvveis i denne, må jeg innrømme, litt usedvanlig seige januarmåneden... selv om jeg i god glamorøs ånd har forsøkt å glede meg over den, har det av ulike grunner vært litt utfordrende i år. Men nå øyner jeg vår-vinteren i det fjerne;)

Helga skal jeg bruke til å slappe av og komme i orden i leiligheten før besøk om noen dager. Må også seriøst vurdere en bukett tulipaner, kjenner jeg nå! God helg, alle fine!

Joy sa...

Fredagsglamouren i dag har vært besøk av min kjære datter i ettermiddag med nytrukket te på kannen, deilige ingefærkjeks og levende lys! I morgen venter det innkjøp av årets første tulipaner - noe jeg gleder meg til :-)

Glamourbibliotekaren sa...

Inger: Ja, det er veldig koselig med alle rapportene! Håper du koser deg med 4 3 2 1! :)

Ingrid: Skure kjøkkenet, jeg blir imponert! God helg! :)

Line: Velkommen hit! Please stay :)

SJH: Gratulerer med bursdag! Og overraskelseshelg; så koselig! Du får rapportere igjen så vi andre får høre hva det ble til :)

Marianne: Å, sånne festivaler er det beste! Elsker å fordype meg i noe på den måten :)

Skydronninga: Koseklær og tulipaner og glede over å være frisk, slett ikke verst på en fredag :)

Ingerid: Glamorøs fredag med ruter! Så fint. God helg! :)

Kristin: Det nærmer seg vårvinter! Om kanskje fire-fem uker er vi der, det klarer vi :)

Joy: Så fint! God helg! :)

Populære innlegg