fredag, januar 08, 2010

Glamorøs fredag

God morgen!
Ull-glamouren dominerer nok de fleste steder i dag, tenker jeg - her er den supplert med perler i ørene, Chanels neglelakk i Rouge Noir og Chanel No. 5 eau de parfum, som perfekt matcher de røde raggsokkene signert glamourgemalbestemor. Anna Karenina ble gjenglemt hjemme, men jeg rakk å nappe med meg Morgenbladet fra postkassa da jeg i seneste laget løp avgårde etter en bedre frokost med hjemmebakt brød og te fra fin gammel porselenskopp. Og her kommer et tips for å holde varmen: Joggebukser passer ypperlig som overtrekksbukser når man er utendørs, går til jobb, venter på buss eller noe. Trekk dem utenpå buksene! Vintermorgenene byr på kontraster og kreativ tenkning!

Ha en fin dag!

39 kommentarer:

Jenny B sa...

God morgon! Inomhus på jobbet är det varmt, tack och lov! Jag har idag min nya fina kavaj i purpurröd sammet och mörkrosa läppstift, och doftar gott av Givenchy Hot Couture. Min närmaste chef skall laga mat åt vårt team till lunch, och ikväll skall jag äntligen se filmen om Coco Chanel och Igor Stravinskij. Jag önskar alla en fin helg!

Skolebibliotekaren sa...

Morn! Med tre lag ull, superundertøy og dunjakke prøver jeg å holde 36 kalde kuldegrader på avstand. Funker bare såvidt... Jeg har begynt å lengte mot vår, man trenger litt varme tanker i denne kulda!
Glamoren venter jeg med til i ettermiddag, da setter jeg meg på toget på tur til min kjære! Ellers skal helga gå med til bursdagsfest for ei venninne og masse kos!Jeg håper på mildere vær! God helg!

Glamournerden sa...

God fredag alle sammen!
Her prøver man så godt man kan å kle seg så glamorøst som mulig i vinterkulda; ullundertøy, stillongs og ullsokker har dermed fått følge av min fargerike tunika i paisleymønster...
Alt er dermed dekket for venninnemiddag på restaurant i kveld; kan ikke la oss bli kuldefanger i eget hjem!
Helgen bringer ellers innkjøp av nye skisko, heling av gnagsår (etter forrige helgs skitur) og forhåpentligvis ny skitur i marka på søndag...Ha en fortreffelig helg alle glamoørse lesere!

glamouringeniøren sa...

Ull=glamour!

For min del ble det en nyvasket, pent duftende Vera&William ullsinglet. En av tidenes beste kjøp!
Litt ekstra tid i dusjen, litt ekstra tid på øyensminken (favorittskyggen "Like Mink" fra Clinique er på) og god lang frokost, med kroppen pakket inn i ullpledd. Dagens duft er Hermes Rose Ikebana, mmmmm.

Her i nord har vi faktisk fått litt mildere temperaturer, men dog desto mere snø! Flott vinterstemning.

På kontoret i dag er jeg mo i knærne og lette i hoftene, i anledning Elvis' 75 årsdag :)

HildeSofie sa...

Riktig god fredag morgen!

Endelig fredag, etter årets første areidsuke. Den er alltid litt sjokkerende å starte på når man har hatt nesten tre uker juleferie :)

Lite glamour i dag, dessverre, iallefall av den hyggelige typen, siden jeg skal i begravelse til min Kjæres bestemor. Men skal pynte meg med en fin sort brosje jeg har arvet fra min egen bestemor, for å gjøre stas på dem begge - bestemødre fortjener det!

Så dagens antrekk blir sort fra topp til tå, og jeg håper vi ikke skal være mye ute, for på Toten er det k-a-l-d-t.

Kulden tilsier null uteaktivitet i helgen, men jeg tror likevel den blir fin. Ingen planer enda, men jeg mistenker god mat og hyggelig selskap, en film eller to, mer spilling av vårt nye SuperMario-spill, lesing av bøker og ikke minst: å passe ovnen.

