søndag, mars 22, 2020

Søndag


Morgenlyset på soverommet. Gardinene klarer heldigvis ikke å holde solstrålene ute. 




Den store tekanna står her, hele søndagen, alltid full av varm te. Matthieu Idmtal spiller Aleksandr Skrjabins etyder op.8 på Morgenkonserten i NRK Klassisk, hans klavermusikk er virkelig noe av det vakreste. 


Jeg kan nesten ikke tenke meg noe mer stemningsskapende og trygt enn ei tekanne. Det er mye selskap i den når man er alene, og den er fin å dele med andre. Lyden av vann som koker, fryden når man velger te, lengselen i de to minuttene mens den trekker. 

Jeg gleder meg over hver eneste kopp te jeg drikker, jeg har alltid gjort det. 


16 kommentarer:

Anonym sa...

Du beskriver så fint! Og jeg e•l•s•k•e•r den fargen på soverommet ditt altså♡ God søndag og kos deg med teen! Fra K.

Ina sa...

Så nydelig stemning! Jeg får slik god følelse og ro i sjelen av bloggen din, det er kanskje en klisjé men jeg føler meg som et bedre menneske når jeg leser den :-) Tusen takk!!

Anonym sa...

Kan skrive under på dette, te får meg alltid i godt humør. Takk for blogging, det løfter denne underlige tiden for meg og tydeligvis for mange andre også. Koselig å føle samholdet her inne akkurat nå. God søndag, hilser trofast leser i vest.

Anonym sa...

Så trivelige gardiner dere har! Skikkelig vårlige. Marssola er så livgivende-kjenner at den varmer, og snøen smelter etter veiene (fortsatt mye snø her på Røros). Er så glad for at du er (midlertidig?) tilbake. Setter så pris på alle innlegg.

Katrine sa...

Nå måtte jeg sporenstreks følge ditt eksempel (som jeg ofte har gjort de siste ti årene), så nå står det ei kanne med earl gray her på bordet. Så koselig, føles nesten som vi er en hel gjeng som drikker te sammen. Sier som anonym over her, setter pris på alle innlegg. God søndag til deg og familien din!

Sol sa...

Tusen takk for at du blogger. Det hjelper veldig på ensomheten :-) Har familie rundt meg men savner gode venner. Føler liksom at du er en av dem :-) Så nydelig duk du har forresten. Hvor er den fra? Ha en fin kveld.

Emma sa...

Nå satte jeg på kannen også, en kopp til mens Søndagsmiddagen blir klar. Jeg har spasert en liten tur med hunden min, og sett på museører på hekken og krokus i solvegger, det hjelper når uroen er så stor. Og som katolikk er det også en trøst at messene sendes på nettet hver dag, i dag er vi halveis i fasten, Laetare søndag eller rosesøndag, da pleier vi å feire med et glass rødbrus til dessert og roser på bordet. God søndag fra Emma.

Yvonne sa...

Åh jeg er så enig! Elsker å ha en kanne med te på bordet. Jeg har 9 tekanner, så jeg har litt å velge mellom... (Litt i overkant mange) :D
Ha en fortsatt fin kveld!

instance sa...

Merkelig søndag. Forrige helg var jeg litt manisk og ryddet og styrte i hele huset. Denne helgen har jeg vært mer i komatilstand, og har ikke gjort noe som helst fornuftig annet enn å avbestille billetter til dåp, og håpe flyselskapet ikke går konkurs.

Har handlet litt hos lokal interiørbutikk (over nett, selvsagt). I slike unntakstilstander kan man jo både støtte lokalt næringsliv og slik legitimere at man skaffer seg noe man har siklet på en stund - det ble 2 HAY-kopper, og litt jålekaffe, som faktisk heter "jålekaffe"! :D

I dag har jeg drukket påskete fra en lokal te/kaffe-butikk som heter Smak og Behag, og såvidt jeg kan skjønne er det deres egen blanding. Indisk og kinesisk svart te med eple, appelsinskall, kanel, nellik, kardemomme og ingefær. Overraskende god, denne blir nok drukket opp før påske! Sliter med å ikke akkompagnere med sjokoladeeggene som skal spares til påskeuka, har så langt stått i mot, men kjenner at det kan holde hardt etterhvert.

Veldig koselig å ha bloggen din tilbake, felleskapet her inne består etter min mening av usedvanlig fine folk!

Anonym sa...

Du er tilbake! Det tok noen dager før jeg oppdaget det, men du verden så hyggelig det var å finne fire nye innlegg her. Som de andre skriver før meg, det er en egen ro i denne bloggen, det gjør godt i denne merkelige tiden. Takk for at du deler og åpner dørene her inne, om så bare for en begrenset periode. Jeg skal sporenstreks lage en kanne te for å feire. Ønsker deg og alle følgerne gode dager i tida som kommer.

Stine Arkeologine sa...

Det er sant, det er mye selskap i en tekanne, og teen smaker liksom mye bedre når den skjenkes fra en! Kjempekoselig å se nye stemningsbilder her igjen og å lese kommentarene fra resten av gjengen her inne. Håper dere har hatt ei fin helg! :-)

Tigram sa...

Takk for at du er tilbake! Det er noko spesielt med den teen. Her er det ein ørliten pause i påsketedrikkinga med Christian IV blanding frå Majorstuen Te & Kaffe.

Glamourbibliotekaren sa...

K: Takk! Ja, fornøyd med den fargen jeg også. Nå er fire rom i huset grønne, haha! :)

Ina: Så fint! Glad for å høre det :)

Trofast leser i vest: Takk takk! :)

Anonym: Det er faktisk en bluse! :) (Gardinene er ikke med på bildet) Den er imidlertid helt nydelig! :)

Katrine: Ja, vi drikker te sammen hele gjengen :)

Sol: Så fint å høre. Vil gjerne bidra til at dagen blir litt bedre for alle oss som savner de vi har kjære! :) (duken er fra India, veldig glad i den!)

Emma: Museører, så koselig! :)

Yvonne: Ja, haha, mange tekanner er fint å ha! Og på slike dager gjelder bare den aller største :D

Instance: Fint å støtte opp om butikker, jeg skal skrive litt mer om det senere i dag har jeg tenkt! :)

Anonym: Takk for hyggelige ord! Kos deg med te! :)

Stine Arkeologine: Teen smaker garantert bedre fra ei kanne! :)

Tigram: Nam nam, de har også mye god te! :)



Glamourfilologen sa...

Så hyggelig at du er tilbake med bloggen, Glamourbibliotekar! Gardinene er nydelig - kan du røpe hvor man kan få tak i slike?

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Det du ser på bildet, er en bluse! Gardinene er ikke med, bare solstrålen de ikke klarte å stenge ute :)

Kirsti sa...

Hei, der var du jo!

Skulle bare innom en tur i kveld for å se gamle poster om når påskeadvent egentlig starter og om jeg fant bilder av de enormt elegante og forfinede kyllingene dine og så bare PJONG er det nesten meter på meter med innlegg! Helt nye! Påskeadvents-innl-egg!! Jeg ble glad. Visste ikke før nå at bloggen din har blitt en del av påsketradisjonen min.

Det er jo hyggelig med bilder av barna dine - gratulerer med flotte unger - men jeg håper på ferske zombiekyllingpåsktretter i til-egg.

Bilder sier mer enn 1000 ord, sier ‘em. Jeg synes 1000 ord fort kan bli litt mye, derfor foretrekker jeg blogg framfor Instagram. Fin blanding av ord og bilder i passe porsjoner. Fint du er tilbake på en plattform jeg liker. Håper du blir her lenge!

Populære innlegg