fredag, april 24, 2020

Glamorøs fredag



God morgen kjære venner! Hvordan går det med dere? 

Jeg har akkurat kommet inn etter dagens første trilletur, med ferskente i koppen og Radio Glamourbibliotekar vol. 40 på øret, morgensol og fuglekvitring (man må ha på musikken såpass lavt at man hører fuglesangen gjennom). Nå skal jeg fikse litt til helga her, senere bake, og resten av dagen har jeg tenkt å nyte morelltreet som blomstrer! Jeg har allerede ruslet en liten runde i hagen, og det er så vidunderlig med de små vindkastene som fører duften av de blomstrende trærne med seg. Plommetrærne og magnolia er i fullt flor også. ÅH som jeg har lengtet etter dette. Her skal vi ikke gå glipp av et eneste sekund! Jeg tror til og med det er innafor å ha et par gjester, i hagen, med god avstand. Morelltreblomstringen må deles! 

Stripete genser, jeans, og duften er Tommy girl (for å være litt nittitallsnostalgisk). Jeg har lagt fram alle frøposene mine, så når jeg får et øyeblikk til overs skal jeg fundere litt på hva vi skal så i hagen i år. Det er en koselig syssel å gjøre sammen med eldstejenta! 

Ha en fin fredag alle sammen!

mvh eders Glamourbibliotekar

20 kommentarer:

Emma sa...

Godmorgen, vi har bryllupsdag i dag vi, det er glamour for en hel fredag synes jeg! Mannen min har fått sin favoritt kaffe og jeg drikker min grønne te med sitron, jeg hører på bryllupsdag spillelisten min og nyter å ha en fredelig morgen med store skolebarn som stort sett klarer hjemmeskolen selv i dag.
Det blir ikke middag på vår snille Theatercaféen hvor vi har feiret alle store dager i over 20 år, men det blir deilig middag hjemme med pent dekket bord og masse vårgrønnsaker.
Og hvert år setter jeg sammen blomster som ligner brudebuketten min, freesia ,ranunkler og roser- det dufter nydelig! God fredag alle sammen, ha en trygg og god helg.
Hilsen fra Emma.

Maje sa...

God fredag! Gratulerer med bryllupsdagen, Emma:)
Her er det ganske casual, men jeg bakte grove scones til frokost og tar en kaffe nå (te senere..) mens jeg hjelper eldstemadam med skolearbeid og følger opp studenter på jobben. Ella synger svakt i bakgrunnen og jeg har Chanel no 19 på halsen. Alt i alt en god start på dagen. I helgen skal vi forhåpentligvis være litt ute, kanskje ta en tur i skogen med barna, det skal bakes og leses og kanskje jeg skal sy litt til minstemadam. På tross av alle farer og utfordringer i verden må jeg si vi har det godt og jeg er takknemlig for alle de fine folka i livene våre. God helg!

slikejenter sa...

God fredag! Og gratulerer til Emma med bryllupsdagen, det høres ut som en fin alternativ feiring :)

Som vertinnen har vi et blomstrende morelltre i hagen, og nå sitter jeg og kikker litt på det fra hjemmekontoret mitt. Så vakkert! Hagen overrasker meg litt hvert år - vanligvis spiser rådyrene opp alt av blomster, men for et par dager siden var det plutselig tulipaner i bedet - i full blomst!

Foreløpig er jeg yoga-casual etter en særdeles slitsom natt med misfornøyd baby. Morgenyoga og ca. to liter kaffe hjelper litt. Jeg har litt god sjokolade til senere, og skal ta en spasertur for å unngå kontornakke, nå som jeg sitter godt nedi eksamensoppgaver som skal rettes. Jeg vil også gjerne freshe meg litt opp, kanskje jeg rett og slett må sminke meg litt!

I helga har vi planlagt piknik, så jeg håper sola kan varme oss noen dager til. JEg skal pusle litt i hagen, rydde i barneklær og forhåpentligvis finne en ny bok å lese. Ønsker alle en riktig god helg!

Anaruh sa...

Gratulerer så mye med bryllupsdag, Emma, og god fredag til alle som leser!
Dagens glamour består av Chanel no 19, som var farmors parfyme, ettersom det ville vært hennes 96-årsdag i dag. I tillegg har jeg akkurat tatt et nybakt brød ut av ovnen, og ute skinner sola. Etter lunsj skal jeg ut og male siste strøk på gjerdet vårt mens jeg hører lydbok, og så er det helg uten noen bestemte planer utover å lese ut en bok eller to.

HildeSofie sa...

God glamorøs fredag! Endelig fått summet meg til å faktisk skrive en kommmentar her igjen, etter så lang tid uten - og jeg slutter meg til rekkene av dem som sier hurra og velkommen tilbake nå i disse tider!
Jeg blir tredjekvinne som melder om Chanel No. 19 i dag - jeg fikk den av en venninne som ikke fikk den til å stemme helt, men på meg er den akkurat passe.
Ellers er antrekket hjemmekontorcasual, men jeg har vært streng hele tiden på at det skal ikke være joggebukse, og jeg skifter til annet tøy når arbeidsdagen er over - hoho, alt for å opprettholde et snev av normalitet!