Ha en riktig fin januarhelg alle sammen!

Mari sa...

God fredag! Om en time forlater jeg skranken for å svømme langt og lenger enn langt, da tenker jeg glamourfølelsen kommer hit også:)

Eirin Edvardsen sa...

Etter et par dager uten å være i nærheten av noe som helst av glamour, siden det har vært så kaldt, har jeg idag litt mer sving på sakene. Med chanel Mademoiselle, vidt ullskjørt og ull kardigan. Ullundertøy er selvfølgelig påkrevd under. Ikveld skal jeg lakke mine negler med chanel rouge noir. Lekker farge! Ha en flott helg.

Britt Åse sa...

God morgen! Kuldeglamour her også, med strikkejakke, ullsokker, digert skjerf og solide sko. Den øvrige, innendørs glamour ivaretas av knallrød bling i ørene og Chanel no.18 på leppene, samt Laliques "Encre noire", en vidunderlig vetiver som i utgangspunktet er tiltenkt herrer, men slikt behøver man ikke henge seg opp i.
Helgen blir viet til å få ut alle tegn til jul i heimen, samt innkjøpt av vårlige tulipaner. Så skal jeg nyte Hamsuns Sult som jeg er godt over halvveis i (et flott gjensyn!) og komme meg på spinning enten i dag eller i morgen :)
God helg!
Helge blir bestående av

Anonym sa...

Sitter på kontoret mitt med kaffe i koppen, og pladd i fanget. I nakken har jeg husket en diskre sprut Chanel, siden det er glamorøs fredag. Øredobbene har jeg nappet ut
p.g.a. kulden. Min beste investering denne vinteren er 4 ulltrøyer fra Pierre Robert og Mad men på dvd. Ønsker alle en god dag i kulden. Mvh Astrid

Christine sa...

Ulltrøye, Replay strikkejakke, jeans og mine beige boots fra Sendra er dagens kontorantrekk. Ikke veldig glam, men ganske fint og perfekt å ha på når man skal holde varmen.
Ettersom negler (og huden!) ikke trives med vinter har jeg manikyrert offensivt de siste dagene, og idag har jeg på en ny mørk burgunder neglelakk fra Opi. Den er ihvertfall glamourøs! :-)

Funderer på en skitur i løpet av helgen, men skitur er veldig trått og ufyselig når gradestokken er rundt -20, så det blir kanskje heller en yogatime og en tur på kino for å se Avatar.

Når jeg kommer hjem fra jobb i ettermiddag har mannen fikset huset, fyrt i peisen og hentet takeaway sushi. Det gleder jeg meg til!
Ønsker alle en god helg!

Anonym sa...

Ah... fredag. Sto opp grytidlig for å kunne få med meg en episode av MadMen mens jeg spiste frokost og leste avisen (simultankapasitet thy name is woman). For å øke glamourfølelsen ble det soyalatte på vei til jobb, og tilfeldigvis støtte jeg på en god venninne like utenfor Kaffebrenneriet. Jeg elsker å treffe kjentfolk sånn! Så det ble en hyggelig prat mens vi begge steppet lett for ikke å fryse fast til bakken.

Helga går først og fremst med til trivelig venninneheng, kafèbesøk, kino, og jaggu skal jeg trå til som flyttehjelp også. God helg alle! (beklager kommentardiarè! ;)

Alt godt sa...

God morgon! Eg har parkert sykkelen, og det gjer at sju minutt med frisk luft langs ring to er bytta ut med ein halvtimes ferd med bytte mellom ikkje samarbeidande bussar. Men bortsett frå det trur eg dette vert ein fin dag.

Vi fekk ut jula i går, ved at eg brann opp juletreet grein for grein i kaminen. Så i kveld blir det julefritt hus, men mange stearinlys og innomhuskos for det. Resten av helga er utan planar, men med to aktive barn i huset skjer det alltid noko uforutsett.

