lørdag, mars 21, 2020

Lørdagskveld


En lørdagskveldhilsen! Bildet er fra i dag tidlig, men jeg sitter ved samme sted og drikker omtrent samme te, så stemningen er ganske lik. Gramophone skriver om den ene fristende nye plata etter den andre, og siden jeg er i permisjon får jeg jo ikke dette inn via jobben akkurat nå, så jeg må holde meg oppdatert selv. Og jeg blir så fristet. Jeg innrømmer å ha lagt inn en hel del bestillinger hos engelske platebutikker de siste månedene.. men fra og med 1. april forsvinner jo tollgrensa, så da blir det ganske mye dyrere å kjøpe musikk fra utlandet. Uansett er det jo best å støtte opp om de norske. Herved tipser jeg om Lawo Store, den klassiske platebutikken som ligger under Oslo Konserthus, åpent tirsdag-lørdag - og i tillegg har de nettbutikk hvor man kan fråtse når man vil. Mange fine plateselskap! Harmonia Mundi, Hyperion, Alpha - her ligger godbitene. Tenk så fint å stikke innom på vei hjem fra jobb fredag ettermiddag og kjøpe med seg en cd til helgen! Ny CD, blomsterbukett, et hekto av en god te (eller kaffe til den som vil ha det). Da er man klar!

Håper dere har en fin lørdag! Husk at det alltid er lov til å legge igjen en hilsen her i bloggen, vi holder sammen selv om vi sitter i hvert vårt hjem!






6 kommentarer:

Ellen sa...

Det er så hyggelig at du har begynt å blogge igjen. Nydelige bilder, jeg merker at det påvirker meg. Det er fortsatt mye å glede seg over.
Tusen takk for kloke betraktninger, gode råd og inspirasjon til å gjøre det litt ekstra hyggelig rundt seg.

Anaruh sa...

God lørdagskveld!
Enig med Ellen, det er så hyggelig å lese tekstene dine i tillegg til de fine bildene du tar.
Her er det oolong, Uroens bok, en helgebukett ikke helt ulik den du har og sus fra oppvaskmaskinen det går i. Ha en fortsatt fin kveld!

Yvonne sa...

Hei, takk for tips! Jeg var ikke klar over den nettbutikken. Der skal jeg nok legge inn en bestilling.
Jeg savner kaffe og te-hus i Tønsberg. Da kjenner jeg at det er "langt" til Oslo.
Men hurra for nettbutikker. Enda godt det finnes. :)

Glamourbibliotekaren sa...

Ellen: Så fint å høre! Glad for å inspirere!

Anaruh: Uroens bok ja, den har stått i hylla i mange år men i forrige uke plukka jeg den fram. Kanskje det blir en lesestund i dag!

Yvonne: Ja, nettbutikker er supert i disse tider!

Katrine sa...

Takker for alle anbefalinger. Skal absolutt sjekke ut den butikken, er glad i musikk og vil gjerne handle mer.

Viv sa...

Å så deilig med et fristed der det er lov å nyte, bare nyte. Takk.

Populære innlegg