fredag, juni 28, 2019

Glamorøs fredag og god sommer!

Fredag, helg, sommerferie! Nå er det såpass lenge til jeg skal logge meg på jobb-pc'n at jeg blir skuffet om jeg ikke har glemt passordet når jeg kommer tilbake i midten av august. Aaah! Etterlengtet ferie!

I helga blir det både bryllupsdag- og bursdagsfeiring, og jeg har i den anledning bryllupsparfymen på i disse dager. Så fint med duftminner! Om det koselige bryllupet vårt, om den beste bryllupsreisen vi kunne tenke oss. Jeg har sommerteene klare, både de kaldbryggede og de vanlige, og jeg skal gå innom biblioteket i dag og låne med meg en bunke bøker. Det skal bli så fint! I går ettermiddag sovna jeg i hengekøya, det er jo et tegn på at det er ferietid.

Ellers er det vemodig med barnehageavslutning, så jeg ga en peonbukett fra hagen til hver av de snille gode ansatte som har gjort hverdagen så trygg for vår lille datter hele det siste året! Det har de jammen fortjent. I år har det forøvrig ikke vært rådyr i hagen og gumlet roseknopper, så jeg er spent på hvordan Giardinarosen blir når den får klatre i buen. Austinrosene dukker opp innimellom stauder her og der, så det blir en spennende hagetid framover.

Og som tidligere antydet - bloggen går også over i feriemodus. Å ha bloggforpliktelser er ikke helt forenlig med ferie, da jeg ikke har lyst til å drasse med meg en MacBook overalt. I alle fall ikke på reiser! Jeg vet ikke helt når neste oppdatering blir, det får jeg bare ta litt på sparket om formidlingslysten skulle dukke opp.

Jeg ønsker dere alle sammen en riktig god sommer! Håper dere får mye tid til å slappe av, lese, sitte på trappa med en kopp te og bare glo ut i lufta. Det skal jeg!

mvh eders Glamourbibliotekar.

Kammerpiken sa...

God helg, og god sommer!!!!

Nå har jeg tre ting igjen på listen min og halvannen time å gjøre det på. Tror det skal gå helt fint!

Dagens glamorøse innslag er at gemalen har invitert meg ut på lunsj. Heldigvis inne-ute og ikke ute-ute. Ute er det nemlig 10 grader og stiv kuling. - "Det er langt dette landet. Det meste er Nord".

Men i morgen tidlig-tidlig setter vi oss i bilen og kjører til min barndoms by på familiebesøk. En lang biltur, men veldig godt når vi kommer frem en gang utpå søndag. Etter en stund loffer vi tilbake, og da blir det hytte, hage, kultur og HVILE helt til det blir august. Deilig!

Og så har jeg skrevet ned passordene mine og låst de inne på et lurt sted. For en gangs skyld skal jeg IKKE ringe IT etter ferien og be om nye passord.

God ferie, og god sommer til alle - håper den blir akkurat slik du vil at den skal være!

instance sa...

Her nord er det meldt både grått og vått denne helgen, så sommerfølelsen lar vente på seg. I går kveld blåste og regnet det så mye at jeg fikk helt høststemning der jeg satt med pledd og bok og te. Bare syrinene i full blomst utenfor vinduet minnet om at det egentlig er en helt annen årstid. Men koselig å krype sammen på sofaen med bok eller en serie isånt vær i alle fall. For tiden ser jeg og mannen "Good Omens" fra Amazon Prime, som så langt er en veldig vellykket og fin filmatisering av en av mine favorittbøker.

I helgen drar vi på hytta for å snekre og male litt. Der har det svært glamorøse sommervannet endelig kommet i slangen utenfor hytta, så da slipper vi drasse med oss så mye vann eller styre med snøsmelting. :) Og så blir det ny kjøkkenmatte på hytta fra Pappelina som jeg har hatt lyst på kjempelenge og tror blir veldig fin der oppe.

Strømpebukser og joggesko til kjolen i dag, siden været ikke akkurat innbyr til sandaler. Ellers har jeg gullringer i ørene og nylakkede negler og holder humøret oppe tross kulda!
Vi skal heldigvis sørover i noen uker litt senere i sommer uansett, så noe varme må vi jo få med oss. :)

God sommer alle sammen, og god ferie til Glamourbibliotekaren og familien!