Dagens glamour består av antrekk i vekslande brunt og beige (med ull under, sjølvsagt), varmraud leppestift og Dior Dolce Vita bak øyrene. Eg likar desse store florale no når det er kaldt, i det siste har eg gått med Patou sublime, EL Beautiful og Trouble, og syns det passar fint på vinteren.

Og så må eg nemne den største glamouren, nemleg mi nye, lange Hättemarks-kåpe med fuskepelshette og dobbelt for. Den held meg varm sjølv om det er tjue minus. ha ei fin helg, alle saman!

Fornuftig forsker sa...

Har gjenoppdaget en lysegrønn kasjmirgenser fra noen vintre siden, og er derfor endelig ikke bare brun- og blåkledd i kulden. Under brune bukser er det også kasjmir - en strømpebukse i fin-grov strikk som jeg kjøpte før jul uten å se på prislappen. Hadde jeg gjort det, hadde jeg ikke vært så varm nå! Ellers hvit og brun tricotgenser fra Nanso, brune øredobber og Premier Figuier fra l'artisan parfumeurs bak øret. Håper på en skitur i helgen, men det blir nok ikke med treåringen. Ellers kafeglamour med besøk fra utlandet, og rødvin foran peisen. Ukens viktigste glamour var en leveranse av ny ved, nå er vi sikret!

Ragnhild sa...

Eg har fri i dag, og eigentleg er det mest freistande å vera inne i varmen i morgonkåpa heile dagen, men det kan eg ikkje.

Så det blir nok fire lag med ull, som vanleg, stillongs, ullsokkar, den varmaste vinterjakka og vaggande gange ned mot t-banen. Eg likar best å gå tynnkledd, så dette er nok ikkje årstida eg likar best, nei. Eg skal kvikka meg opp ved å leggja eit lag med knallraud neglelakk i staden:-)

I dag skal eg på kafé for første gong på hundre år. Nærare sagt Noregs første glutenfrie bakeri/kafé! Er spent på å testa han ut. (Bakefri i Kirkegt. 15) Deretter MÅ eg diverre på handling i sentrum, om eg mislikar det aldri så mykje.

Dagen blir avslutta med konsert på Rockefeller med Roskettothesky og Hanne Hukkelberg - julegåve frå mannen. Blir nok ullglamour der òg.

Tips til å få varmen i hus: bak brød! Det skal eg også gjera i dag:-)

God fredag til alle!

Anita sa...

Ha en strålende dag!

Cecilia sa...

God morgen! SÅ deilig å ha arvet svigermors nesten fotside saueskinnspels, som er uaktuell når det er mildere enn 10 minus! Ellers ull- og silketrøye, tynn ullgenser, merinocardigan fra Filippa K, skjerf fra Anthropologie over ullhals fra snill venninne, pelsvotter, og lue av lammeull og angora. Falt for fristelsen til å ta på et knelangt skjørt og ganske fornuftige strømpebukser. Tipset om joggebukser minnet meg på at jeg eier en slik i tykk fleece, den blir med ut neste gang jeg mååå gå med skjørt i 20 minus :-)
Har lest at pudder i ansiktet beskytter mot kulde, så her pudres det for harde livet med transparent, rouge og øyeskygge! Leppene har fått Rouge Dior 631, ørene store gullringer og håret praktisk hestehale. Essence fra Narciso Rodriguez på halsen.
Helgen blir med innekos, fyr på ovnen og gjester til søndagslunch.
Ha en fin fredag og en god og varm helg!

paula sa...

takk for en fin blogg! jeg har leste den en god stund nå, etter tips av en venninne, men dette er første gang jeg kommenterer selv.