Planer for helgen er å vaske leiligheten i ettermiddag, og så har jeg 7,5 timer med webforelesning å se gjennom før jeg skal ha hjemmeeksamen neste uke. Men jeg har også en sconesdeig i kjøleskapet, og jeg får besøk av kjæresten i alle fall en av dagene i helgen, så det blir tid til litt kos også :)

Riktig god helg til alle!

Stine Arkeologine sa...

Her er det en deilig, stille fredag etter enda en uke med mye på gang. Jeg har allerede avsluttet skrivedagen og skal straks på tur i skogen med termos i sekken og kikkert rundt halsen - den beste medisinen når hodet er fullt! Jeg og eldstemann er alene i helga, og vi har planer om å ordne litt i hage og garasje, stelle sykler og lage god mat, en sånn rolig og ustrukturert vårhelg i sakte tempo der det ikke er så viktig hvor mye vi får gjort. Jeg er 80-tallsnostalgisk med parfymen Anais Anais i dag, som er så full av gamle, rare minner at jeg bare må bruke den av og til selv om den ikke er den jeg liker aller best. Håper dere alle får en fin fredag, og riktig god helg!

Anonym sa...

Her på hjemmekontoret består glamouren så langt i rundstykker og eggerøre til lunsj og å høre fuglene utenfor. Ser fram til hyggelig avtale om å trene med en venninne på god avstand senere. Ellers har hele husholdningen lagt sin elsk på glamourbibliotekarens spillelister og takker så mye for nyeste tilskudd, som vi er godt igang med. God fredag til alle, og tusen takk til deg kjære Glamourbibliotekar for å skape så mye hygge for oss her inne. Hilsen Ingrid

Anonym sa...

God fredag alle sammen! Hjemmekontoret i dag har bestått av jobbing frem til nå, og hjemmeeksamen resten av dagen. Helgen blir nok i hovedsak brukt til hjemmeeksamen, men har planer om noen turer i skogen, for å klarne hodet og myke opp kroppen litt. Hvitveisen begynner endelig å dukke opp her, og det er like stas hvert år! Antrekket i dag er sorte smale bukser og en lett ullgenser. Elsker ullgensere! Litt lett sminke og Si fra Armani bak øret.

Marianne sa...

Gratulerer så mye med bryllupsdag Emma! Så hyggelig med blomster som likner på brudebuketten :) Et godt tips. Selv er mannen min og jeg en tur på fjellet. I går var det et kort lite bad i skogen hjemme, i dag er det snødekte omgivelser. Begge steder høres fuglesang og gir glede på hver sin måte. Fikk en deilig lesestund i solen i le av vinden i formiddag. Har nettopp forspist meg på nystekte amerikanske pannekaker. Gleder meg til en natt til her. Har på ull undertøy og Chanel Gabrielle. Riktig god fredag og god helg alle sammen!

Marit K sa...

Fredag igjen altså. Sitter solbrent på halsen og armene etter en spontan fridag med ski og telt i fjellet. Har også sett de første hvitveisene i en solskråning i dag, og da føltes regnet som trommet på hetta ikke så ille likevel. Hjemmekontor fungerer fint, men gleder meg til å se halve flokken av arbeidskollegaer i neste uke. Ønsker dere alle en riktig fin fredag, og en god helg :)

Kammerpiken sa...

Sneen har smeltet!!!! Nesten halvannen meter på en uke!!! Det spirer krokus og påskeliljer i bedet og jeg kan gå i joggesko. - Vi "sto han av" denne gangen også! Det er glamour nok for meg! God helg til alle!

Anonym sa...

Gratulerer med bryllupsdagen, Emma. For en nydelig tradisjon med brudebuketten.

I dag har det visst ikke vært så mye glamour her hos oss, men vi har fått ordnet et par lifeadmin-ting, som var godt å få unna.
I kveld blir det pizza og film med barna.
Planene i helgen er å så litt flere frø, følge med på blomstene i hagen, kanskje ta et lite bad i nærmeste skogsvann og lage scones og te til frokost.
Ønsker dere alle en riktig fin helg!
Hilsen Anita

Ragnhild sa...

Jeg har fin bluse, gullringer i ørene og et hjerte som banker litt ekstra. Den eldste sønnen min blir 18 år i dag og mange følelser løper parallelt med hjemmekontor, eksamenssensur, kakebakst og hjemmeskole. Det kunne nemlig fort endt helt annerledes, men takket være en observant fastlege og mange andre i det norske helsevesenet (mer applaus!) kom han til oss og jeg så husker godt hvordan jeg "svimmel og sky, i favnen min fornemme noget, som bare er blik og sind og stemme" - det har vært et eventyr.
God fredag og glad helg til glamourbibliotekaren og til alle hennes lesere.

instance sa...