Stine Arkeologine sa...

God ferie til deg og familien din, og til alle dere andre her inne! Vi har en uke igjen til ferien vår ennå. I år skal vi holde oss i nærområdet, være hjemme og slappe av, besøke familie og dra på daglige badeturer (jeg har en badeglad gutt som følger kalenderen, ikke gradestokken). Jeg gleder meg til å rusle barbeint rundt inne og ute, drikke iste og spise melon, lage middager med radioen på, male litt utendørs der det trengs, lese mye og sitte masse på trappa og bare glo ut i lufta som Glamourbibliotekaren sa. Jeg liker bedre å reise i bøker enn på ordentlig, og hjemmeferie er det beste jeg vet!

I dag har jeg hatt fri sammen med eldstemann som er på vei til Roskilde. Jeg må sitte på hendene mine for å ikke holde ham trygt hjemme, men jeg prøver å ikke vise det. De blir store, og det er uvant og skummelt! Men slik er det - han får sikkert en opplevelse for livet, og jeg blir enda litt mer voksen selv. Riktig god sommer, alle sammen! :-)

Anaruh sa...

Jeg har barn som varter opp med lunsj på terrassen, peoner som bugner, parfyme som dufter sommer og planer om å leg meg en affogato om ikke så lenge. God sommer og god helg!

Anglofilia sa...

Kan skrive under på at sommerværet i nord er av det røffe slaget. Sitter hos min mor og hører blomsterpottene skrangle mot veggen utenfor... ville ikke forbause meg om de kom flyvende forbi snart. Men det er et streif av sol, så man får vel bare være glad til. I ettermiddag skal jeg møte en barndomsvenninne og gå på en utstilling sammen med henne. Neste fredag returnerer jeg til Vestlandet, til mere regn ifølge langtidsvarslet. Jaja. Håper alle får en fin helg og en flott sommer!

Ellen sa...

Her på Nordvestlandet er det 13 grader, vind og overskyet. Men det er fint vær inne, og ferien begynner i dag. I morgen er det bryllup, og så får vi familiebesøk. Mange hyggelige ting på gang, jeg synes feriestemningen er kommet for fullt. Jeg har hamstret bøker og te, og rosene er på plass. Det er litt sørgelig at vi ikke kan ta inn markblomster, men allergi hindrer oss i det. Derfor blir det roser i stedet, de er allergivennlige.

Jeg har full forståelse for at Glamourbibliotekaren vil ha blogg-fri. Det kan være et mål for mange av oss å frigjøre oss litt mer fra skjermene. Tusen takk til Glamourbibliotekaren for alle gode og inspirerende innlegg, og riktig god ferie til dere alle!

Nattsvartur sa...

Nydelig sommervær i Oslo i dag, og det skal holde seg i helgen.
Nesten alle på jobb går ut i ferie, men jeg har ett par uker igjen...
Med så nydelig vær her er ikke det noe problem! Og i dag skal jeg ha jentekveld med min beste venninne. Vi skal ta på oss fine kjoler (har for så vidt allerede på fin kjole), gå ut og spise og drikke champagne på balkongen i sommerkvelden.
Dette blir helt klart en glamorøs aften :-D

Resten av helgen blir forhåpentligvis også veldig fin, med sol og sommer og barn som kan plaske i plaskebassenget ute :-D

God helg, og god ferie!

Anonym sa...

God sommer! Mette

Inger sa...

Helgen startet så deilig med frokost i sola på verandaen. Jeg er på besøk hos min mor, min kjære har ikke ferie ennå. Det er så koselig å komme hit, sitte lenge ved bordet, lese avisene og prate. Håret er nyklippet, brynene er stelt og farget, så nå mangler bare neglelakken. Tekoppen står klar sammen med en god del lesestoff, nå skal jeg ut i sola. Siden skal jeg gå meg en tur, høre på fuglesangen og lukte på blomstene.
God helg og god sommer!

Anonym sa...

God fredag!