Så deilig det er at det endelig er fredag etter en alt for kald uke, der jeg har vegret meg for å stå opp hver eneste dag, siden det er så varmt under dyna, og så iskaldt i leiligheten når jeg står opp..

fredagsglamoren bevares av litt ekstra flid med sminken, en dæsj chanel bak ørene, og et blomstrete silkesjal i halsen. nå sitter jeg på det varme kontoret mitt, med tente stearinlys og en dobbel latte i hånda. deilig!

Johanne sa...

God formiddag! Glamourfølelsen på vei opp proporjonalt med kaffeinntak etter en lang natt med en liten frøken som heller ville være våken og synge og bable enn å sove.

Innedag i dag, babyer skal visst ikke ut når det er tusen kuldegrader. Ytre glamour relativt begrenset, men ivaretas av nye smale grå jeans fra Monki (i en størrelse jeg ikke har kommet inn i på årevis. Heia amming!) og tykk og lang beige ullcardigan og deilige D & G Rose The One.

Nå venter et hav av aviser og mer kaffe mens den lille tar sin formiddagslur.

Ha en strålende helg alle sammen :)

Oslopiken sa...

God fredagformiddag!
Jeg startet frostmorgenen med å prise meg lykkelig over ull-innkjøpene jeg gjorde på sommersalg i fjor. To stykk ullkjoler og stort ullsjal, alt koordinert i brunt, holder kulda utenfor og glamouren innenfor. Årets første fredag skal feires med kake i lunsjen, kort arbeidsdag og tulipaninnkjøp!
Helgen skal tilbringes innendørs, foran peisen, med bok og store tekopper, og besøk av yngstebror. Og så skal det bakes, ja! Muligens sjokoladecroissanter?

God helg til alle!

Nanne sa...

God fredag! På min kant av landet har heldigvis temperaturen steget til rundt -7, og det snør. Er casual glamorøs med sort finstrikket polo, gyllent silkeskjerf i Hèrmes-stil, smalt denimskjørt, sorte støvletter, gulløreringer og Salvador Dalis "Dalissime". Kvelden blir enda mer glamorøs - siden jeg i dag ikke lenger kan si at jeg er "i slutten av trettiårene", blir det treretters middag hjemme, med innleid kokk:)Gleder meg!

God helg:)

Koristen sa...

Brrr, ullglamour er ordet! Ellers er ikke glamourfaktoren veldig høy, men Chanel no 5 er på plass, samt fine sølvsmykker fra Kautokeino, de føler seg nok hjemme i denne temperaturen. Nok av varm drikke er et must, og kontoret er heldigvis ikke kaldt.

Helgen skal blant annet inneholde rødvin, strikketøy, god bok og fin musikk :-) God helg til alle!

Frøkna sa...

God formiddag!
Jeg trosser kulden med tynne sorte strømpebukser, ankelstøvletter, mitt nålestripede favorittdress-skjørt (med "vipper/volanger" bak) og flere lag med tynne gensere. Et stort tykt skjerf er bakgrunn for mitt nye rosa Dyrberg/Kernsmykke hvor teksten minner meg på å satse i livet. Enkel hestehale, fordi håret ikke tåler kontrasten mellom utekulde og innevarme - tross ivrig hårkur igår. Alle tips tas i mot med takk!! Varmen ellers holdes godt med ny skijakke, min beste jakke noengang.

For helgen har jeg vært flink til å takke nei til unødvendige sosiale aktiviteter, og bare ja til de jeg virkelig vil være med på. Så da blir det gode venner og mye kos. Kanskje jeg skal våge meg ut med kamera for det er jo utrolig vakkert ute i denne kulden!

Ha en fin helg!

S sa...

God fredag! Skal bli godt med helge etter ei "lang" uke etter ferien. Mye indre glamour her i dag - har sendt oppgave til veileder for en siste revisjon før innlevering, så noe av stresset har forsvunnet. Forøvrig blir det holdt barnebursdag i heimen i helga, med både barne- og familieselskap. Søndag må vi få prøvd ski eller skøyter i det flotte vinterværet.