Da var siste hjemmeskoledag overstått, det er litt bittersøtt. Både jeg og datteren kjenner at det nok er på tide med litt "ordentlig" skole, ettersom vi har småkranglet mer og mer denne siste uka. På den annen side har det virkelig vært utrolig koselig å ha så mye tid med ungene som det plutselig ble! Det har vært særdeles lite krangling mellom dem, og det har vært masse kos, lek, læring, og kanskje aller mest lego! :D

Jeg kjenner at jeg gleder meg til å faktisk få gjort litt jobb på mandag, selv om det kommer til å bli tomt og rart i huset! Det verste for åtteåringen med å komme tilbake til skolen er at nå som den verste unntakstilstanden er over blir nugattien forvist fra kjøkkenet, og blir bare å finne på hytta igjen!

Jeg har så langt i coronatiden bodd i svarte bukser med mer eller mindre stretch, og som overdel i dag valgte jeg en svart og blomstrete chiffonbluse for fredagsglamourens skyld. Chanel foundation (den er fantastisk!) og bringebærrød leppestift, håret rotete oppsatt, små gullringer i ørene og YSL Mon Paris på håndleddene.

I totiden var jeg endelig ferdig med møtene for dagen og MÅTTE ut i sola som endelig viste seg litt på himmelen. Rett ut for å rydde i bedene, og inspisere snøsmelting. Det går stadig fremover, hurra! Krokus, snøklokker og en enslig perleblomst står enn så lenge alene, men jeg ser tegn til liv i alt det andre også. Peonene har klart seg gjennom vinteren, hurra!

I helgen blir det mer hagearbeid, hjemmelaget pizza, rødvin, bok, mange kanner te og filmen Charlie og sjokoladefabrikken sammen med ungene, siden vi akkurat er ferdige med boka.

God fredag og god helg!

God fredag og helg alle sammen!

Lotta sa...

Riktig god fredag! Her stiger fredagskvelden fram, vi fyrer i ovnen og spiser kokosboller og prøver å finne helgestemninga - det må litt ekstra innsats til når stua også fungerer som kontor og skolestue. Det beste trikset tok elleveåringen og jeg etter dagens dont, en sykkeltur til sjøen med et hustrig bad. Så det får være dagens fredagsglamour: ro i kroppen, varm genser, saltvann i håret. Ønsker alle sammen en fin helg!

Oda sa...

God glamorøs fredagskveld alle saman! Så fint å lese alle rapportar.
Eg feirar fredagen med nyinnkjøpte tulipanar og frø frå Blomsterenga på Kampen. Eg óg skal så i helga slik mange her inne skal. Ellers har eg ingen faste planar enno. Eg er ikledd min sigarbrune buksedress, som balanserar perfekt mellom avslappa og elegant, og noko som gir meg ein ekstra glamour, etter mi meining, er alle freiknene eg har fått dei siste dagane. Ellers har dagen våre i blomstrar sitt teikn; i påvente av å få byjre med musikkterapi igjen har eg og ein av dei eg pleier å spele med gått på Magnoliatre- jakt. Det er jo så trist (men sjølvsagt forståelig) at Botanisk Hage er stengt no når alt spirar og gror, men jaggu fant vi nokre fine tre både i Carl Berner - krysset og dei små, nyplanta treda på Tøyen Torg.
Ynskjer alle ei god helg! Og så einig i Blossom Dearie som vårmusikk! <3

Alene sa...

God glamorøs kveld! Deilig med fredag igjen.
I dag har jeg på meg blomstrete lang kjole og endelig ringer i ørene og farger på leppene. Det blir litt enklere i klesveien når man er hjemme hele dagen. Egentlig mest fordi det fine været gjør at det blir flere uteaktiviteter. Men i dag følte jeg for fredagsfølelsen og var tilogmed et lite erend i byen. Vi har spist litt enkelt til middag i dag, kyllingsalat. Men da er det plass til litt kos til fredagsfilmen.
Helgen blir nok tilbragt med mannen ute ved kysten og kanskje litt fornuftig maling av hus.
Ønsker alle en god helg!

Anonym sa...

God, sen glamorøs fredag alle! Gratulerer til Emma med bryllupsdagen, og til Ragnhild med 18-åringen! Og så føler jeg egentlig at jeg burde iført meg Chanel no. 19 til ære for Anaruhs farmor:) - ser den var en gjenganger blant de fredagsglamorøse idag! Det ble imidlertid min nye vårduft fra Yves Rocher:) I tillegg har jeg funnet frem vårklærne og blitt stadig flinkere til å komme meg ut av joggebuksa på hjemmekontoret! Den mer indre glamouren denne fredagen bestod av videolunsj med en god kollega og en lang kveldstur med podcast på øret. Og kirsebærblomstring utenfor vinduet her også! God helg, alle sammen! Fra K.

Glamourbibliotekaren sa...

Tusen takk for alle rapporter! :)

Mari sa...

Så mye fint. Kjenner jeg savner hagen min på Nesodden. I 15 år hadde vi vakker hage og garantert det største kirsebærtreet på halvøya. Men livet har sine perioder, og den er over. Desto hyggeligere å se din hageglede.

Populære innlegg