tirsdag, januar 24, 2012

Årets Oscar-nominasjoner!





    Beste film:


    Beste kvinnelige hovedrolle:
    • Michelle Williams for "My week with Marilyn"
    • Glenn Close for "Albert Nobbs"
    • Viola Davis for "The Help"
    • Rooney Mara for "The girl with the dragon tattoo"
    • Meryl Streep for "The iron lady"

    Beste mannlige hovedrolle:

    • Brad Pitt for “Moneyball
    • Gary Oldman for “Tinker Tailor Soldier Spy”
    • George Clooney for "The Descendants"
    • Jean Dujardin for "The Artist"
    • Demián Bichir for "A better life"



    Beste kvinnelige birolle:
    • Berenice Bejo for ”The Artist”
    • Melissa McCarthy for “Bridesmaids”
    • Jessica Chastain for "The Help"
    • Octavia Spencer for "The Help"
    • Janet mcTeer for "Albert Nobbs"

    Beste mannlige birolle:
    • Christopher Plummer for “Beginners
    • Kenneth Branagh for "My week with Marilyn"
    • Jonah Hill for "Moneyball"
    • Nick Nolte for "Warrior"
    • Max von Sydow for "Extremely loud and incredibly close"

    Beste regi:
    • Woody Allen for "Midnight in Paris"
    • Michel Hazanavicius for “The Artist”
    • Alexander Payne for “The Descendants”
    • Martin Scorsese for “Hugo”
    • Terence Malick for "The tree of life"

    I tillegg er den norske kortfilmen "Tuba Atlantic", som en tidligere kollega av meg har vært med å lage, nominert! Det er verdt å feire!


    Resten finnes her!


    Så er det jo moro at NRK sender Oscar-utdelingen direkte i år også; nå er det vel ingen hemmelighet lenger så da kan jeg juble høyt og lykkelig og spre nyheten til alle som ikke har fått det med seg!



    11 kommentarer:

    Anonym sa...

    hurra!

    Synne sa...

    Dette blir spennende! Gleder meg til Extremely Loud and Incredibly Close kommer på kino her til lands, for boken var super. Enda mer supert er den norske nominasjonen! Tirsdagsfeiring må til!

    Fine Friminutt sa...

    Den eneste jeg har sett er Midnight in Paris.... Hmmm - må komme meg mer på kino. Elsket Midnight in Paris da! Men det spørs om det rekker til gull... Kanskje for regi.. :-)

    glamouringeniøren sa...

    Og datoen for utdelingen er?

    Skal se om jeg kan plotte inn en liten fridag og kjøre Oscar-maraton :D

    Elida sa...

    Eg gleder meg til Oscar-utdeling. Har skaffa meg fri frå jobb dette året, og skal benka meg godt til rette i sofaen:)

    fru Storlien sa...

    Takk! jeg satt akkurat og vurderte å søke opp årets nominasjoner, men så kom jeg på at den jobben - den tar du deg av!

    Jenny B sa...

    Nu kan man börja planera vilka filmer man kan hinna se innan galan den 26 februari! Några har jag sett och några andra ser jag fram emot att se.

    Glamourbibliotekaren sa...

    26. februar er datoen, som Jenny B sier - natt til mandag 27., altså. (Tipper det er mange trøtte tryner rundtom den mandagen)

    Katrine sa...

    Jeg er så glad for at du har satt meg på ideen å se Oscarnominerte filmer og utdelingen live! Verdens beste prosjekt som gjør januar og februar litt lysere. Og jeg visste ikke at det ikke var sikkert at NRK skulle sende live, så jeg slapp å lure på det

    Eli sa...

    Tenk at Michelle Williams som spiller Marilyn Monroe
    er oldebarn til en odelsbonde fra Trøndelag som emigrerte til Amerika!

    Ja, vi trøndere....

    Glamourbibliotekaren sa...

    Katrine: Ja, man trenger slike prosjekter nå!

    Eli: Trøndere er jo Oscar-nominert i flere kategorier i år, det overrasker meg ikke i det hele tatt!

    Populære innlegg