Ytre glamour: et enkelt skjerf med noen sølvtråder i og Miracle fra Lancome i nakken.

God helg, alle sammen!

Epicureatricen sa...

Her i kalde København står det også på ull, nemlig min deilige ullkjole fra Edith & Ella. Ellers ble glamorøs fredag markert med caffe latte på vei til jobb og så dufter jeg av et nytt og ikke-lansert-enda produkt som jeg tester. Fredag kveld står på avslappning etter den første uken tilbake på jobb og i morgen drar jeg og min kjære på spa. Planen var at det skulle være en liten trøst mens badet vårt ble pusset opp, men oppussingen har håndværkerne desverre ikke kommet igang med enda, så det er bare en ren kosetur her rett etter jul. Men deilig blir det sikkert.

God helg!

Hermia Says sa...

Glamoureffekterna för dagen är ledighet och sol. Snart ska det promeneras i det fina vintervädret och därefter bakas bröd (brukar gå "så där" med det).

Trevlig helg!

Løvemunn sa...

Ah, glamourøs fredag. Dagen feires med papegøyeøredobber (jada, men ikke naturalistiske utskåret i tre og malt i tropiske farger), leppestift i lysende Atomic Pink fra Maybelline og mormors ullkåpe fra Skandiatweed. Ute er det et nydelig lys, tror jeg skal gå ut en tur, kjenne at neseborene klistrer seg sammen, og tenke på Meryl Streep.

Gnistrende god helg til alle glamourelskere!

Anonym sa...

God ettermiddag. I dag glemte jeg helt det glamorøse aspektet, men tror jeg skal bruke den ekstra fine pyjamasen jeg fikk til jul, og lakke neglene for å veie opp for det. Jeg ønsker deg også godt nyttår, og kan melde ifra om at jeg meldte meg opp som Unicef Verdensfadder takket være linken i bloggen din. Tusen takk for alt nytt du introduserer meg for. Ha en god helg!

fru winther sa...

Brrrrr! Her er det mest glamorøse nye saueskinnstøfler, anskaffet i går. ENDELIG fryser jeg ikke lenger på føttene- tviler på om jeg kommer til å ta av de tøflene på denne siden av mai. Ellers veldig shabby-uchict iført oppussingsklær og med Ella på spotifyen, kun abrutt av Jonathan, sånn innimellom. Helga går med til riving og herjing, og innimellom til å driste seg ut i kulden bare fordi det er så pent. Og så har jeg en indre GP-fan som insisterer på at tv'en må på i kveld...Riktig god helg til alle!

Glamourbibliotekaren sa...

(Ordet "ull" er hittil nevnt 29 ganger i dag.)

Elisabeth sa...

God ettermiddag! Her har glamouren bestått i en usedvanlig laaang morgen i senga; rangla i går og la meg ikke før klokka var nesten fire. Våkna i 10-tida, men holdt senga sammen med ei god bok frem til klokka var over 13... Herlig!

Etterhvert består glamouren av Chanel Chance på halsen/nakken, ny Diorleppestift på leppene og MaxFactor på leppene. Rød genser, sort bukse, og sorte ullsokker. Snart skal jeg ut for å kjøpe melk og lage pannekaker til middag, pluss sette en gjærdeig eller to. Uventa frihelg på kort varsel betyr nemlig en kveld med hjemmekos: baking, tedrikking (min nye favoritt er en fra Palais des Thes som jeg fikk til jul!) og lesing.

Og en tur ut. Her er det bare to-tre minusgrader akkurat nå, og til i morgen har værmeldinga lovt oss en plussgrad - perfekt ut-på-tur-vær i mine øyne. Trenger ikke engang votter da:-D

Fruen sa...

Glamouren er utsatt til ettermiddagen: Jeg har hybelfeeling. I dag er det nemlig studiedag, og jeg sitter i leilighetens eneste oppvarmede rom på dagtid: Kjøkkenet. Jeg har også min dose ull på meg (ullsokker og ullkjole), pluss at jeg deler kjøkkenvarmen med et klesstativ fylt av ullklær - det går jo hardt ut over dem i 20 blå... Ull tørker virkelig på et blunk, herlig!