Jeg har hatt fri i dag, men det har gått i ett for det. Stått mye i bilkø og passkø...Også hadde jeg glemt papirer og gammelt pass. Typsik meg! Men det ordnet seg heldivis.
Men før det møtte jeg en gammel arbeidskollega som har fått baby. Så vi var på bakgårdskafè og vandret litt rundt. Fant en god te på veien også. Nå er jeg endelig hjemme, så jeg skal lage middag og rydde litt. Jeg har to store buketter med solsikker og pioner og en flaske med hvitvin som vi skal ha til maten. Så god sommer til alle! Og heldigvis finnes det ett arkiv på denne bloggen som jeg kan gå igjennom i sommer, ellers hadde jeg fått abstinenser!

Yvonne ;)

Helga sa...

God sommer fra solfylte Sørlandet! Vi har tilbragt ettermiddagen i hagen med vann i plaskebassenget og solhatten på. Nå har far og sønn lekt med vannslangen og vi har ett stykk klissvåt unge. Akkurat som det skal være, med andre ord! Helgen går med til 2-årsfeiring og jeg kjenner at ferien starter ikke ordentlig før etter bursdagsselskap. Prøver å ha lave skuldre og ikke stresse for mye da.

God sommer til dere alle!

Ingerid sa...

Fredag! Det nærmer seg ferie, men før det er det innspurt med manus. Noen dager gjenstår før jeg får treffe barna igjen og feriere på Sørlandet, hurra! Planene for ferien er enkle, slappe av litt fjell, mye familie, bading uansett vanntemperatur. Jeg skal virkelig ta Glamourbibliotekaren som eksempel og logge mest mulig av. Kanskje blir det et og annet sommerlese-bilde. Men først altså: bokmanus! God helg og god, avslappende sommer til alle, særlig Glamourbibliotekaren!

Frøken Desibel sa...

God fredag!
Har fortsatt 2 uker igjen før ferie, men føler for litt ferieadvent i disse ukene:D Nå er jeg klar for helg, etter en altfor lang dag på jobb. På tide å komme seg hjem.

Håper alle får en fin helg og en flott sommer.

K. sa...

Jeg befinner meg akkurat nå, i likhet med flere her, i den nordlige halvdelen av landet - værbeskrivelse bør vel dermed være overflødig! Ikke desto mindre elsker jeg norsk sommer - lyset, luktene, alt det grønne; i tillegg alle følelser og barndomsminner som knytter seg til stedet jeg er på. Nyter gåturer, samvær med familie jeg sjelden ser, lesing, strikking, god kaffe - og litt shopping... har blant annet funnet verdens søteste bilde å ta med hjem idag, og det føles veldig glamorøst!

God sommer og velfortjent ferie, fantastiske Glamourbibliotekaren og alle hennes ditto lesere!

HildeSofie sa...

Sen helgehilsen her, men jeg er døgnvill på ferie, så det får gå!
Akkurat nå sitter jeg på dekk på en flott skute, etter en liten ukes seilas i diverse vestlandsfjorder. I ettermiddag går turen videre til Danmark.
Jeg er defor relativt casual antrukket, og om en time å arbeidstøyet på. Men jeg er nydusjet og dufter av L'Occitanes Fleur Cerise. Etter ture til Danmark går ferden hjem, og et par uker med jobb, før jeg tar enda en ferieuke.
Riktig god helg og ferie til alle!

Elisabeth sa...

ÅH! Jeg missa hele glamourfredagen, så nå helt i etterkant får jeg bare nevne at jeg var på hyttetur med et par nevøer, på Sandhornøya hvor vi var i mars også. Det var bare 8-9 grader som skilte da og nå; været var det samme, men sist var det snø. Nå var det bare vått. Jeg jobba på formiddagen og så gikk vi en nydelig tur etterpå, og jeg strikka ferdig ei babylue til et sett som er til ei jente som blir født i august, og så begynte jeg på ei bok jeg fant på mikrobiblioteket til det lokale kvinnelaget (de har tre hyller på venterommet på kaia hvor man kan låne/ta/levere bøker etter eget forgodtbefinnende).

Men nå er det søndag og jeg skal ikke si mer - god helg, og god ferie!