tirsdag, juni 11, 2019

Lille Valkyrien Kaffe- og Tehus Fransk Earl Grey


Earl Grey er alltid interessant å teste! Håper dere stikker innom Lille Valkyrien på Majorstua (i Jacob Aallsgate rett ved Majorstukrysset/Valkyriegata (som alle tror er Bogstadveien, hihi)! De har veldig mye god te, så man bør absolutt ta turen innom hver gang man er i området. Deres franske Earl Grey er kjempegod - den er tilsatt mango i tillegg til bergamot. Fin balanse!


Koppen har dere sett en million ganger før - den er fra Rijksmuseum, Delft-porselen, med fuglemønster og en liten fugl nedi koppen også. 




4 kommentarer:

Emma sa...

Så fint å få vite, jeg var nettopp der og kjøpte en nydelig blå og hvit kopp i presang fra storesøster til lillesøster. Nå må jeg nok tilbake og kjøpe fransk Earl Grey. Jeg er litt kjedelig med min evige og elskede Twinings Earl Grey, men jeg er så glad i den som har fulgt meg siden Twinings besøkte Steen og Strøm med en stor England- stand på 80 tallet. Kan jeg ønske meg en liten forelesning om ulike typer Earl Grey? En gang det passer altså? God regnværskveld fra Emma - for anledningen med varm sjokolade og Tommy Dorsey.

Yvonne sa...

Der pleide jeg å handle te når jeg jobbet Oslo. Kan ikke skjønne at det ikke finnes flere sånne fine små te butikker. Jeg bor i Tønsberg og savner sårt en te butikk. Den koppen var utrolig fin! Ha en fin onsdag. Hilsen Yvonne

Anonym sa...

Yvonne: men dere har jo Kafferiet på torvet! Der har jeg handlet te mange ganger :) Nå er det noen år siden sist, men tror den er der ennå.

Yvonne sa...

Anonym:
Hei, er ikke kafferiet café/bar? Har ikke sett noe te der... det var tebutikk når jeg flyttet hit, som nå er kaffe spesialen. Men de har lagt ned tror jeg.. men jeg skal ta en ekstra titt på kafferiet i tilfelle :)

Populære innlegg