tirsdag, september 16, 2008

Fire bryllup og en gravferd



Og apropos film. Kveldens spillefilm på TV3 har man vel sett en del ganger etterhvert, men den er jo severdig tross alt. Det var den første filmen hvor Hugh Grant spilte den rollen han kom til å ha i så å si samtlige filmer etter dette. Og etter 14 år kan jeg fremdeles ikke forstå hvorfor vakre, vakre Andie McDowell ville gifte seg med den gamle skotten. Vi vet hvordan det går, men who cares - mange morsomme scener her, Kristin Scott Thomas og John Hannah, Rowan Atkinson som prest... Yes please.

(bilde:promo)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Også en av mine favoritt filmer:-)

Anonym sa...

og en av filmhistoriens dårligst framförte replikker: is it still raining? I didn't notice

Glamourbibliotekaren sa...

Pia: Den når nok ikke helt opp hos meg, men alltid morsom å se! :)

Sara: Ja - eller, jeg liker faktisk den framføringen! Det er noe sjarmerende og allikevel ekte over det monotone tonefallet... Men jeg skjønner hva du mener, den er borderline kalkun akkurat der :)

Anonym sa...

Jeg har rigget meg til med en god kopp te. :-D

Anonym sa...

Pengarna, vet du.
Jag hade också gift mig med den gamle skotten för pengarna.. ;oD

Glamourbibliotekaren sa...

:-D

Anonym sa...

Filmen er fin, men Andie MacDowell imponerer ikke som skuespiller og i tillegg syns jeg rollefiguren hennes er grusom - tenk å drasse med seg en som er forelsket i deg på brudekjoleshopping. Helt fryktelig er hun, i hele filmen :-)

Populære innlegg