søndag, mai 04, 2008

Jeg elsker min balkong


I dag var jeg innom de kjekke rockabilly-gutta hos Blomsterhandler Andersen og kjøpte tre peoner og en diger pasjonsblomst-klatreplante. I år skal det nemlig klatres på min balkong. Jeg har hatt stor glede av pasjonsblomster tidligere, og nå har jeg i tillegg sådd fjorårets kanonsuksess i tre ulike potter. Her blir det intet innsyn fra nysgjerrige naboer! (Til neste år skal jeg så en hekk...)

Go pasjonsblomst, go, GO!!



Stemor er også et must.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Så veldig fint med blomster! Stemor er jo en klassiker.

Men du! Jeg er så ubereist i den klassiske musikk-verdenen. Men nå var jeg litt lei av rockesmaken min, og tenkte å investere i en klassisk cd, som jeg kan ha på når jeg vil lese en god bok, rydde litt sakte på rommet eller bare slappe av på balkongen vår.

Hvilken cd anbefaler du?

Glamourbibliotekaren sa...

Hei! Skal du kjøpe kun én plate, og som skal passe til alt det du skriver, ville jeg gått for Maria joao Pires' innspilling av Chopins Nocturner. Den er riktignok dobbel, men verdt hver krone! Dessuten er dollarkursen så lav nå at den koster det samme på Amazon som en enkelt-cd i Norge..

Se også her og her for flere tips.

Anonym sa...

Takk for tips! Nå har jeg lastet den ned via itunes. Fint!

Anonym sa...

Hei, Har fjorårets kononsuksess et navn? De ser fint ut, og kan sikkert trives på min veranda på Kampen også..

Glamourbibliotekaren sa...

"Heavenly blue morning glory" heter den på engelsk - og i Norge tror jeg den heter blå vindel, evt. praktvindel. Ipomoea violacea er det latinske navnet, såvidt jeg vet.

Anonym sa...

Vår nye balkong har begynt å komme i orden, etter nok en tur til Plantasjen og Mester Grønn. Har nå lavendel, rosmarin, olivenbusk og citrustre i krukker, i tillegg til min store drøm: Jordbærkrukke. :) Og best av alt, en gammel katt som koser seg like mye på verandaen som oss. Siden vi bor i 1. etg er det grenser for hvor mye innsyn vi kan begrense, og så er det hekk utenfor. Men litt klatreplanter hadde nok gjort seg her også.
Katten og deler av hagemøblene kan sees på http://blogs.spipp.net/photos/kaisa/picture8629.aspx .

Populære innlegg