Snart skal jeg på yoga på treningssenter for første gang (*spent*), og etter det kan helgeglamouren starte - i oppvarmet stue, for en luksus!:-D

Riktig god helg, alle glamourøse med vett til å holde både varmen og stilen!

Glamourlektoren sa...

Umulig å ikke nevne ordet "ull" i dag :)Jeg priser meg som enkelte andre her lykkelig over Pierre Roberts ulltrøyer.. De kan jo fint synes under andre klær også. Satser på vinterhvitt og grått antrekk i dag (ull på ull det, også!)og deilig skjerf fra Jackpot i hvitt med litt kontrastfarger. Farge i ansiktet via gode produkter fra Clinique og Chanel. Dufter lett av den krydrede Dior-parfymen min Escale de Pondichéry, som egentlig er en sommerduft, men som henger med ennå og som føles "varm", indisk og deilig i kulden. (Parfymerepertoaret mitt er begrenset, vil den observante leser ha registrert.

Nå skal jeg bake ut pizzaer til et improvisert besøk av gode naboer til middag. Ellers i helgen ryker jula ut - et ganske stort prosjekt.. Dessuten bursdagsmingling i stor stil i "by'n" og juletrefest i nærmiljøet. Og en halv bunke nynorskstiler.. God helg, alle!

Ellen Marie Albertsen sa...

Fyr i ovnen, nydusjet og fredagskveld med bare 1 plan for kvelden: Melodi grand prix:)

Kaisa sa...

Slår til med en frisk, rød ullgenser her, over et skjørt i ullblanding fra G-Star Raw. Julegave til meg selv - brukt 3 ganger på 10 dager, og det er en god rekord. Sorte støvletter til over kneet.
Min daglige ullglamour består i en supersøt lyseblå lue min lillesøster strikket til meg til jul. Har 2 lyseblå sløyfebånd, og sammen med lyseblått pashminaskjerf kjøpt for 15 kr på loppis, føler jeg at jeg lyser opp et sortkledd Oslo om dagene. :)
Planen for helgen er tv og sofakos i kveld, og feiring av en venns 50-årsdag med hans 100 beste venner i morgen. Blir stas!

k sa...

Nydelig litt for kald vinterdag, telte antall lag med ull og kom til 6, det holder om jeg ikke må vente lenge på bussen. Dagens parfyme er Ambre Narguile som varmer godt, ellers er dagen hittil tilbrakt på cafe med fine venner, lesing og nå venter deilig mat i ovenen. Rødvinen er sprettet så da er det bare å si god helg til blogg-vertinnen og alle hennes gjester :-)

Glamoursjefen sa...

Her har den glamourøse fredagen også hatt mange lag med ull... Det største glamourøse innslaget vært følelsen av smilet rundt munnen til vårt fødselsdagsbarn da hun ble vekket på sengen med frokost og pakker. Sitter nå og nyter utsikten utover sjøen fra vårt landsted og koser meg med siste rest av årets julete. Bliss. Helgen blir forhåpentligvis god og varm med fyr på peisen, en god bok og nyinnkjøpte vinterdyner. :)

Torilpia sa...

Det er viktig å kle seg ja .. og det er et godt tips å ha joggebukser utenpå andre bukser i kulda.

Ha en flott helg :o)

Sara sa...

Min fredagsglamouroutfit besto av et skjørt med blomster fra Indiska, en svart singlett og min prikkete bikini fra Victoria's secret under, røde sandaler med hæl og en fin hatt mot solen. Hovedsaklig utfalll av dagen er et sertifikat på at jeg ikke har fotsopp ( gyldig i to uker ) og en drink for mye.

Glamourbibliotekaren sa...

Takk for alle rapporter! :)

Populære innlegg