mandag, desember 12, 2011

Glamourbibliotekarens adventskalender: Luke 12

Samme hva du spiller, trekkspill, fiolin eller kam, dra fram de gamle julesangnotene og øv! Spiller du ikke, kan du synge. Det eldgamle blå juleheftet fra Norsk Musikforlag A/S er nok fremdeles å få tak i, og der står alle de gamle norske julesangene som man har lett for å glemme i alt det amerikaniserte Disney-styret overalt. "Kimer, I klokker", "Du grønne, glitrende tre god dag" i Edvard Griegs versjon, "Det kimer nu til julefest" - sett i gang! Trykk opp noter og inviter folk hjem og syng firstemt, det er morsomt. Jeg og en venninne skrev en gang ned Real Group- og Take 6-arrangementer fra platene deres, og dro i gang julesangkveld. Ambisiøst men gøy!

Over ser dere en svært ung Glamourbibliotekar traktere tangentene iført rød pologenser og blått plisséskjørt. Jeg gjetter seks år, 1981. I allefall i tiden før jeg fikk bestemme mine egne hårfrisyrer.

5 kommentarer:

MissLucy sa...

å, det gamle noteheftet har jeg arvet fra morfar, og i år har vi jamen fått somlet oss til å stemme pianoet også! Nå inspirerte du meg til å finne det frem!

Stine Arkeologine sa...

Hi hi, jeg hadde akkurat samme sveis og antrekk.. frisyren var tydeligvis tidsriktig, om ikke selvvalgt. :-)

Allsang er koselig!

Britt Åse sa...

Sånn frisyre hadde jeg også. Den er PRAKTISK.

Glamourbibliotekaren sa...

Marie: Kult!

Stine Arkeologine & Britt Åse: Praktisk er det absolutt, men yikes!

Anonym sa...

Men kjære deg! Ville du heller hatt lange Bach-krøller? Husker du hvor du mislikte å vaske håret? Og når dette var den enkle jentemoten den gang, uten et wienerbrød av en hårsløyfe på toppen( som generasjonen før måtte slite med), så var nok dette den mest barnevennlige frisyren du kunne få!
Søt var du iallefall!

Klem fra mamma.

Populære innlegg